BIM Januari 2023
Här kommer en BIM lista för januari.
1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket
Här kommer en BIM lista för januari.
Då var var det slut för denna gången och nu börjar väntan här med :) enligt båda apparna jag använder ska ÄL vara idag och idag var sista gången vi fick till det innan mannen åker iväg. Får hoppas att ÄL inte var sen eller något! Testar ej med ÄL stickor eller tempar så det är bara att vänta. BIM 7 januari men kommer nog vänta till 9-10 innan jag testar så det blir en lång väntan!
Swave: Tyvärr har jag fått spökstreck på dessa flera gånger.. hoppas det inte är så för dig! Har även fått positivt på dem men då var det Ett tydligt Rosa streck men köpte ändå digitalt pga tidigare spök:/
God jul på er allesammans! hoppas vi alla får uppleva ett jul mirakel snart 🥰🙌🏻
Swave: Hur går det? Har du testat något mer? ❤️
Raindear860:
jag har inte lyckats lägga in mig på listan. Men jag har bim 2/1 o h har tre barn sen innan och vill verkligen ha en sista så snart som möjligt, då minsta precis blev 1 år. 😁
Hur har det gått Swave, var det något eller va de spök?
Hej på er alla och god jul!
Hoppas ert går bra för allihopa 😍
Nu är jag och sambon igång på försök... 6 tror jag.
Vet inte när jag har äl men vi ska köra på varannan/var tredje dag-metoden. Släppt allt vad heter temp och tester och försöker lita på processen. 😊
Fick otaliga pikar och kommentarer igår om att det är "vår" tur nu och att vi är dom som har "dispens" på fler barn. Jobbigt med dessa kommentarer, om dom bara visste vad man går igenom och kämpar med. Men det är ju i välmening 😊
Joinar er här i tråden. Är 37 och har aldrig varit gravid, tog ut min hormonspiral i oktober och är medveten att det kan vara försent vilket ger mig myclet oro. Det var bara aldrig rätt livssituation för mig, men nu har jag träffat rätt partner! Är troligen äl+5 och hade sex med min partner varje dag förra veckan. För alltid lite smått ömma bröstvårtor för mens vilket jag har nu också, så antar att det inte blev något. Har aldrig känt av någon pms så har heller inga symtom att analysera.
31/12 Kaktusen94 - andra barnet, andra försöket
31/12 Barbrastreisand - andra barnet, 8e försöket
2/1 Raindear860 - första barnet, 10e försöket
3/1 Hannis1983 - fjärde barnet, femte försöket
3/1 Sannet - första barnet, andra försöket
03/01 PernillaAndersson - första barnet, andra försöket
4/1 Andromeda326 - andra barnet, sjätte försöket
7/1 Elina24- tredje barnet, tredje försöket efter MA
7/1 ettanvandarnamn123- första barnet, 6e försöket
7/1 solros22- andra barnet, 8e försöket
8/1 LouLou92 - första barnet, tredje försöket efter MA
10/1 Foodie - första barnet, fjärde försöket
11/1 Amaaanda00 - första barnet, 7e försöker. Tempar med NC
11/1 82lindis - fjärde barnet, 6e försöket, 2 tidiga missfall sedan i juli.
13/1 Acire94 Tredje barnet, 5e försöket
15/1 Etaj andra gemensamma barnet 1:a försöket efter ma
18/1 Millaann, andra barnet, andra försöket
19/1 Anonymcola andra barnet
20/1 Kazi2, andra barnet 13:e försöket
Någon som närmar sig att testa?:)
Själv är jag på Äl+9 , tog ett vanligt test men var negativt. Känns som det inte tog sig denna gång heller så har inte så höga förhoppningar.. Ska försöka hålla mig att inte testa imorgon utan vänta en till dag haha
Hej!
Sorry för långt inlägg, hoppas någon orkar läsa! :) Försökte hålla mig kort men det var svårt.
Jag har följt diverse BIM-trådar men är inte så aktiv när det kommer till att skriva. Däremot läser jag ganska mycket i trådarna. Men nu känner jag att jag behöver skriva för att se om någon kan hjälpa mig!
