Inlägg från: sommar2020regn |Visa alla inlägg
  • sommar2020regn

BIM APRIL

Jag tror att jag plussat idag, ca 8-10 dagar sedan ÄL med BIM imorgon. Har kort cykel på 24 dagar och 9-10 lutealfas, tog dock inte några ÄL-tester denna månad eftersom att jag hade gett upp och bestämt mig för att boka utredning (som skulle börja på torsdag). 
    Har varit gravid 3 gånger tidigare, blivit på första försöket, men den här sista gången tog det sig på 5e eller 6e försöket:)

Om någon undrar vad jag gjorde annorlunda så provade jag akupunkter + kinesiska örter som man kokade själv och drack 2 ggr/ dag i 6 dagar.

Hur som, det här får man väl tolka som positivt?!

• sommar2020regn
    sommar2020regn skrev 2023-04-25 18:47:57 följande:

Jag tror att jag plussat idag, ca 8-10 dagar sedan ÄL med BIM imorgon. Har kort cykel på 24 dagar och 9-10 lutealfas, tog dock inte några ÄL-tester denna månad eftersom att jag hade gett upp och bestämt mig för att boka utredning (som skulle börja på torsdag). 
    Har varit gravid 3 gånger tidigare, blivit på första försöket, men den här sista gången tog det sig på 5e eller 6e försöket:)

Om någon undrar vad jag gjorde annorlunda så provade jag akupunkter + kinesiska örter som man kokade själv och drack 2 ggr/ dag i 6 dagar.

Hur som, det här får man väl tolka som positivt?!

Juste, det här eftermiddagsurin och jag hade kissat 20-30 min innan. Så morgonurin och superkoncentrerat verkar inte vara extremt viktigt :)
  • sommar2020regn

Lite kaxigt att göra det redan - men jag har älskat min BF mars 2021, så nu startar jag BF Januari 2024 på Facebook Hoppas vi  ses där!

• sommar2020regn
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-25 19:02:36 följande:
    Solklart positivt, grattis!

Men känns väldigt starkt för att vara ÄL+8-10 och inte morgonurin. Är du säker på att du inte hade ÄL tidigare än du tror?
    Håller med! Men jag har kollat när ÄL sker sen januari och jag får glad gubbe 11 dagar före mens, och ÄL är väl dagen efter, så 10 dagar lutealfas? och mens planerad imorgon så borde vara ÄL+9/10 För lutalfasen ändrar väl sig inte?

Jag kommer dock göra ett tidigt VUL och gå via spec-MVC den här graviditeten, så om två veckor vet jag när det blev till. Och om det är två, fick tvillingar 2021, men det tror jag tyvärr inte.
  • sommar2020regn
    Syskonförsök skrev 2023-04-25 19:09:15 följande:

Kinesiska örter? Berätta gärna mer! :) grattis!

Tack! :) Ja du, jag köpte dom + akupunktur en gång för 2500 kr Men det kanske var värt det. Inget jag mixtrade ihop själv utan jag till en kinesisk läkare (lite nytt för mig, gör samma sak men västerländsk dvs på sjukhus i vardagen haha) som tog status på mig och individanpassade det jag skulle dricka. Luktade och smakade inte toppen, men kanske gjorde det susen. Har funkat för 3 kompisar som försökt +6 mån.
  • sommar2020regn
    Ettfrö skrev 2023-04-25 20:07:54 följande:

Hej hej! Jag har inte lagt till mig i listan men hat följt er. Jag är 38 år och har försökt bli gravid med mitt andra barn i 7 månader. Trodde inte att det skulle gå dem här månaden heller, men mensen dök aldrig upp. Idag tog jag ett graviditetstest och resultatet är väldigt tydligt =) känns overkligt 

Grattis :D Har du kollat när ditt BF ev blir? Vi kanske har ungefär samma?
  • sommar2020regn
    Ettfrö skrev 2023-04-25 20:44:51 följande:

Tack!! Haha 31 december... 

Haha perfekt ;p Jag har 3-4 januari, men om man räknar på normal cykel 7 januari, samma dag som mina tvillingar fyller 3 ;-P
  • sommar2020regn
    Ettfrö skrev 2023-04-25 21:36:48 följande:

Haha jäkla månadsskifte... Min syster är född 1 januari. Jag är bara tacksam om jag får ett friskt barn <3 jag är ändå 38, och jag tror inte att jag kan få barn så länge till 

Det är det enda jag också önskar mig <3 Är inte heller purung, 32, och fick mina tvillingar väldigt tidigt så nu önskar jag mig en mindre komplicerad resa. Dag för dag helt enkelt.
  • sommar2020regn

Jag var tvungen att testa om det verkligen var sant, och på morgonurin. Men känns ganska tydligt så idag köper jag vecko-indikator. Är BIM idag med 24 dagars cykel och 10 dagars lutealfas så förmodligen ÄL + 10, 5e försöket.
    Någon som vill prata lite symtom och cervix (tapp)? För de stämde inte alls den här graviditeten För mig 🤪
  • sommar2020regn
    Foodie92 skrev 2023-04-25 23:18:51 följande:

Superstort grattis ettfrö och sommar2020regn! 🥰 vilka supertydliga tester 🤩

Tack 😄 äntligen 
  • sommar2020regn

Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-25 19:02:36 följande:
    Solklart positivt, grattis!

