BIM Januari 2023
Hej! Hoppar in i tråden med en fundering om någon har koll på detta 🙌
Jag fick mens på morgonen den 18/12 den va relativt riklig. Hade mens i ca 1-1,5 dag. Sen försvann den. 🤷?♀️ Fick tillbaka lite blod någon dag men snarare som lätt mens som varade en stund under dagen sedan inget igen. Kom tillbaka efter någon dag eller två men lite mer som brun spotting. Mina tamponger va för de mesta iprincip fyllda med flytningar och pytte lite färgat brunt eller rosa på toppen (ursäkta detaljerna) o pågått tills igår. Nu har jag fått lätt mensvärk? Eller rättare sagt molande värk långt ner precis ovanför snippan.
Nu till min fundering. Har mina tidigare graviditeter läst om folk i gravid grupper som skriver att de inte fatta att de va gravida först för de fick mens som vanligt.
Men mens är ju ganska olika för folk. Visss får mycket o vissa lite. Vissa många dagar o vissa få dagar osv. Och folk skriver bara "Hade mens som vanligt" men vad menas med de.
Så är de någon här som varit med om detta? Att ni hade mens som vanligt o fatta inte ni va gravida först. Eller känner någon som varit med om de. I så fall. Hur va eran blödning? Va de rikligt något eller bara lite små blödningar? Hade ni mensvärk? Hur va era vanliga mens i förhållande till detta?
Vi är sjuka så kommer inte iväg o köpa något test än för att kolla o under tiden har jag verkligen börjat fundera då mensen inte va som den brukar.