• turbopappan

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Hej, 
    Jag har varit tillsammans med min fru i många år och sexlivet har aldrig varit bra. 
    Hon är väldigt konservativ, vill helst inte ens prata om det. 
    Problemet för min del är att hon är i princip ointresserad av sex, medan jag som man såklart anser det vara en väldigt viktig del i förhållandet och i livet i allmänhet. 

Jag har försökt många saker genom åren men det handlar helt enkelt om att hon inte har särskilt hög sexlust. 

Finns det något att göra åt detta eller behöver jag försöka skaffa mig ett förhållande vid sidan av för att orka med?

• Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?
  • Anonym (Kim)

Du radade upp tre alternativ. Med du glömde det fjärde. Ta hjälp utifrån som kan hjälpa till med den bristande kommunikationen och vad konsekvenserna blir. Att hon hade ett lågt libido borde du ha upptäckt långt tidigare i relationen. Nu kanske det tillkommit några ungar och hon kan vara på väg in i klimakteriet. Jobb, hushåll och åtaganden kanske tar all energi. Ni måste jobba på förhållandet båda två. Ni måste båda bidra för att hålla glöden levande. Göra plats för att vårda relationen. Så sluta fundera på att skaffa kk/älskarinna. Det är bara skit i det här läget. Separera innan du blandar in andra kvinnor. Eller män för den delen också. 

• Anonym (Man som förstår)
    turbopappan skrev 2022-06-05 11:05:21 följande:
    Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Hej, 
    Jag har varit tillsammans med min fru i många år och sexlivet har aldrig varit bra. 
    Hon är väldigt konservativ, vill helst inte ens prata om det. 
    Problemet för min del är att hon är i princip ointresserad av sex, medan jag som man såklart anser det vara en väldigt viktig del i förhållandet och i livet i allmänhet. 

Jag har försökt många saker genom åren men det handlar helt enkelt om att hon inte har särskilt hög sexlust. 

Finns det något att göra åt detta eller behöver jag försöka skaffa mig ett förhållande vid sidan av för att orka med?

Jobbig situation du hamnat i. Egentligen har du det ju ganska bra förutom att sexet saknas. 

Vad säger din fru om det uteblivna sexet? Är hon alltid bara trött eller säger hon rent ut att hon aldrig mer i sitt liv vill ha sex?

Tror du ska:
    1. Berätta om hur stort detta problem är för dig, ifall det finns några oklarheter kring det. Säg att du måste hantera det på något sätt. Ett alternativ är att du träffar någon annan vid sidan av, med din frus tillåtelse. 
    2. Om hon inte går med på detta kan du antingen: A. Leva utan sex resten av livet. B. Skaffa en älskarinna utan att din fru vet. C. Lämna henne. Själv hade jag valt alt B tills barnen flyttat hemifrån, sedan alt C.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (mina40) skrev 2022-06-05 11:18:48 följande:

Du kan testa att krydda sexlivet lite, jag har gjort det genom åren med min man, nu senast ville han att jag skulle testa stoppa in ett finger i rumpan på han, vilket jag gjorde men kände att det tog liksom emot så hade stoppat fingret rätt i en skit nageln var full med bajs, höll på att spy fy fan

Vissa verkar inte LÄSA trådstarten, utan vill bara ta varje chans att berätta om sig själva. Problemet är alltså en kvinna som dels verkar sakna sexdrift, och dels är väldigt konservativ och inte vill prata om sex. Tror du att en sådan kvinna skulle vilja få ett finger i ändtarmen? Tänk nu, TÄÄÄÄÄNK...
  • Anonym (M)
    turbopappan skrev 2022-06-05 11:44:24 följande:

Tack för alla svar

Vet inte hur man svarar enskilt på varje svar....

Någon frågade: varför inledde du ens ett förhållande med henne? Det var lite mer sex i början av förhållandet, men det handlade såklart om kärlek. Vi var kära och älskade varandra, då vill man ju inte avbryta ett förhållande bara för att hon inte verkar så intresserad av sex. Jag tänkte att det ordnar sig, klart att hon vill ha sex......hon kanske bara är nervös, eller whatever.......jag vet inte, men hoppades det skulle ordna sig. 

Någon annan skrev: "Jag utgår från att du talat med henne om hur du känner och hur viktigt sex är för dig? Hon vill inte ha sex och vill inte göra något åt det, då är det svårt. "

Ja, så är det, har talat med henne om detta många gånger. Men om hon faktiskt inte har någon sexlust så känns det fel att på något sätt tvinga henne till något som hon inte vill. 

Separation? Ja kanske, men för barnens skull så helst inte. 
    Förhållandet är ju bra annars, men hon har ingen sexlust och min sexlust är väldigt stor...........

Du vill både ha kakan och äta den? Konstigt att ni sprang till prästen så fort att du inte hann märka hennes låga sexlust. 
  • Anonym (M)
    turbopappan skrev 2022-06-05 11:46:06 följande:
    jag sårar min fru? ehhhh? hon bryr sig ju inte om vi har sex.........det är ju jag som är sårad
    Och då är lösningen att du sårar henne? Du visste dett från början, så ta av dig offerkoftan. 
  • Anonym (H)

Det är väl bättre att fråga henne vad hon tycker. Är du inte nöjd med hennes svar, skilj dig

• Anonym (123)

Du skriver att "sexlivet har aldrig varit bra."

Vad klagar du över då? Du har vetat det från början och accepterade det när du gifte dig med henne. Det är naivt att tro att folk ändras.

Skilj dig eller runka mer.

• New  Dawn

Hur har egentligen era samtal sett ut. Vad har du sagt och vad har hon sagt?

Du skriver att sexlivet aldrig varit bra. På vilket sätt?
    Det är egentligen inte konstigt alls att hon inte har lust eftersom sexlivet aldrig varit bra.

Du skriver att du provat många saker. Vad menar du med det tex? 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Jag anser)

Du förtjänar ett bra sexliv.

Mitt tips är att du skaffar någon / några vid sidan av.
    Rätt vad det är så träffar du någon som du verkligen klickar med.

Sedan får ni ser var det leder.

• Anonym (A)
    Gameofthrones skrev 2022-06-05 18:24:03 följande:
    Nej han vågar inte därför vill han vara otrogen, det är fegt.

Bättre att du förklarar dig hur du känner eller skilsmässa. 
    Håller med
Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?