Ensam och utmattad GADD
Jag e så sjukt ledsen. Mina panikattacker är tillbaka och jag vill bara ligga i sängen.
Ville bara skriva av mig. jag orkar inte detta mer.
Jag e så sjukt ledsen. Mina panikattacker är tillbaka och jag vill bara ligga i sängen.
Ville bara skriva av mig. jag orkar inte detta mer.
Jag vet. Tyvärr är jag gör feg och skör.
Ibland sköljer allt bara över en..
Tack. Jag förstår. Problemet är att mina steg alltid är så stora. Vet inte hur jag ska hitta små steg.
Just nu är det många tankar att hålla reda på
Ledsen för sent svar, Stort tack för bra tips och pepp.
Hej Alla och god fortsättning till er,
Hoppas ni alla mår bra.
Med mig är det sådär. Har hamnat i en ny dipp med panikångest och oro.
Många olika tankar just nu och jag kan nämna några lite ytligt för att se om någon känner samma eller har tips.
Jag känner mig väldigt ensam. Jag tänker att jag är jobbig mot mina vänner och att alla utom två ogillar mig. Känns som att jag säger och gör konstiga saker som får dem att ogilla mig. Inga konkreta exempel men det känns som att jag ofta är utanför och att de inte vill vara med mig.
Jag är rädd för att förbli singel resten av livet. Mina vänner börjar få barn och starta familjer. Men jag är kvar i singellivet och vill verkligen träffa någon. Jag får knappt några matchningar på tinder och när jag väl får det pratar vi lite och sedan blir jag borttagen. Jag har gått upp en del i vikt och tycker jag är ful och väldigt introvert vilket gör inte saken bättre. Vet inte hur man kallpratar.
Jag är rädd för att få sparken eller bli utfryst från jobbet. Jag har på sistone gjort några få slarvfel på jobbet och är rädd för att de ska säga upp mig (även om jag förstår att de inte kan det), men de kan frysa ut mig så att jag tvingas lämna själv. Eller säga till mig att det är bäst för alla att jag säger upp mig. Det är redan en del nedskärningar. Och känslan är att det snart blir min tur. På ett sätt skulle det vara skönt att få börja om men jobbet är nästan det enda sociala jag har.
Mamma ringde mig och var ledsen. Hon ville be om ursäkt för allt hon sagt och gjort i livet och sa att det är över snart. det gör mig väldigt ledsen då hon är min ända riktiga stöttepelare. livet har sin gång.. Men jag kommer tappa hela min sista trygghet.
Alkohol är det enda som får mig lugn just nu och jag kan släppa allt med det. Jag blir mer social och har unnat mig det för att det är enda gången jag får vara lugn. Dock har jag börjat få blackouts när jag är ute med vänner och inte vet vad jag gör. Förmodligen har jag inte gjort något konstigt men det skrämmer mig ändå. Jag försöker skära ner men i de flesta sammanhang tar jag och mina få vänner ett glas eller två som sedan blir fler. Jag har pratat mycket med min psykolog om detta och både hon och jag vet att jag har alkoholproblem och behöver söka hjälp. Något som skrämmer mig och som känns som att jag kommer bli ännu mer utanför om jag säger att jag inte dricker samt då inte börjar följa med på sociala tillställningar.
Just nu är det än fler tankar och detta är några få men ack så jobbiga.
tack för att jag fick skriva av mig om någon har läst ända hit.
Hej igen!
Vad synd att du har hamnat i en ny dipp med panikångest och oro! Här kommer några spontana tankar om det du skrev! Det som slår mig är det som går igen i dina inlägg. Att oron för att saker ska hända är värre än sakerna du oroar dig för.
Angående känslan av ensamhet, så känner nog många på liknande sätt ibland. Du skriver att du tänker att alla utom två ogillar dig, vilket ändå antyder att du har några vänner som du träffar regelbundet och i alla fall två som du känner dig ganska trygg med. Det är ju positivt!
