• Swave

BIM Januari 2023

Fruffe skrev 2023-01-15 19:21:16 följande:

Tips på bästa testa tidigt testen? 

alltså man är ju såå ivrig haha!! 

hur långt efter ägglossning testar ni? 

Jag brukar också börja 7-8 dagar efter ÄL. Körde alltid med BabyPlan Early men då jag ofta fick så tydliga spökstreck på dom så slutade jag använda dom.
    Dom är ju billiga så vill du testa ofta så du kan ju alltid testa köra med dom men kom bara ihåg att inte lita på dom svaga strecken :) 
  • Swave
    Ellie21 skrev 2023-01-15 19:43:35 följande:

Hej! Hoppar in lite i tråden här :) Håller på att bli galen, har bim om ett par dagar (lite osäker när). Har vart så trött och känt mig seg. Tog ett test och tycker mig se ett svagt streck men är det är ett spökstreck eller inbillade? :/

Ser tyvärr inget streck Obestämd
  • Swave
    Lyksa skrev 2023-01-17 14:34:41 följande:
    Detta tog jag även idag inom test tiden. Men lyckas inte hålla mig så länge tyvärr.
    Ser evetuellt en skugga men Baby Plan ger ofta skuggor/spökstreck Obestämd
  • Swave
    Lyksa skrev 2023-01-17 14:57:00 följande:
    Har du bra erfarenhet om spökstreck? Du råkar inte veta om varför spökstreck dyker upp? Tänker om man doppar både ett test med 10 känslighet och ett med 25 om ett spökstreck är lika starkt på båda testen medan om de är hcg att de blir olika starkt streck? ❤️ 
    Nja, det skulle jag inte vilja påstå, men jag har fått synliga tork/spökstreck ofta på just Baby Plan jämfört med andra tester. Det är dock inte alla Baby Plans tester jag får det på. Antar att "teststrecket" ibland är närmare "ytan" på själva testet så det lyser igenom när det blir blött.
  • Swave
    Barbrastreisand skrev 2023-01-17 22:51:46 följande:

Så kul att det dyker upp plus i tråden!
    Själv är man på  äl+2, en låååång väntan till bim 29/1. Har laddat upp med en massa test så lär inte kunna hålla mig fram till bim. Någon mer som har bim slutet av månaden?:)

Jag har BIM 25-27 januari. 25 jan enligt min app men ÄL kom två dagar senare så skulle tippa på 27:e. 

Är på ÄL+5 idag.

• Swave
    Teriz skrev 2023-01-18 07:54:59 följande:

Nej men hörrni!!! Ni måste tro att jag är världens veligaste person som inte kan hålla det jag bestämmer mig för. 

men jag hade 2 RFSU vanliga stick test hemma och tänkte äsch jag tar ett. Visar de inget är det för tidigt å jag kan acceptera att inte testa förens i slutet på veckan. 

vad tror ni??? Visst fan är det ett streck??😬

Helt klart positivt!

Grattis Hjärta

• Swave
    Snorkfrökenhär skrev 2023-01-18 20:07:36 följande:

Hej alla, och stort grattis till alla ni som plussat. Stort lycka till 😍

Jag försöker få till barn nr 3, en liten sladdis typ 😄 Nu befinner jag mig på ÄL+4 eller 5. Så BIM blir 25-26/1. 

Roligt att följas åt med fler som också väntar på BIM och som kanske precis som jag analyserar en massa 😆

Någon som känner något? Jag tänker att det är för tidigt för mig att kunna känna något men jag har känningar långt nere i magen, kring livmodern typ? vet inte vad det är men känner det mer eller mindre hela tiden 😅

Jag är på ÄL+5 och har BIM den 27:e (enligt appen). Försöker också få till barn nr 3 (en sladdis) 😅
  • Swave
    Snorkfrökenhär skrev 2023-01-18 20:19:34 följande:
    Vad roligt 😄 Hade ingen aning om hur mkt jag ville ha denna lilla trea förrän vi började försöka och det tagit sån tid. Från början var det mest blir det så blir det men sista tiden har vi verkligen insett att vi vill så mkt. Hoppas det tar sig snart 😍

Har ni försökt länge? Hur gamla är dina andra barn? 
    Vi har "bara" försökt i ett halvår -hur länge har ni försökt?

Mina barn fyller 11 & 9 i år. Hur gamla barn har du?

Jag är 35 år så innerst inne hade jag räknat med att det kunde ta lite tid, men det är lika jobbigt varje månad man inte lyckas ändå 🙈
  • Swave
    Snorkfrökenhär skrev 2023-01-18 20:31:58 följande:

Mina barn fyller 11 och 8 i år, är själv 36 år 😊 Jag har också förväntat mig att det kunde ta lite tid denna gång, framförallt eftersom jag haft hormonspiral tidigare och den förstörde totalt min hormonbalans så det har tagit tid att få menscykeln lite mer regelbunden. Vi har försökt mer än 1 år men har inte försökt särskilt seriöst hela tiden, är mest nu på slutet vi försökt gå all in 😅 

Jag hade också hormonspiral men konstigt nog så hade jag en jämn cykel direkt jag plockade ur den Förvånad

Vi får hålla tummarna för att januari blir vår månad Hjärta

• Swave
    Barbrastreisand skrev 2023-01-18 22:28:06 följande:

Då är vi rätt nära varandra! Håller tummarna för oss & alla andra såklart. Ska du testa innan bil? Jag har ju så svårt för att hålla mig haha!
    Ja, det kommer jag utan tvekan göra. Jag är alldeles för nyfiken och otålig. Jag har dock inte bestämt mig för vilken dag jag ska testa ännu Cool
  • Swave
    smulan57 skrev 2023-01-19 06:21:02 följande:

CD 32.. kan möjligtvis vara BIM -1 men osäker. 
    Försöker intala mig att jag ser något svagt men vet innerst inne att det är önsketänkande 💔

Testade med babyplan vanliga test. Om inte mensen kommer idag kanske jag köper ett tidigt test, vad tror ni? 

