turbopappan skrev 2022-06-05 11:05:21 följande:
Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?
Hej,
Jag har varit tillsammans med min fru i många år och sexlivet har aldrig varit bra.
Hon är väldigt konservativ, vill helst inte ens prata om det.
Problemet för min del är att hon är i princip ointresserad av sex, medan jag som man såklart anser det vara en väldigt viktig del i förhållandet och i livet i allmänhet.
Jag har försökt många saker genom åren men det handlar helt enkelt om att hon inte har särskilt hög sexlust.
Finns det något att göra åt detta eller behöver jag försöka skaffa mig ett förhållande vid sidan av för att orka med?
Jobbig situation du hamnat i. Egentligen har du det ju ganska bra förutom att sexet saknas.
Vad säger din fru om det uteblivna sexet? Är hon alltid bara trött eller säger hon rent ut att hon aldrig mer i sitt liv vill ha sex?
Tror du ska:
1. Berätta om hur stort detta problem är för dig, ifall det finns några oklarheter kring det. Säg att du måste hantera det på något sätt. Ett alternativ är att du träffar någon annan vid sidan av, med din frus tillåtelse.
2. Om hon inte går med på detta kan du antingen: A. Leva utan sex resten av livet. B. Skaffa en älskarinna utan att din fru vet. C. Lämna henne. Själv hade jag valt alt B tills barnen flyttat hemifrån, sedan alt C.