Men känns väldigt starkt för att vara ÄL+8-10 och inte morgonurin. Är du säker på att du inte hade ÄL tidigare än du tror?
    Jag var tvungen att hitta mina tidigare grav test, bägge ÄL+10 efter att man mätt barnen. Den första är tvillingarna, den andra blev tyvärr ett avslut som jag ångrar så, med ett barn.
    kan tillägga att jag mår apa som gravid med hyperemesis så jag kanske är en höghormonare?!
    den sista är idag.
  • sommar2020regn
    Foodie92 skrev 2023-04-26 08:18:15 följande:

Ettfrö du gav mig lite hopp iaf ☺️
    Har extrem molvärk stundvis nästan lika stark som de mensvärk jag brukar ha, hade lite magkatarr känsla under natten, brösten ömmar massa men nu har de börjat sluta ömma och min temp ser fortsatt fint ut men testade idag och de va blankt 😣 men bim är i helgen så håller hoppet uppe ! 😄

Ni som haft graviditets molvärk, känns de nått annorlunda än vanlig mensvärk ?

Jag har lite sån molvärk nu, har haft mina två tidigare graviditeter också. Så här runt BIM så är den väldigt mild, mer som lätt spänning. Senare, runt vecka 5-6 (räknar medicinska veckor, så 5+ något) så har det blivit mer intensivt med ligamentdragningar  

Men den här molvärken som är nu är ungefär samma som jag brukar ha vid ägglossning.

Håller tummarna att din värk är pga grav, när är BIM?
  • sommar2020regn
    Foodie92 skrev 2023-04-26 08:18:15 följande:

Ettfrö du gav mig lite hopp iaf ☺️
    Har extrem molvärk stundvis nästan lika stark som de mensvärk jag brukar ha, hade lite magkatarr känsla under natten, brösten ömmar massa men nu har de börjat sluta ömma och min temp ser fortsatt fint ut men testade idag och de va blankt 😣 men bim är i helgen så håller hoppet uppe ! 😄

Ni som haft graviditets molvärk, känns de nått annorlunda än vanlig mensvärk ?

Läste nu att BIM är i helgen, kan fortfarande bli plus :D Har du kort lutealfas?
  • sommar2020regn
    MatildaLS skrev 2023-04-26 10:02:55 följande:
    Har försökt hålla koll på min ägglossning nu i ett år då vi inte haft något skydd och jag satsade på karriären fortfarande (är nyexad sjuksköterska och alla rekommenderar att man jobbar ett helt år i sträck för det första året är alltid fruktansvärt). Va helt säker på att jag inte hade någon ägglossning denna månaden då jag aldrig fick positivt på ägglossningstesten, även samma sak förra månaden. Hade BIM igår, men ingen mens i sikte. Började bli lite orolig om något va ?fel?, liksom varför har jag ingen ägglossning? Och varför får jag inte min mens? Tog ett graviditetstest imorse för att försöka trigga igång mensen, förväntade mig absolut inte ett positivt resultat. Gick och gjorde kaffe under tiden och tänkte inte så mycket på testet förrän jag gick in i badrummet igen och ser att det står Gravid på det. Är Typ fortfarande i chock! Någon abort är det inte tal om men ah, förväntade mig verkligen inte det här resultatet! Förlåt för lång text men va tvungen att få skriva av mig! Ingen vet om detta förutom hunden, inte ens min partner.
    Grattis!! Jag är snart färdig läkare och den här graviditeten blir inte heller optimal i planeringen, men vet du, det löser sig alltid. Har du några symtom? :D 
  • sommar2020regn
    Foodie92 skrev 2023-04-26 10:12:16 följande:

Sommar2020regn: jag har 13 dagar och jag tror jag är på äl+11 eller 12 idag 😊 min molvärk är väldigt stark, känns som ägglossningssmärtor typ men samtidigt som att mensen ska komma när som. Känns mest dock mot en sida bara.

Så bim är fredag eller lördag 😊 så droppar inte tempen på fredag tar jag nytt test då

Hoppas att du får plus till helgen :D För mig känns det också exakt  som om mensen skulle komma men jag har även några andra symtom, väldigt diffusa men om märkt av om jag tänker på det. Har du några andra?
  • sommar2020regn
    MatildaLS skrev 2023-04-26 10:27:34 följande:

Enda symtomet jag har är att mina bröst dubblat i storlek typ, hahaha! Nä men asså jag har ganska små bröst i vanliga fall och nu är det två rätt bastanta pjäser måste jag ändå säg! 

Å jag har BF 3-4 januari enl min app, födde dock väldigt prematurt med mina tvillingar så det finns väl ev risk för att jag föder tidigt igen, hoppas verkligen inte det.

Haha mina bröst svarade ganska fort i höstas när jag var gravid, men inget än utan mer som vid mens nu. Dock ökad puls (brukar jag också få vid tidig grav), lite ortostatism som jag vet kommer bli värre och för första gången metallsmak i munnen. O molvärk. 
  • sommar2020regn
    MatildaLS skrev 2023-04-26 10:43:49 följande:

Kul, då kanske vi ligger inne och ska föda samtidigt!
    asså jag har ju inte reflekterat så mycket på mina symtom men nu när du nämner ortostatism så känner jag igen det väl! Varje gång jag suttit på knä och ska resa mig upp så jävlar snurrar det till i huvudet och svart har det blivit! Men har som sagt inte tänkt så mycket eftersom jag verkligen Inte trodde att jag va gravid

Ja men kanske! Är du också i Sthlm? Jag kommer gå via Min Barnmorska givet min historik, hade en väldigt traumatisk förlossning som drog igång under ett arbetspass. Kommer därför välja HS den här gången även om det är långt från mig (bor i stan).

Samma här, men inser det nu efter att jag plussat att yrseln is back.
Svar på tråden BIM APRIL