Började försöka med ett syskon januari 2022, blev gravid i juli men fick ett MA i vecka 11 (avstannat vecka 9). Första barnet tog 1,5 år inkl ett missfall i vecka 7.
Har börjat fundera på hur mina progesteron nivåer faktiskt ser ut då jag har en känsla av att min lutealfas är i kortaste laget och jag kan ibland få PMS symptom väldigt tidigt i cykeln. Ville därför tempa denna månad för att få en exakt dag för ägglossning att utgå ifrån men nu är jag istället bara SÅ förvirrad och stressad.
Fick aldrig positivt LH-test men dag 13 (22/12) tog jag ett som var på gränsen till positivt inom testtiden och blev positivt några minuter efter att testtiden passerat. Men la in det som negativt i NC-appen. Dag 10-14 hade jag fertila flytningar, både äggvita och vattniga. Även haft ÄL-smärta och varit uppblåst dag 13-14. Jag vill tro att jag hade ägglossning dag 14 (den 23/12).
Tempen har jag tagit ungefär samma tid varje dag, den tidigaste är tagen 05:10 och den senaste 08:05. Övriga dagar är det någonstans mellan 06:00 och 07:30.
Problemet är att jag blivit så stressad av detta, jag vaknar på nätterna och tänker att jag måste mäta osv. Vaknar typ varje natt och måste kolla klockan. Har även druckit lite vin nu under julhelgen men inte så pass att jag känt mig onykter eller bakfull.
Det är första månaden med tempning för
mig så NC förutsäger ÄL dag 17 för det är genomsnittet. Ändrar jag LH till positivt dag 13 (som jag skrev ovan) så ändrar NC ägglossningen till dag 14.
Hur hade ni tempexperter tolkat detta? Jag är
mest ledsen över ett detta bara gjort mig mer stressad av den här processen än vad jag var tidihare.
Välkommen!🎄
har heller aldrig varit gravid, är 36. Ibland blir ju inte livet som man planerat när man var yngre men det blir bra ändå :) Härligt att du har träffat rätt nu!
Jag har också BIM runt 2-3/1, bara väntar på att den sedvanliga pmsen ska komma såhär en vecka innan????
Har iaf fått en temperaturhöjning och svullna bröst, lika spännande varje månad detta😂
Joinar er här i tråden. Är 37 och har aldrig varit gravid, tog ut min hormonspiral i oktober och är medveten att det kan vara försent vilket ger mig myclet oro. Det var bara aldrig rätt livssituation för mig, men nu har jag träffat rätt partner! Är troligen äl+5 och hade sex med min partner varje dag förra veckan. För alltid lite smått ömma bröstvårtor för mens vilket jag har nu också, så antar att det inte blev något. Har aldrig känt av någon pms så har heller inga symtom att analysera.
31/12 Kaktusen94 - andra barnet, andra försöket
31/12 Barbrastreisand - andra barnet, 8e försöket
2/1 Raindear860 - första barnet, 10e försöket
3/1 Hannis1983 - fjärde barnet, femte försöket
3/1 Sannet - första barnet, andra försöket
03/01 PernillaAndersson - första barnet, andra försöket
4/1 Andromeda326 - andra barnet, sjätte försöket
7/1 Elina24- tredje barnet, tredje försöket efter MA
7/1 ettanvandarnamn123- första barnet, 6e försöket
7/1 solros22- andra barnet, 8e försöket
8/1 LouLou92 - första barnet, tredje försöket efter MA
10/1 Foodie - första barnet, fjärde försöket
11/1 Amaaanda00 - första barnet, 7e försöker. Tempar med NC
11/1 82lindis - fjärde barnet, 6e försöket, 2 tidiga missfall sedan i juli.
13/1 Acire94 Tredje barnet, 5e försöket
15/1 Etaj andra gemensamma barnet 1:a försöket efter ma
18/1 Millaann, andra barnet, andra försöket
19/1 Anonymcola andra barnet
20/1 Kazi2, andra barnet 13:e försöket