• Bollkillen

Ensam och utmattad GADD

Jag känner mig utmattad med så mycket orostankar i min vardag och känner mig väldigt ensam. Jag lider av flera diagnoser men främst Gadd och panikångest. 

Jag äter flera mediciner som hjälper mig att hålla mig uppe. 

Men nu på sistone har min ångest blivit värre.

Ständiga orostankar om allt mellan himmel och jord. Ofta katastroftankar. 

Jag tvingar mig själv att gå till jobbet varje dag.

Jag tror bland annat att jag är en ogillad person. Att mina vänner och folk i min närhet stör sig på mig och inte tycker jag är en skön person. 

känns som att jag gör ett dåligt jobb. 

Att mina vänner inte tycker om mig. 

Att jag är värdelös etc...

Ofta känslor av panik. 

Jag är singel sedan länge och har börjat inse som att det nog så kommer förbli också. 

Jag har ingen att vända mig till när jag behöver prata ut. Jag har min psykolog som jag går hos varannan vecka vilket är skönt men det känns inte tillräckligt. Jag kommer ingen vart. 

Jag vet att många säger att jag ska rycka upp mig och vara mer framåt men jag försöker nästan varje dag med det. Att hålla fasaden uppe.  Men jag känner mig så sjukt ensam med mig själv och min ångest.

Jag mår inte bra just nu. Allt känns skit och självmordstankarna börjar komma tillbaka. 

• Svar på tråden Ensam och utmattad GADD
  • Bollkillen
    Anonym (M) skrev 2023-04-30 17:27:48 följande:

Har det hänt något speciellt sista tiden? Sover och äter du bra, något som ändrats med medicinerna? Tänker på att det brukar finnas en anledning bakom panikattackerna. Ta hand om dig bollkillen <3 

Jo det fanns faktiskt lite saker som utlöste panikattackerna. Jag blev rädd att jag skulle hamna i mitt gamla jag med återkommande panik.

Livet alltså.. inte ska det vara lätt. Så mycket tankar som svävar runt. Katastroftankar m.m.

Ledsen att jag inte svarat tidigare. Har inte orkat med någonting alls. Orkar jobba med lugnande mediciner men sen vill jag bara hem till sängen igen. Dåligt beteende jag vet, men jag orkar inget annat just nu. 

Varför kan man inte bara få vara tillfreds och glad nån gång.

• Anonym (M)
    Bollkillen skrev 2023-05-03 21:51:42 följande:

Jo det fanns faktiskt lite saker som utlöste panikattackerna. Jag blev rädd att jag skulle hamna i mitt gamla jag med återkommande panik.

Livet alltså.. inte ska det vara lätt. Så mycket tankar som svävar runt. Katastroftankar m.m.

Ledsen att jag inte svarat tidigare. Har inte orkat med någonting alls. Orkar jobba med lugnande mediciner men sen vill jag bara hem till sängen igen. Dåligt beteende jag vet, men jag orkar inget annat just nu. 

Varför kan man inte bara få vara tillfreds och glad nån gång.

Jobbigt med tankar som bara förstör. Lyssnade nyss på någon som pratade om just katastroftankar, för att bryta dem kan man ringa någon och prata om det. Har man ingen att ringa kan man kanske ringa något journummer. 

Du behöver inte stressa med svar alls, förstår att du haft det jobbigt. Var stolt över dig själv att du ändå kan gå till jobbet!!! 

Sen när du är hemma så gör det du känner för, glöm inte att äta bara.

Livet är inte lätt och en del har det svårare än andra men tror alla har sina problem med olika ångest och rädslor osv. Det går upp och ner för alla.

Hoppas du får sova bra inatt.
  • Bollkillen

Hur mår ni alla? 

Jag hoppas ni haft en skön och härlig sommar, trots regnet. 

dag fick jag panikångest igen. Allt känns bara skit och jag sitter här med gråten i halsen. Jag blir aldrig av med detta.. Ville skriva av mig. Tack alla

• Anonym (M)

Hej,

Hoppas det har vänt för dig sen tisdags. Så jobbigt med panikångest, det är hemskt. Min sommar har varit ok men trött på regnet nu. Hur har du haft det? Hur går det med dina framtidsplaner? 

• Bollkillen
    Anonym (M) skrev 2023-08-12 01:33:20 följande:

Hej,

Hoppas det har vänt för dig sen tisdags. Så jobbigt med panikångest, det är hemskt. Min sommar har varit ok men trött på regnet nu. Hur har du haft det? Hur går det med dina framtidsplaner? 

Hatar det. Ångesträdslan börjar avta nu. 

Ja regnet gör inte att man mår bättre. Tack min sommar har varit fin med familj och vänner. Det går inget vidare med framtidsplanerna. Ingen ny lägenhet som jag letar efter som varit spännande. Annars har jag mer eller mindre lagt ner planerna om Spanien. Vill men vågar inte lämna jobb och min"trygghet" här. Fegar ur även om jag vill..

• Anonym (M)

Skönt ångesträdslan börjar lägga sig. Nej, många mår nog extra dåligt av allt regn. Men kan du inte få bara ta ett års ledigt från ditt jobb som en trygghet, om du har möjlighet. Vet du, tror inte du kommer ångra att du försöker göra det du innerst inne vill göra. Det är så viktigt, livet går fort och du vill inte ångra dig när du längre inte kan. Ge inte upp dina drömmar! 

• Eurydike
    Bollkillen skrev 2023-08-15 12:13:48 följande:

Jag vet. Tyvärr är jag gör feg och skör. 

Bollkillen skrev 2023-08-26 16:48:21 följande:

Ibland sköljer allt bara över en..

Mitt tips är att försöka närma dig dina mål och drömmar i små steg. Fokusera på vad du vågar istället för vad du inte vågar. Livet kan vara tufft många gånger och i princip alla känner så ibland. Du är inte feg, du behöver bara träna på att våga fler saker. Börja med något litet och obetydligt, så det inte är hela världen om du ?misslyckas?.
  • Bollkillen

Tack. Jag förstår. Problemet är att mina steg alltid är så stora. Vet inte hur jag ska hitta små steg.
    Just nu är det många tankar att hålla reda på

Eurydike skrev 2023-08-26 19:04:38 följande:
    Bollkillen skrev 2023-08-26 16:48:21 följande:

Ibland sköljer allt bara över en..

Mitt tips är att försöka närma dig dina mål och drömmar i små steg. Fokusera på vad du vågar istället för vad du inte vågar. Livet kan vara tufft många gånger och i princip alla känner så ibland. Du är inte feg, du behöver bara träna på att våga fler saker. Börja med något litet och obetydligt, så det inte är hela världen om du ?misslyckas?.
Svar på tråden Ensam och utmattad GADD