• Swave

BIM Januari 2023

Här kommer en BIM lista för januari. 

1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket

• Svar på tråden BIM Januari 2023
  • Barbrastreisand
    Swave skrev 2022-12-17 18:44:10 följande:
    Teststrecket ska väl bli lika stark eller starkare än kontrollstrecket för att räknas som positivt? Oskyldig

Jag skulle säga att det där nästan är positivt, men inte riktigt där än. 
    Jag tycker det känns rätt positivt? Väldigt sällan jag får starkare än detta nämligenSkrattande
  • Swave
    Barbrastreisand skrev 2022-12-17 18:55:07 följande:
    Jag tycker det känns rätt positivt? Väldigt sällan jag får starkare än detta nämligenSkrattande

• Barbrastreisand
    Swave skrev 2022-12-17 19:04:04 följande:
    Jag är medveten om hur ett positivt test ser ut :) Som jag nämnde så upplever jag att mitt ser rätt så positivt ut då jag aldrig riktigt fått starkare än detta. Det är även inte alla som får lika starka streck och då räknar man utifrån stegringen. Exempel: www.testlagret.se/hur-veta-dag-stegring
  • Qwerty1988
    Swave skrev 2022-12-17 18:45:59 följande:
    Alla får inte ägglossning varje månad så det kan vara så att du inte har någon denna månad, eller så kommer den senare :)

Såhär såg det ut för mig nu när jag testade. 
    Okej :) vad använder du för app att lägga in Testerna? :) 

jag tog för övrigt ett nytt test vid 04.30 i morse igen, och helt plötsligt helt blankt igen. Är det kanske för att de är så tidigt på morgonen ? 
  • Swave
    Qwerty1988 skrev 2022-12-18 08:32:28 följande:
    Okej :) vad använder du för app att lägga in Testerna? :) 

jag tog för övrigt ett nytt test vid 04.30 i morse igen, och helt plötsligt helt blankt igen. Är det kanske för att de är så tidigt på morgonen ? 
    Aååen heter Premom😊

I instruktionerna på mina ägglossningstest så står det att man inte inte ska mäta med morgonurin/testa på morgonen då LH inte bildas förens senare på dagen. Rekommenderat var att testa mellan kl 8-22.

Detta skiljer sig dock mellan olika tester. Vad står det i bruksanvisningen på dina test? 
  • Kazi2
    Barbrastreisand skrev 2022-12-17 19:28:35 följande:
    Jag är medveten om hur ett positivt test ser ut :) Som jag nämnde så upplever jag att mitt ser rätt så positivt ut då jag aldrig riktigt fått starkare än detta. Det är även inte alla som får lika starka streck och då räknar man utifrån stegringen. Exempel: www.testlagret.se/hur-veta-dag-stegring

Jag får efter min första graviditet aldrig två lika starka sträck heller. 

kör på! Allas cykler ser olika ut och olika tester passar olika också! du känner din kropp bäst. 

• Elina24

Känner att ägglossningen är på g här 😊 Lätt illamående och trött i huvudet som vanligt.
    Har börjat ta vitamin b6 förebyggande mot gravidillamående. Tar ni några tillskott?

• Barbrastreisand
    Kazi2 skrev 2022-12-18 09:35:34 följande:

Jag får efter min första graviditet aldrig två lika starka sträck heller. 

kör på! Allas cykler ser olika ut och olika tester passar olika också! du känner din kropp bäst. 

Det har blivit svagare nu och påväg neråt så jag tolkar som äl var igår! 
    Elina24 skrev 2022-12-18 12:56:36 följande:

Känner att ägglossningen är på g här 😊 Lätt illamående och trött i huvudet som vanligt.
    Har börjat ta vitamin b6 förebyggande mot gravidillamående. Tar ni några tillskott?

Härligt! Håller tummarna nu!:) Jag har slarvat lite med mina vitaminer men tar Folsyra samt D-vitamin dagligen. Tänkte även ta en B-vitamin boost i lutealfasen denna gång!
  • Elina24
    Barbrastreisand skrev 2022-12-18 17:25:29 följande:
    Det har blivit svagare nu och påväg neråt så jag tolkar som äl var igår! 
    Elina24 skrev 2022-12-18 12:56:36 följande:

Härligt! Håller tummarna nu!:) Jag har slarvat lite med mina vitaminer men tar Folsyra samt D-vitamin dagligen. Tänkte även ta en B-vitamin boost i lutealfasen denna gång!
    Folsyra tar jag också i nån sån där gravid-vitamin 😊
  • Oväntadedrömmen

Hej på er!

Slutade ta preventivmedel under "sockertabletterna" och pillermensen varade 11-13novemer.

Hade sparsamma blödningar 7-11 december och igår kände jag igen en smärta i äggstockarna som jag inte haft på många år (Då jag använt olika preventivmedel i över ett decenium). Testade imorse och även på eftermiddagen idag med ÄL-test och mycket riktigt en starkare färg än kontrollstrecket. :)

Enligt min app ska jag ha BIM 2 Januari. Vet inte riktigt hur väl det stämmer eftersom jag nyligen slutat med ppiller och inte vet hur regelbunden min cykel är ännu :) 

Svar på tråden BIM Januari 2023