• Amaaanda00

BIM APRIL

Hej! Mensen kom för mig idag, ungefär som beräknat. Så nu ger vi oss på försök nummer 11 i april. Jag har beräknad mens 3/4 nu, kan ändras lite beroende på när ÄL inträffar men däromkring. 

3/4 amaaanda00 

Kopiera gärna senaste listan och lägg in er. 😊 Så hoppas vi på våran tur nu 🤞🏼

• Svar på tråden BIM APRIL
  • Foodie92

Jag var ledsen och besviken att ÄL uteblev denna månad och hade hoppat över till maj månad. Men de ser ut som att tempen ökar så troligtvis en senare ÄL än vad NC satt ut 😊 så är osäker när BIM är nu men har dock haft stark "mensvärk" sedan förrgår och brösten börjar ömma.

Så min gissning är att den skedde på CD 23 - 26 istället. Vilket innebär att BIM borde va slutet av april alternativt början av maj 😊

Hur går de för er andra ?

• Anonym (Blueberry)
    Foodie92 skrev 2023-04-21 10:43:09 följande:

Jag var ledsen och besviken att ÄL uteblev denna månad och hade hoppat över till maj månad. Men de ser ut som att tempen ökar så troligtvis en senare ÄL än vad NC satt ut 😊 så är osäker när BIM är nu men har dock haft stark "mensvärk" sedan förrgår och brösten börjar ömma.

Så min gissning är att den skedde på CD 23 - 26 istället. Vilket innebär att BIM borde va slutet av april alternativt början av maj 😊

//

Testa ta bort den höga på CD21. Var gör grafen då?
  • Syskonförsök

Skulle gissa din ägglossning var cd 23! :)

Foodie92 skrev 2023-04-21 10:43:09 följande:

//

• Foodie92

När jag tar bort 21 då ändrar den ÄL dag till 21, testar jag ta bort 22 också flyttas ÄL till 22 😅

Så förhoppningsvis var det en "bra ägglossning" så vi fick ändå till de omkring dessa olika datum 😅

• Myran9876

Hej! Jag behöver era kloka tankar och hoppar på tråden! 

Jag ska ha bim om 5 dagar, onsdag den 26 april. Men jag har i flera dagar haft en värk i vad jag endast kan beskriva som livmodertappen. Jag tror det är den för jag ömmar i den vid samma tidpunkt som jag borde ha mens och ÄL regelbundet.. Alltså när tappen "öppnas och stängs" . 

Min undran är då,  finns det någon där ute som hade en öm livmodertapp i samband med graviditet eller har hört något sådant? 

jag mår i övrigt bra, jag har ömma bröst men det är vanligt för mig innan mens men just att min insida är öm och värker hela tiden ger mig ett hopp om att det kanske är ett frö där inne. I vanliga fall värker jag mer i själva magen men inte så här långt innan mens.  Och själva livmodertappen har varit öm i 5 dagar redan. 

Vad tror ni? Finns det ett litet april frö? 

• malinj83

Är ni några kvar som inväntar BIM? Är själv på BIM - 4 har till skillnad från andra månader haft en extrem jämn temperatur efter ÄL runt 36.5 +-0.02 jämfört med. Mellan 36.4-36.7 innan så den är ju också lägre. Tycker mig känna att det drar o har sig i livmodern men har ju trott förr att det tatt sig så är ändå väldigt skeptisk. 11e försöket. 

• Foodie92

Myran: tyvärr har jag aldrig varit gravid så kan inte hjälpa dig 💕

Malinj83: yes jag väntar in BIM, om jag tolkar om min graf borde jag vara på äl+7 eller +8 😊

• Malu84

Malinj83 : jag är kvar , har bim nästa helg ☺️ 
    men jag har inget roligt att tillföra 😅 kört ältest , haft lite extra sex och väntar nu . Men vi är lite äldre så jag vågar inte tro att det kommer funka alls , (jag 38 och han äldre än mig)jag har två barn sen innan men min sambo har inga. 

Tycker varje gång jag har känningar , både denna gången och innan tidigare graviditeter så jag vågar inte lita på min symptom . 

• malinj83
    Malu84 skrev 2023-04-22 07:57:49 följande:

Malinj83 : jag är kvar , har bim nästa helg ☺️ 
    men jag har inget roligt att tillföra 😅 kört ältest , haft lite extra sex och väntar nu . Men vi är lite äldre så jag vågar inte tro att det kommer funka alls , (jag 38 och han äldre än mig)jag har två barn sen innan men min sambo har inga. 

Tycker varje gång jag har känningar , både denna gången och innan tidigare graviditeter så jag vågar inte lita på min symptom . 

Jag är också äldre 39 och blir 40 i år men hoppas ju att det inte ska vara kört för det. Tidigare har jag bara blivit gravid utan att vi försökt så detta är första ggn med ÄL tester temp osv... Håller tummarna för oss
Svar på tråden BIM APRIL