• Anonymcola

BIM Januari 2023

Mensen kom nu och kan inte sova pga mensvärk.. Aja nya tag och så får 2023 bli vårt år! Hoppas på att kunna pricka in ÄL denna gång blir inte så spännande när man missar och i stort sett vet att det inte blivit något ändå😅
    Håller tummarna för oss alla! 

31/12 Kaktusen94 - andra barnet, andra försöket

31/12 Barbrastreisand - andra barnet, 8e försöket
    1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket
    3/1 Hannis1983 - fjärde barnet, femte försöket
    3/1 Sannet - första barnet, andra försöket 
    4/1 Andromeda326 - andra barnet, sjätte försöket
    7/1 Elina24- tredje barnet, tredje försöket efter MA
    7/1 ettanvandarnamn123- första barnet, 6e försöket
    7/1 solros22- andra barnet, 8e försöket
    8/1 LouLou92 - första barnet, tredje försöket efter MA
    10/1 Foodie - första barnet, fjärde försöket
    11/1 Amaaanda00 - första barnet, 7e försöker. Tempar med NC 
    19/1 Smörblomman andra barnet

• Anonymcola

Förlåt nu blev de fel med användarnamnen.. lägger in listan med detta användarnamn! 

31/12 Kaktusen94 - andra barnet, andra försöket
    31/12 Barbrastreisand - andra barnet, 8e försöket
    1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket
    3/1 Hannis1983 - fjärde barnet, femte försöket
    3/1 Sannet - första barnet, andra försöket 
    4/1 Andromeda326 - andra barnet, sjätte försöket
    7/1 Elina24- tredje barnet, tredje försöket efter MA
    7/1 ettanvandarnamn123- första barnet, 6e försöket
    7/1 solros22- andra barnet, 8e försöket
    8/1 LouLou92 - första barnet, tredje försöket efter MA
    10/1 Foodie - första barnet, fjärde försöket
    11/1 Amaaanda00 - första barnet, 7e försöker. Tempar med NC 
    19/1 Anonymcola andra barnet

• Anonymcola

Elina24: Jag känner igen den oron, mådde inte alls bra under min graviditet med dottern och de tog väldigt mycket på min kropp även efteråt. Är nu 2 år senare som jag känner igen min kropp igen och känner att jag kan Klara av att gå igenom de igen om de skulle bli lika tufft. Men hoppas att jag får ha de lite lättare och om inte så är jag mer förberedd nu på vad som kan hända och kanske ta hjälp tidigare:) 

• Anonymcola

Foodie92: Har du testat med ÄL tester dagarna innan besöket? Tänker om testerna visat fel eller du kanske inte tagit tester eftersom du brukar få ÄL senare🥰

• Anonymcola
    Foodie92 skrev 2022-12-21 20:50:05 följande:

Swave: kanske med borde de men då jag har ÄL oftast runt vid 22-25 så blir de så dyrt 🥺

Anonymcola: inte testat alls, detta är alldeles för tidigt från när jag brukar ha ÄL 😐

Förstår! Hoppas Du får ägglossning igen när du brukar få den och att kroppen kanske ägglossar två gånger denhär cykeln😊
  • Anonymcola

Swave: Tyvärr har jag fått spökstreck på dessa flera gånger.. hoppas det inte är så för dig! Har även fått positivt på dem men då var det Ett tydligt Rosa streck men köpte ändå digitalt pga tidigare spök:/

• Anonymcola

Nu har alla i familjen blivit sjuka.. har ÄL nästa vecka enligt appen FLO men kör inte med ÄL-test denna månad så får se hur det blir. Tänker om den ändras nu när man blivit sjuk🤔 
    Får hoppas att det här lägger sig för man har ingen vidare lust när man kräks och tvättar spya från lakan dagligen😂

Har en fråga till er som kör ÄL-test. Om det inte tar sig denna gång så ska jag köpa nästa månad men har kört de från Rfsu och undrar om det är mer värt att köpa digitala? Är de mer pålitliga eller vad är fördelen med dem? 

