• Lyksa

BIM Januari 2023

Hej! Hoppar in i tråden med en fundering om någon har koll på detta 🙌 

Jag fick mens på morgonen den 18/12 den va relativt riklig. Hade mens i ca 1-1,5 dag. Sen försvann den. 🤷?♀️ Fick tillbaka lite blod någon dag men snarare som lätt mens som varade en stund under dagen sedan inget igen. Kom tillbaka efter någon dag eller två men lite mer som brun spotting. Mina tamponger va för de mesta iprincip fyllda med flytningar och pytte lite färgat brunt eller rosa på toppen (ursäkta detaljerna) o pågått tills igår. Nu har jag fått lätt mensvärk? Eller rättare sagt molande värk långt ner precis ovanför snippan. 

Nu till min fundering. Har mina tidigare graviditeter läst om folk i gravid grupper som skriver att de inte fatta att de va gravida först för de fick mens som vanligt. 

Men mens är ju ganska olika för folk. Visss får mycket o vissa lite. Vissa många dagar o vissa få dagar osv. Och folk skriver bara "Hade mens som vanligt" men vad menas med de.

Så är de någon här som varit med om detta? Att ni hade mens som vanligt o fatta inte ni va gravida först. Eller känner någon som varit med om de. I så fall. Hur va eran blödning? Va de rikligt något eller bara lite små blödningar? Hade ni mensvärk? Hur va era vanliga mens i förhållande till detta? 

Vi är sjuka så kommer inte iväg o köpa något test än för att kolla o under tiden har jag verkligen börjat fundera då mensen inte va som den brukar. 

• Lyksa

Hade rosa flytningar vid flera tillfällen under dagen den 8 januari. Misstänker ägglossning runt 7-8e.

Idag är de äl+ 9 eller 10. Mår konstigt. Hög puls, matt, pirrar i hela kroppen som att jag små ryser hela vägen in i själen. Molande värk. Ingen feber men förhöjd temp. Inga symtom på att va sjuk men känner mig sjuk? Kissat flera gånger idag och mycket varje gång. Gick till VC för blev orolig. Alla prover va bra förutom att min puls va hög och 1+ leukocyter i urin. 

Fick mig att fundera så tog två test i samma urin samtidigt. Ena är testa tidigt som mäter från 10 och andra är vanligt som mäter från 25. 

Dock inte morgon urin och har inte lyckats hålla mig länge alls. Nästan vatten urin... nödvändigt att ens ta ett test. 

Men så tycker jag de ser ut som något. Kan jag inbilla mig? 

Filmade när jag doppa dem o har film från nydoppade fram till 2,5 minut. Sedan dessa bilder tagna efter 3 minuter, 4,5 minut och strax innan 5 minuter. Där efter kollade jag inte mera på testen då man inte skulle de enligt bruksanvisningen. 

Ser ni något? Om ni varit gravida innan har ni känt er oförklarligt sjuka? Som att man känner sig sjuk, att något är fel men man kan inte sätta fingret på de? Hög puls, andfådd av att gå i trappan.

• Lyksa

Sista bilden blev så liten så provar lägga in så här med. Ursäkta "spam" 🤗
  • Lyksa

Detta tog jag även idag inom test tiden. Men lyckas inte hålla mig så länge tyvärr.
  • Lyksa
    Swave skrev 2023-01-17 14:46:08 följande:
    Ser evetuellt en skugga men Baby Plan ger ofta skuggor/spökstreck Obestämd
    Har du bra erfarenhet om spökstreck? Du råkar inte veta om varför spökstreck dyker upp? Tänker om man doppar både ett test med 10 känslighet och ett med 25 om ett spökstreck är lika starkt på båda testen medan om de är hcg att de blir olika starkt streck? ❤️ 
Svar på tråden BIM Januari 2023