Har kunnat slappna av de senaste 2-3 månaderna och inte testat, utan istället väntat in mensen. Denna månad kändes det annorlunda så var så hoppfull 😔 

Jag tycker mig se ett svagt streck på de nedersta testet, dock så brukar mina spökstreck på baby plan se ut just sådär Obestämd

• Swave
    Snorkfrökenhär skrev 2023-01-19 13:26:40 följande:

ÄL+5 eller 6 för mig idag. Hade rött mycket känningar kring livmodern igår men inte lika mycket idag. Hade gärna velat känna en massa och gå omkring och låtsas och tro att det betyder något, hhahaha Tungan ute  Gud, varför går tiden så sakta?! 

Jag vet!!! Tiden går så JÄKLA SAKTA!!!
    Jag vill börja testa nu men det är ju som ingen idé......😭
  • Swave
    Snorkfrökenhär skrev 2023-01-19 14:44:33 följande:
    Nä, verkligen att kasta pengarna i sjön, haha. Det är ju lite spänning i vardagen när man kan testa, kanske kanske  får man ett glatt besked. Men imorrn är det ju fredag och helgerna brukar ju ha en tendens att gå jäkligt snabbt Tungan ute

Jo det är verkligen som att kasta pengarna i sjön, men det är de att köpa godis/läsk/alkohol/nikotin också då det egentligen inte tillför något positivt, så vi kan nog kasta lite pengar i sjön utan dåligt samvete Cool

ÄL+6 idag alltså....ja....jag skulle bli glad om jag lyckas hålla mig till ÄL+10, men känner jag mig själv rätt så kommer jag väl smygtesta på ÄL+8 Tungan ute

• Swave
    smulan57 skrev 2023-01-19 16:48:06 följande:

Swave & Snorfrökenhär: 

Ser det ni ser, men vet inte om det är som du Swave sa, spökstreck. Känns ju dock som att jag kommit långt nog i min cykel att det borde ha varit starkare men vad vet jag 🤷?♀️

Ska åka och köpa test nu och ta imorgon morgon. osäker om det är vanligt eller tidigt jag ska ta. Borde egentligen vänta några dagar, men ni vet hur man är 😂

Ta ett tidigt test om du hittar något. Ibland så tar det lite längre tid för kroppen att börja producera hcg. Clearblue har ett digitalt tidigt test du kan testa med från BIM-5 tror jag(?) 🤔
  • Swave
    Masorlin skrev 2023-01-20 09:31:20 följande:
    Haha vad är det här? Ska strecket verkligen vara så långt ut? Är på ÄL+12. Man ser ju kanske lite vad man vill se också? 😆

nej, teststrecket ska inte sitta där. Förmodligen är det defekt. Bara kasta och ta ett nytt :)

• Swave

Jag tog ett test imorse då jag inte kunde hålla mig längre, och hör och häpna så dykte det upp ett svagt streck. Så nu håller jag tummarna för att det är ännu starkare imorgon 😍

• Swave

Jag vågar inte ropa hej ännu 🙈 men jag visade testet för min sambo och han såg också ett svagt streck.

Jag har fått 3 kemiska graviditeter tidigare så försöker behålla lugnet 🤣

Jag är bara på ÄL+8 eller +9 beroende på när ägget släppte så det är super tidigt ännu. 

• Swave
    Snorkfrökenhär skrev 2023-01-21 16:08:21 följande:

Jag har också haft en kemisk i höstas, såg svaga streck 2-3 dagar och sen kom mensen och blödde så jädra mkt och klumpigt vilket jag inte brukar så det var nog en graviditet som inte ville stanna. 

Håller tummarna att vi gjort bort det där med kemisk graviditet, räcker att behöva ha en sån tycker jag 🥺 

Kanske jag vågar testa imorrn? är på ÄL+9 (kanske 8) då jag med 😄 Min temp är fortsatt hög iaf så det känns ju lovande men jag börjar ställa in mig på mens så jag inte blir så besviken, känner inga symtom eller nåt mer än vanlig pms.

Så länge du har något "tidigt test" så tycker jag absolut du kan testa. Sen om det är negativt så behöver man inte lägga så mycket vikt i det. Det är ju inte så vanligt att plussa såhär tidigt tänker jag 🙈
  • Swave
    Zizzom skrev 2023-01-21 18:38:33 följande:

Jag tänkte kolla hur långt efter ägglossning brukar man plussa? Tänkte mest är på ÄL +9-10, fick negativt men det kanske brukar vara det?

Det är väldigt olika :) 
Svar på tråden BIM Januari 2023