• Anonymcola

Qwerty: ser absolut två streck!❤️

Caleido: Jag försöker äta D vitamin och boosta ägglossningen men jag är sämst på att komma ihåg att ta dem men tanken är i alla fall att ta dem😅

Har en fråga till alla som håller koll på sitt ?fertila sekret?. Jag har två månader testat med ÄL test och får alltid dehär äggviteflytningarna 1v innan positivt ÄL test och då kommer det mycket.. börjar undra om ÄL testerna visar för sent positivt? Finns det någon mer som får dehär sekretet så långt innan positivt ÄL test?

• Anonymcola
    Qwerty1988 skrev 2022-12-30 19:08:27 följande:
    jag provade faktiskt bisolvon denna gången 🙈
    Vad kul att de fungerade! Läste lite om de och verkar som många lyckats med hjälp av de visste inte att de va en grej😅 Blir kanske o köra på de nästa cykel om de inte tar sig! När började och slutade du ta de?:)
  • Anonymcola
    Caleido skrev 2022-12-30 21:10:01 följande:

Anonymcola: Jag undrar samma sak!! Har så med, mina börjar dock försvinna på dagen med positivt äl-test och samma dag som ÄL känns det som att jag knappt har äggvitesekreten kvar haha, beställde till o med pre seed förut och använde (de hjälpte dock inte oss). Men sen läste jag någonstans att sekreten hjälper simmarna att överleva och att man även kan ha ägglossningssekret utan att märka av det. Så har inte tänkt något mer på det sen dess. Har du fortfarande de på äl-dagen?

Det var en annan tjej från December tråden som också körde Dvitamin som plussade! Drömmer

Qwerty1988: åh spännande med bisolvon, jag håller tummarna! 

Jag har det fortfarande när jag fått positivt ÄL test och dagen efter men Inte lika mycket som dagarna innan.. har inte heller tänkt så mycket på det men känns så konstigt att de är så mycket innan ÄL och försvinner lagomt till när ÄL ska vara🤔 Tänker eftersom det ska hjälpa simmarna att överleva och lättare simma upp men är rädd att det hinner ?tjockna? för tidigt och kanske gör det svårare för spermier att ta sig fram.. 

Ja, jag har läst i andra trådar om att D vitamin ska hjälpa o tänker att speciellt nu under vintern skadar inte lite extra D vitamin😊

• Anonymcola

Caleido: Ja, jag har läst lite om bisolvon och finns väl för och nackdelar men är ganska feg med att testa ?huskurer? men funderade på om bara mannen äter de så skulle spermierna få lättare att röra sig och tänker att de kanske inte är nån fara😅 Får se nästa cykel, ser inte ut att gå superbra denna månad då vi är sjuka:/

Gott nytt år allihopa!:)

• Anonymcola
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-01-10 10:55:30 följande:

Jaha vad nu då.. 
    Positivt ältest två dagar innan mensen. Är jag fel ute? Har äl inte varit ännu? 

ÄL test kan även visa positivt på HCG och innan mens så skulle ta ett gravtest om jag va du:) 
  • Anonymcola
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-01-10 16:05:39 följande:
    Så här har "stegringen" sett ut, uppifrån sett. Har inte detekterar äl men enl kalender ska den ha varit på dag 7 av testerna. Det är alltså drygt två v sedan. De nedre testen äe från idag?? 
    Okej förstår! så svårt dedär eftersom de tydligen kan visa när man är påväg o få sin mens också😩 
    Men tänker att de bästa kanske är att mysa dehär dagarna också för att ?säkra upp? ifall de skulle vara ägglossning som är på g😊
  • Anonymcola

Blev en massa frågetecken som inte skulle vara där😅

• Anonymcola

Där kom mensen 8 dagar för tidigt så fick en kort cykel för första gången i mitt liv😂 Började även med en mellanblödning igår vilket jag aldrig haft tidigare och nu under natten så kom mensen. Aja nya tag i februari och får bli ÄL test för nu har jag ingen aning om när ÄL blir😩

Svar på tråden BIM Januari 2023