Om du känner dig introvert och dålig på att kallprata så tycker jag du ska försöka utsätta dig för situationer där du utmanar dina rädslor på ett kontrollerat sätt. Finns det något sammanhang där du tvingas kallprata så du får öva på det? Jag lider till exempel av en rädsla för att prata i telefon och på sista tiden har jag börjat prata med nya människor i telefon, vilket har lett till att jag också har vågat prata med dem via Zoom.
Rädslan för att göra något fel eller få sparken från jobbet är nog relativt vanlig, men inte mindre jobbig för det. Som du beskriver situationen låter rädslan just nu väldigt irrationell, så försök att få distans till den och se den utifrån.
Kan tänka mig att du känner fasa inför att förlora din mamma och på så vis även förlora din grundtrygghet. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det, förutom att det låter väldigt jobbigt och att jag hoppas att du kan finna trygghet i dig själv eller hos andra.
Jag förstår att alkoholen är ett problem och det är jättebra att du pratar med din psykolog om det. Vad säger hon om din rädsla för att bli ännu mer utanför om du slutar dricka?
Hej
Hoppas att alla mår bra.
Nu slog det till som det gjorde för flera år sedan.
Ligger i sängen. Skakar, svettas, drömmer mardrömmar, hjärtat pumpar, armarna domnar, kan knappt äta, magbränningar, klump i magen. Rädd, orolig.
Gråter hejdlöst.
Liknande tankar som jag aldrig trodde att jag skulle få tillbaka.
Allt känns hopplöst..
Ville bara skriva av mig. Men vet ärligt inte vad jag ska skriva.
Hej alla
Hoppas att ni mår bra i sommarvärmen.
Jag mår som jag mår och nu har panikångesten tagit över sedan en tid tillbaka. Jag vaknar med panikångest. Allt känns hopplöst. Det har hänt lite saker som gjort att ångesten är ohanterlig. Jag mår jättedåligt.
Min psykolog har gått på långsemester så jag har ingen att prata ut med.
Känns som att jag kommer bli lämnad ensam av mina vänner då det bara är jag som hör av mig och bjuder in mig själv när de hänger.
Ska det alltid vara såhär. Jag klarar knappt av att gå till jobbet och gör inte mycket när jag är där. Försöker men ångesten och tankarna tar över
Vet egentligen inte vart jag vill komma med detta men behöver bara skriva nått
Min panikångest har tagit över. Känner oro i hela kroppen. gråter, skakar och får byta lakan för att jag kallsvettas så mycket.
Har legat i sängen i flera dagar och inte ätit. Orkar inte göra något. Ångesten bara maler på.
Mår verkligen piss.
Jag vet att jag bara klagar och inte gör något åt min situation. Men vet ju inte vad jag ska göra för att det ska bli bättre.
Vill bara skriva av mig. Hoppas någon orkar svara.
Hoppas ni har det bra hos er nu på sommaren.
Blir orolig för dig, hur mår du?
En dag i taget!!!
Förlåt verkligen för att jag inte svarat. Mår inte bra och har inte mycket ork.
Är så ledsen över allting. Vill inte beklaga mig mer över hur jag mår, allt handlar inte om mig i denna värld. Ni vet ju redan hur jag har det med lite mat, skakningar gråt m.m.
Det var det här det blev av mitt liv. Det känns som jag verkligen svek min familj och mamma som är väldigt ledsen och tror att hon inte gjort tillräckligt för mig.
Det känns som att du får väldigt lite stöd i vardagen! Vet din psykolog om hur dåligt du mår? Att du har självmordstankar och att ångesten är så pass kraftig och konstant som du beskriver här i tråden? Bra att du har lyckats äta lite! Du kanske skulle ha någon mat nära sängen? En fruktskål eller ett paket kex eller så, om du har svårt att få i dig mat. Frågorna jag ställer behöver du inte besvara om du inte vill/orkar, utan det är mer frågor som du själv kan fundera över.