• Amaaanda00

BIM APRIL

Hej! Mensen kom för mig idag, ungefär som beräknat. Så nu ger vi oss på försök nummer 11 i april. Jag har beräknad mens 3/4 nu, kan ändras lite beroende på när ÄL inträffar men däromkring. 

3/4 amaaanda00 

Kopiera gärna senaste listan och lägg in er. 😊 Så hoppas vi på våran tur nu 🤞🏼

• Svar på tråden BIM APRIL
  • sommar2020regn

Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-25 19:02:36 följande:
    Solklart positivt, grattis!

Men känns väldigt starkt för att vara ÄL+8-10 och inte morgonurin. Är du säker på att du inte hade ÄL tidigare än du tror?
    Jag var tvungen att hitta mina tidigare grav test, bägge ÄL+10 efter att man mätt barnen. Den första är tvillingarna, den andra blev tyvärr ett avslut som jag ångrar så, med ett barn.
    kan tillägga att jag mår apa som gravid med hyperemesis så jag kanske är en höghormonare?!
    den sista är idag.
  • Ettfrö

Vet inte om det här kan ge någon hopp, men jag hade bim 20 april. Den 17 april tog jag ett test som var helt blankt. Därför förutsatte jag att det var kört. Jag är också gravid via insemination. Jag gjorde en insemination på chansning när jag trodde att jag typ skulle ha ägglossning. Jag fick inga positiva utslag på ägglossningstestet, men chansade efter vad appen räknade ut.. Men ägglossning hade jag uppenbarligen. Jag har inte haft några symptom på graviditet. När jag väntade mitt första barn för ca 11 år sedan hade jag symptom som yrsel, mycket (nu snackar vi galet mycket) flytningar, ont i brösten, sömning, mensvärk flera dagar innan bim. Nu känner jag lite mensvärk och lite känningar i brösten bara...verkar ju variera mellan graviditeter då. Hoppas bara att det här fröet vill stanna <3

• Foodie92

Ettfrö du gav mig lite hopp iaf ☺️
    Har extrem molvärk stundvis nästan lika stark som de mensvärk jag brukar ha, hade lite magkatarr känsla under natten, brösten ömmar massa men nu har de börjat sluta ömma och min temp ser fortsatt fint ut men testade idag och de va blankt 😣 men bim är i helgen så håller hoppet uppe ! 😄

Ni som haft graviditets molvärk, känns de nått annorlunda än vanlig mensvärk ?

• Ettfrö

Innan bim kändes det precis som vanlig mensvärk. Jag trodde verkligen att mensen bara skulle komma när som helst. Nu känner jag mig mer uppblåst, har lätt mensvärk och det hugger till lite i magen på olika ställen ibland. 

• sommar2020regn
    Foodie92 skrev 2023-04-26 08:18:15 följande:

Har extrem molvärk stundvis nästan lika stark som de mensvärk jag brukar ha, hade lite magkatarr känsla under natten, brösten ömmar massa men nu har de börjat sluta ömma och min temp ser fortsatt fint ut men testade idag och de va blankt 😣 men bim är i helgen så håller hoppet uppe ! 😄

Jag har lite sån molvärk nu, har haft mina två tidigare graviditeter också. Så här runt BIM så är den väldigt mild, mer som lätt spänning. Senare, runt vecka 5-6 (räknar medicinska veckor, så 5+ något) så har det blivit mer intensivt med ligamentdragningar  

Men den här molvärken som är nu är ungefär samma som jag brukar ha vid ägglossning.

Håller tummarna att din värk är pga grav, när är BIM?
  • sommar2020regn
    Foodie92 skrev 2023-04-26 08:18:15 följande:

Läste nu att BIM är i helgen, kan fortfarande bli plus :D Har du kort lutealfas?
  • MatildaLS

Har försökt hålla koll på min ägglossning nu i ett år då vi inte haft något skydd och jag satsade på karriären fortfarande (är nyexad sjuksköterska och alla rekommenderar att man jobbar ett helt år i sträck för det första året är alltid fruktansvärt). Va helt säker på att jag inte hade någon ägglossning denna månaden då jag aldrig fick positivt på ägglossningstesten, även samma sak förra månaden. Hade BIM igår, men ingen mens i sikte. Började bli lite orolig om något va ?fel?, liksom varför har jag ingen ägglossning? Och varför får jag inte min mens? Tog ett graviditetstest imorse för att försöka trigga igång mensen, förväntade mig absolut inte ett positivt resultat. Gick och gjorde kaffe under tiden och tänkte inte så mycket på testet förrän jag gick in i badrummet igen och ser att det står Gravid på det. Är Typ fortfarande i chock! Någon abort är det inte tal om men ah, förväntade mig verkligen inte det här resultatet! Förlåt för lång text men va tvungen att få skriva av mig! Ingen vet om detta förutom hunden, inte ens min partner.
  • Foodie92

Sommar2020regn: jag har 13 dagar och jag tror jag är på äl+11 eller 12 idag 😊 min molvärk är väldigt stark, känns som ägglossningssmärtor typ men samtidigt som att mensen ska komma när som. Känns mest dock mot en sida bara.

Så bim är fredag eller lördag 😊 så droppar inte tempen på fredag tar jag nytt test då

• Foodie92

Osäker från din text om du ville bli gravid men önslar dig ändå Grattis och lycka till MatildaLS 🥰

• sommar2020regn
    MatildaLS skrev 2023-04-26 10:02:55 följande:
    Har försökt hålla koll på min ägglossning nu i ett år då vi inte haft något skydd och jag satsade på karriären fortfarande (är nyexad sjuksköterska och alla rekommenderar att man jobbar ett helt år i sträck för det första året är alltid fruktansvärt). Va helt säker på att jag inte hade någon ägglossning denna månaden då jag aldrig fick positivt på ägglossningstesten, även samma sak förra månaden. Hade BIM igår, men ingen mens i sikte. Började bli lite orolig om något va ?fel?, liksom varför har jag ingen ägglossning? Och varför får jag inte min mens? Tog ett graviditetstest imorse för att försöka trigga igång mensen, förväntade mig absolut inte ett positivt resultat. Gick och gjorde kaffe under tiden och tänkte inte så mycket på testet förrän jag gick in i badrummet igen och ser att det står Gravid på det. Är Typ fortfarande i chock! Någon abort är det inte tal om men ah, förväntade mig verkligen inte det här resultatet! Förlåt för lång text men va tvungen att få skriva av mig! Ingen vet om detta förutom hunden, inte ens min partner.
    Grattis!! Jag är snart färdig läkare och den här graviditeten blir inte heller optimal i planeringen, men vet du, det löser sig alltid. Har du några symtom? :D 
Svar på tråden BIM APRIL