• Bollkillen

Ensam och utmattad GADD

Jag känner mig utmattad med så mycket orostankar i min vardag och känner mig väldigt ensam. Jag lider av flera diagnoser men främst Gadd och panikångest. 

Jag äter flera mediciner som hjälper mig att hålla mig uppe. 

Men nu på sistone har min ångest blivit värre.

Ständiga orostankar om allt mellan himmel och jord. Ofta katastroftankar. 

Jag tvingar mig själv att gå till jobbet varje dag.

Jag tror bland annat att jag är en ogillad person. Att mina vänner och folk i min närhet stör sig på mig och inte tycker jag är en skön person. 

känns som att jag gör ett dåligt jobb. 

Att mina vänner inte tycker om mig. 

Att jag är värdelös etc...

Ofta känslor av panik. 

Jag är singel sedan länge och har börjat inse som att det nog så kommer förbli också. 

Jag har ingen att vända mig till när jag behöver prata ut. Jag har min psykolog som jag går hos varannan vecka vilket är skönt men det känns inte tillräckligt. Jag kommer ingen vart. 

Jag vet att många säger att jag ska rycka upp mig och vara mer framåt men jag försöker nästan varje dag med det. Att hålla fasaden uppe.  Men jag känner mig så sjukt ensam med mig själv och min ångest.

Jag mår inte bra just nu. Allt känns skit och självmordstankarna börjar komma tillbaka. 

• Svar på tråden Ensam och utmattad GADD
  • Eurydike
    Bollkillen skrev 2023-08-27 00:00:45 följande:

Tack. Jag förstår. Problemet är att mina steg alltid är så stora. Vet inte hur jag ska hitta små steg.
    Just nu är det många tankar att hålla reda på

Jag tycker inte att du göra något alls för tillfället, utan backa lite och jobba med din inställning. Du ser dig som feg och skör, men du är bara inte redo att ta ett så stort kliv än. Att inte våga flytta till Spanien innebär inte att man är feg, utan att det är väldigt modigt att våga göra det. Om jag vore du skulle jag backa planerna till fantasier ett tag. Sedan skulle jag läsa på om att flytta utomlands och kanske försöka utmana mig till att åka på en resa till Spanien. Fundera på vad som händer när du får ångest och försök se situationen utifrån. Var snäll mot dig själv och tillåt dig att vara stolt när du vågar göra någonting, istället för att klanka ner på dig själv.
  • Anonym (M)

Jag följer en tjej på sociala medier som är helt underbar på mycket och varit igenom så otroligt mycket i sitt liv. Hon heter Ellie Sandin, finns på insta och har en youtube kanal. Hon försöker peppa människor och har alltid så bra råd om allt möjligt, just idag pratade hon om att man ska tänka snälla saker om sig själv tex och hur man går till väga. Kan du jobba mot delmål istället så inte allt blir så överväldigande och ogreppbart. Bra tips och pepp från Eurydike.

• Bollkillen

Eurydike skrev 2023-08-27 01:14:52 följande:
    Jag tycker inte att du göra något alls för tillfället, utan backa lite och jobba med din inställning. Du ser dig som feg och skör, men du är bara inte redo att ta ett så stort kliv än. Att inte våga flytta till Spanien innebär inte att man är feg, utan att det är väldigt modigt att våga göra det. Om jag vore du skulle jag backa planerna till fantasier ett tag. Sedan skulle jag läsa på om att flytta utomlands och kanske försöka utmana mig till att åka på en resa till Spanien. Fundera på vad som händer när du får ångest och försök se situationen utifrån. Var snäll mot dig själv och tillåt dig att vara stolt när du vågar göra någonting, istället för att klanka ner på dig själv.

Ledsen för sent svar, Stort tack för bra tips och pepp.

• Bollkillen
    Anonym (M) skrev 2023-08-27 18:44:22 följande:

Jag följer en tjej på sociala medier som är helt underbar på mycket och varit igenom så otroligt mycket i sitt liv. Hon heter Ellie Sandin, finns på insta och har en youtube kanal. Hon försöker peppa människor och har alltid så bra råd om allt möjligt, just idag pratade hon om att man ska tänka snälla saker om sig själv tex och hur man går till väga. Kan du jobba mot delmål istället så inte allt blir så överväldigande och ogreppbart. Bra tips och pepp från Eurydike.

Ledsen för sent svar. Tack M. Ska verkligen kolla upp henne på youtube. Bra tips!
  • Eurydike
    Bollkillen skrev 2023-09-18 21:05:54 följande:

Ledsen för sent svar, Stort tack för bra tips och pepp.

Ingen fara alls! Jag tänkte faktiskt skriva häromdagen och fråga hur det är med dig. Är det lite bättre med ångesten nu eller mår du fortfarande lika dåligt? Nu fick du ett sjukt snabbt svar tillbaka, men känn ingen press att svara på det.
  • Bollkillen
    Eurydike skrev 2023-09-18 21:09:58 följande:
    Ingen fara alls! Jag tänkte faktiskt skriva häromdagen och fråga hur det är med dig. Är det lite bättre med ångesten nu eller mår du fortfarande lika dåligt? Nu fick du ett sjukt snabbt svar tillbaka, men känn ingen press att svara på det.
    Tack. Det är rätt dåligt. Mycket tankar. Men jag försöker vara positiv. Vill inte vara en som bara klagar. Men det är riktigt svårt när ångesten tar över.
    En dag i taget så kanske det blir bättre till slut. Riktigt orolig själ är man.. 
  • Bollkillen
    Anonym (M) skrev 2023-09-19 03:17:04 följande:

En dag i taget! 

Tack M. Så är det. En dag i taget även om det känns jobbigt.förhoppningsvis blir det bättre till slut
  • Eurydike
    Bollkillen skrev 2023-09-20 21:44:55 följande:
    Tack. Det är rätt dåligt. Mycket tankar. Men jag försöker vara positiv. Vill inte vara en som bara klagar. Men det är riktigt svårt när ångesten tar över.
    En dag i taget så kanske det blir bättre till slut. Riktigt orolig själ är man.. 
    Så synd! Men bra att du försöker vara positiv. Jag tror det är viktigt att prata om sina känslor och förstår att det är svårt att inte klaga när ångesten tar över. Precis, försök att ta en dag i taget och små steg i rätt riktning. Har du någon aning om varför du är så oroligt lagd? Vad som kan ha orsakat det?
  • Spy

Sök dig till din kommun för dom har typ folk som kan hjälpa dig i vardagen eller bara som kan bli din vän. Dom ser till att du kommer ut och hitta på lite och med dom kan du prata om allt?

vad gäller kärleken så kan jag bara säga kämpa med ditt mående och dig själv först sen kan man ta tag i kärleken.

min Sambo har både Gadd, ångest och depresskom? har funnits för henne sen hon va 17 år och vi är tillsammmans än idag 16 år senare :)

Svar på tråden Ensam och utmattad GADD