• Swave

BIM Januari 2023

Här kommer en BIM lista för januari. 

1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket

• Svar på tråden BIM Januari 2023
  • Swave
    Kaktusen94 skrev 2022-12-04 19:35:14 följande:

Hej!

Jag skriver in mig i listan, trots att jag har BIM 31/12. Är det okej? Vi försökte för första gången förra månaden, men min bekräftade ÄL blev förskjuten med några dagar, så vi missade den ändå. Jag tempar med NC. Håller tummarna för alla här!!

31/12 Kaktusen94 - andra barnet, andra försöket
    1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket

Absolut! ❤️
  • Swave

Äntligen!

Ägglossningstestet var positivt idag ❤️

• Swave
    Barbrastreisand skrev 2022-12-16 20:20:40 följande:

Äntligen positivt ägglossningstest! Förhoppningsvis sjunker det imorgon och min cykel blir därmed stabil Oskyldig Hoppas på ett plus på nyårsafton! 

Teststrecket ska väl bli lika stark eller starkare än kontrollstrecket för att räknas som positivt? Oskyldig

Jag skulle säga att det där nästan är positivt, men inte riktigt där än. 
  • Swave
    Qwerty1988 skrev 2022-12-17 09:25:05 följande:

Hej! 

Har en fråga, enligt min app har jag BIM 2/1 och ska ha ägglossning imorgon (18/12) och har tagit ägglossningstest ett par dagar nu och jag har fått svaga streck, men imorse så va det inte något alls? Alltså bara ett streck. Borde de inte blivit aning starkare såhär nära ägglossning? Eller har jag kngfn ägglossning Denna månad? 😔 

Alla får inte ägglossning varje månad så det kan vara så att du inte har någon denna månad, eller så kommer den senare :)

Såhär såg det ut för mig nu när jag testade. 

• Swave
    Barbrastreisand skrev 2022-12-17 18:55:07 följande:
    Jag tycker det känns rätt positivt? Väldigt sällan jag får starkare än detta nämligenSkrattande

• Swave
    Qwerty1988 skrev 2022-12-18 08:32:28 följande:
    Okej :) vad använder du för app att lägga in Testerna? :) 

jag tog för övrigt ett nytt test vid 04.30 i morse igen, och helt plötsligt helt blankt igen. Är det kanske för att de är så tidigt på morgonen ? 
    Aååen heter Premom😊

I instruktionerna på mina ägglossningstest så står det att man inte inte ska mäta med morgonurin/testa på morgonen då LH inte bildas förens senare på dagen. Rekommenderat var att testa mellan kl 8-22.

Detta skiljer sig dock mellan olika tester. Vad står det i bruksanvisningen på dina test? 
  • Swave
    Elisabeth83 skrev 2022-12-19 10:53:24 följande:
    De här ägglossningstesterna? fick ganska starkt igår och svagare idag. Ska testet visa lika starkt för att vara positivt?

Det kan gå lite upp och, det är inte alla som får en jämn stegring. Du ska försöka ta testet samma tid varje idag (ej morgonurin) och inte dricka 4 timmar före :)

Fortsätt testa så kommer förhoppningsvis de positiva resultatet snart :)

• Swave
    Foodie92 skrev 2022-12-21 09:10:16 följande:

Behöver skriva av mig för jag förstår liksom inte 😐

Igår fick jag riktigt hög feber och ont i tjejmagen så åkte in till akuten. Blev tillslut ett besök hos gyn som konstacyjterade att jag fått ont för att jag nyligen haft ÄL och att i samband med det har de bildats blod. Så inget farligt, bara blodet som irriterar, men det som chockar mig är att hen säger att jag haft ÄL "nyligen" och är idag på CD 15 och har inte ÄL förrän omkring CD 23 (har alltid långa cykler aldrig haft normal korta)..

Har jag missat ÄL denna månad ? Kan jag ägglossa igen? Förstår mig inte alls på kroppen och så jäkla trist om jag missat den 🥺

Bra fråga, men om läkaren säger att du precis haft ÄL så kanske du hade den tidigt denna månad. En gång fick jag ÄL två-tre dagar efter mens dvs cykeldag 7-8 och jag brukar vanligtvis ha ÄL runt cykeldag 12-13. 
  • Swave
    Foodie92 skrev 2022-12-21 15:17:58 följande:
    Ja så är det nog, vi myste iaf en gång men känns så konstigt då jag inte alls fått ÄL känningar, min tempkurva har varit bananas så kan omöjligt veta när. Borde betyda att jag får mensen i mellandagarna då, ska köra med ÄL stickor som vanligt just in case de sker igen 🥺
    Jag börjar med ÄL-tester så fort min mens är över för att vara säker på att jag inte missar ÄL. 
Svar på tråden BIM Januari 2023