• Swave

BIM Januari 2023

Här kommer en BIM lista för januari. 

1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket

• Svar på tråden BIM Januari 2023
  • Raindear860
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-12-25 16:33:50 följande:

Hej på er alla och god jul!
    Hoppas ert går bra för allihopa 😍
    Nu är jag och sambon igång på försök... 6 tror jag. 
    Vet inte när jag har äl men vi ska köra på varannan/var tredje dag-metoden. Släppt allt vad heter temp och tester och försöker lita på processen. 😊
    Fick otaliga pikar och kommentarer igår om att det är "vår" tur nu och att vi är dom som har "dispens" på fler barn. Jobbigt med dessa kommentarer, om dom bara visste vad man går igenom och kämpar med. Men det är ju i välmening 😊

God jul! Låter skönt, ?trust the process? hehe. Lätt att bli besatt av sin menscykel och tester och känna efter.
    håller med om alla kommentarer, får det ibland flera ggr per vecka, både kollegor och äldre släktingar och bekanta😞det är väl för att vi är i den åldern och har allt ordnat och man förväntas ha/skaffa barn asap. ?NÄR ska ni skaffa barn då?? jadu only god knows??du är inte gravid nu då?? Nä tycker du det ser så ut😈tröttsamt!
  • Swave
    Qwerty1988 skrev 2022-12-25 08:20:10 följande:

God jul på er allesammans! hoppas vi alla får uppleva ett jul mirakel snart 🥰🙌🏻 

Swave: Hur går det? Har du testat något mer? ❤️

Det blev en kemisk graviditet igen. 3:e gången nu Obestämd
  • Swave
    Foodie92 skrev 2022-12-25 11:22:00 följande:

Hur har det gått Swave, var det något eller va de spök?

Det blev en kemisk graviditet för tredje gången 😑
  • Lyksa

Hej! Hoppar in i tråden med en fundering om någon har koll på detta 🙌 

Jag fick mens på morgonen den 18/12 den va relativt riklig. Hade mens i ca 1-1,5 dag. Sen försvann den. 🤷?♀️ Fick tillbaka lite blod någon dag men snarare som lätt mens som varade en stund under dagen sedan inget igen. Kom tillbaka efter någon dag eller två men lite mer som brun spotting. Mina tamponger va för de mesta iprincip fyllda med flytningar och pytte lite färgat brunt eller rosa på toppen (ursäkta detaljerna) o pågått tills igår. Nu har jag fått lätt mensvärk? Eller rättare sagt molande värk långt ner precis ovanför snippan. 

Nu till min fundering. Har mina tidigare graviditeter läst om folk i gravid grupper som skriver att de inte fatta att de va gravida först för de fick mens som vanligt. 

Men mens är ju ganska olika för folk. Visss får mycket o vissa lite. Vissa många dagar o vissa få dagar osv. Och folk skriver bara "Hade mens som vanligt" men vad menas med de.

Så är de någon här som varit med om detta? Att ni hade mens som vanligt o fatta inte ni va gravida först. Eller känner någon som varit med om de. I så fall. Hur va eran blödning? Va de rikligt något eller bara lite små blödningar? Hade ni mensvärk? Hur va era vanliga mens i förhållande till detta? 

Vi är sjuka så kommer inte iväg o köpa något test än för att kolla o under tiden har jag verkligen börjat fundera då mensen inte va som den brukar. 

• 82lindis
    Swave skrev 2022-12-26 13:07:38 följande:
    Det blev en kemisk graviditet för tredje gången 😑
    Fy vad tråkigt,beklagar. Hoppas kroppen läker sig fort ❤️
  • 82lindis

Starkt ägglossningstest igår för min del. Det var innan mina tidiga missfall som testen var så starka som de är nu. Båda strecken är lika starka och tydliga. Det digitala testet låste sig även igår. 
    Så nu är det bara att mysa på och hålla tummarna 🥰
    jag har numer 25 dagars cykler så det känns som äl kommer mer eller mindre direkt efter mens. 

• Swave
    82lindis skrev 2022-12-26 15:14:11 följande:
    Fy vad tråkigt,beklagar. Hoppas kroppen läker sig fort ❤️
    Tack ❤️ Vi får göra ett 6:e försök i januari. 
  • Kaktusen94
    Barbrastreisand skrev 2022-12-26 10:23:01 följande:

Någon som närmar sig att testa?:) 
    Själv är jag på Äl+9 , tog ett vanligt test men var negativt. Känns som det inte tog sig denna gång heller så har inte så höga förhoppningar.. Ska försöka hålla mig att inte testa imorgon utan vänta en till dag haha

Jag funderar på att börja testa mig imorgon eller onsdag. Har beställt hem testa tidigt från Clearblue. Har dock inga symptom alls, så kommer väl bli besviken? Min BIM har flyttats till 1/1. 

• Qwerty1988
    Kaktusen94 skrev 2022-12-26 19:31:08 följande:

Jag funderar på att börja testa mig imorgon eller onsdag. Har beställt hem testa tidigt från Clearblue. Har dock inga symptom alls, så kommer väl bli besviken? Min BIM har flyttats till 1/1. 

Jag vill med börja testa 😂 har bim 2/1 så känns lite väl tidigt 🙈 ska försöka hålla mig till fredag och hoppas på de bästa ❤️
  • Elisabeth83

Kan inte heller lägga till mig i tråden. Men har ÄL idag så BIM bör bli 9/1. 

lycka till alla!

Svar på tråden BIM Januari 2023