• Amaaanda00

BIM APRIL

Hej! Mensen kom för mig idag, ungefär som beräknat. Så nu ger vi oss på försök nummer 11 i april. Jag har beräknad mens 3/4 nu, kan ändras lite beroende på när ÄL inträffar men däromkring. 

3/4 amaaanda00 

Kopiera gärna senaste listan och lägg in er. 😊 Så hoppas vi på våran tur nu 🤞🏼

• Svar på tråden BIM APRIL
  • Anonym (Tips)

Anonym (lillan) - testen mäter olika mängd hCG. Om du testar tidigt innan bim är det helt onödigt att du använder test som mäter 25 ml U/ml för på dem kommer mest troligt inget att synas förrän på bim eller efter bim. Använd test på 10 ml U/ml. Tips är att använda tex ultratidiga cb eller det digitala tidiga testet. Finns listor på nätet så du ser på ett ungefär hur mkt hgc kroppen producerar varje vecka. 😊

• Foodie92

Hur går de för er som har bim I dagarna ?

Jag tror min bim är på fredag (är på äl+11) så ska försöka hålla mig från att testa tills då.
    Just nu har jag väldigt ömma bröst, molvärk så de känns som att mensen kommer när som och idag frusen (troligen mest för att de e så kallt nu jämfört med tidigare dagar bara)

• Malu84
    Foodie92 skrev 2023-04-25 12:40:33 följande:

Hur går de för er som har bim I dagarna ?

Jag tror min bim är på fredag (är på äl+11) så ska försöka hålla mig från att testa tills då.
    Just nu har jag väldigt ömma bröst, molvärk så de känns som att mensen kommer när som och idag frusen (troligen mest för att de e så kallt nu jämfört med tidigare dagar bara)

Jag har mår illa emellanåt , lite mensvärk och ömma bröst sen helgen , är på äl +11 tror jag och bim på fredag/lördag. 

men min kropp har lurats innan så jag vågar inte hoppas. Men jag hade inte såhär förra månaden . Och månaden innan mådde jag illa och hade jätte konstig äl efter spiral uttag , tidigare barn blir 8 och 16 i år så jag minns inte ! 

• Foodie92
    Malu84 skrev 2023-04-25 16:31:53 följande:

Jag har mår illa emellanåt , lite mensvärk och ömma bröst sen helgen , är på äl +11 tror jag och bim på fredag/lördag. 

men min kropp har lurats innan så jag vågar inte hoppas. Men jag hade inte såhär förra månaden . Och månaden innan mådde jag illa och hade jätte konstig äl efter spiral uttag , tidigare barn blir 8 och 16 i år så jag minns inte ! 

Ja man vågar ju inte hoppas man har ju varit skengravid några gånger haha. Får se om min tempkurva sjunker den brukar göra de några dagar innan mensen
  • sommar2020regn

Jag tror att jag plussat idag, ca 8-10 dagar sedan ÄL med BIM imorgon. Har kort cykel på 24 dagar och 9-10 lutealfas, tog dock inte några ÄL-tester denna månad eftersom att jag hade gett upp och bestämt mig för att boka utredning (som skulle börja på torsdag). 
    Har varit gravid 3 gånger tidigare, blivit på första försöket, men den här sista gången tog det sig på 5e eller 6e försöket:)

Om någon undrar vad jag gjorde annorlunda så provade jag akupunkter + kinesiska örter som man kokade själv och drack 2 ggr/ dag i 6 dagar.

Hur som, det här får man väl tolka som positivt?!

• sommar2020regn
    sommar2020regn skrev 2023-04-25 18:47:57 följande:

Jag tror att jag plussat idag, ca 8-10 dagar sedan ÄL med BIM imorgon. Har kort cykel på 24 dagar och 9-10 lutealfas, tog dock inte några ÄL-tester denna månad eftersom att jag hade gett upp och bestämt mig för att boka utredning (som skulle börja på torsdag). 
    Har varit gravid 3 gånger tidigare, blivit på första försöket, men den här sista gången tog det sig på 5e eller 6e försöket:)

Om någon undrar vad jag gjorde annorlunda så provade jag akupunkter + kinesiska örter som man kokade själv och drack 2 ggr/ dag i 6 dagar.

Juste, det här eftermiddagsurin och jag hade kissat 20-30 min innan. Så morgonurin och superkoncentrerat verkar inte vara extremt viktigt :)
  • Anonym (Blueberry)
    sommar2020regn skrev 2023-04-25 18:49:05 följande:
    Juste, det här eftermiddagsurin och jag hade kissat 20-30 min innan. Så morgonurin och superkoncentrerat verkar inte vara extremt viktigt :)
    Solklart positivt, grattis!

Men känns väldigt starkt för att vara ÄL+8-10 och inte morgonurin. Är du säker på att du inte hade ÄL tidigare än du tror?
  • sommar2020regn

Lite kaxigt att göra det redan - men jag har älskat min BF mars 2021, så nu startar jag BF Januari 2024 på Facebook Hoppas vi  ses där!

• Syskonförsök

Kinesiska örter? Berätta gärna mer! :) grattis!

sommar2020regn skrev 2023-04-25 18:47:57 följande:

• sommar2020regn
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-25 19:02:36 följande:
    Solklart positivt, grattis!

Men känns väldigt starkt för att vara ÄL+8-10 och inte morgonurin. Är du säker på att du inte hade ÄL tidigare än du tror?
    Håller med! Men jag har kollat när ÄL sker sen januari och jag får glad gubbe 11 dagar före mens, och ÄL är väl dagen efter, så 10 dagar lutealfas? och mens planerad imorgon så borde vara ÄL+9/10 För lutalfasen ändrar väl sig inte?

Jag kommer dock göra ett tidigt VUL och gå via spec-MVC den här graviditeten, så om två veckor vet jag när det blev till. Och om det är två, fick tvillingar 2021, men det tror jag tyvärr inte.
Svar på tråden BIM APRIL