• turbopappan

Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?

Hej, 
    Jag har varit tillsammans med min fru i många år och sexlivet har aldrig varit bra. 
    Hon är väldigt konservativ, vill helst inte ens prata om det. 
    Problemet för min del är att hon är i princip ointresserad av sex, medan jag som man såklart anser det vara en väldigt viktig del i förhållandet och i livet i allmänhet. 

Jag har försökt många saker genom åren men det handlar helt enkelt om att hon inte har särskilt hög sexlust. 

Finns det något att göra åt detta eller behöver jag försöka skaffa mig ett förhållande vid sidan av för att orka med?

• Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?
  • turbopappan
    Anonym (K) skrev 2022-06-05 14:55:20 följande:

Hon har alltså uttryckligen sagt nej till öppet förhållande?

vi har aldrig diskuterat detta
  • Gameofthrones

Livet är inte grönare på andra sidan av staketet. 

Prata med din fru istället. Ni verkar inte ha det så bra när man inte kan prata om sex. 

• Gameofthrones
    Mia99 skrev 2022-06-05 15:13:20 följande:
    Jag håller med helt och hållet. Själv har jag inte drabbats av otrohet eller någonsin varit det, men jag har ändå sett det på nära håll och sett hur stor skada det orsakar för alla inblandade. Vi pratar om livslånga och djupa trauman och svårigheter med att kunna lite på människor över huvud taget.

Vi lever trots allt i ett samhälle där monogamitet och exklusivitet är den vedertagna normen. Även om det naturligtvis finns andra former av samvaro, så är det något som bör ske med alla inblandades samtycke. 

Att kunna hålla saker hemligt är en illusion. Man får iskallt räkna med att allt kommer fram förr eller senare. En skilsmässa blir då en fruktansvärd grisig affär som TS kommer att behöva dras med hela livet och hans kontakt med barnen kan bli skadad för en mycket lång tid framöver - möjligtvis för alltid.

Jag är verkligen inte i positionen att komma med råd vad TS ska göra, men tycker att han ska komma ihåg att den rätta vägen inte alltid är den lättaste.
    Håller fullkomligt med dig här :) 
  • Klangen

Nått som händer vi otrohet är att man får en känslokollaps för att personen som visar att man är älskad och "helig" plötsligt inte gör det.. Ibland blir det väldigt tvärt och då händer det att man tappar orienteringen..

Hur känns det när någon man älskar förråder en?
    Det som har hänt är att du kommit i kontakt med något du inte var beredd på. "Pappar är den ända jag kan lita på".. Och kanske ännu värre, pappa var otrogen men har inte berättat så då dras jag till män som har samma taktik som han!

GaleT!

• Anonym (K)
    turbopappan skrev 2022-06-05 15:41:18 följande:
    Men GÖR det då!
  • Anonym (S)
    Så fråga henne om hon går med på att du har någon vid sidan om! Eller vågar du inte det?
  • Gameofthrones

Nej han vågar inte därför vill han vara otrogen, det är fegt.

Bättre att du förklarar dig hur du känner eller skilsmässa. 

• Mia99
    Vill du ha en bekräftelse från anonyma främlingar att du är ursäktad att ha en otrohetsaffär eftersom du inte får tillräcklig sexuell tillfredsställelse? Ta dig i kragen, och prata med din hustru istället.
  • Anonym (Bocken)

Kan du inte skilja dig, och skaffa en ny fru? Det gjorde jag, nu har jag en fru, som nästan alltid är kåt. Sååååååååååååååååå braaaaaaaaaaaaaaaa

• Klangen
    Anonym (Bocken) skrev 2022-06-05 21:29:00 följande:

Kan du inte skilja dig, och skaffa en ny fru? Det gjorde jag, nu har jag en fru, som nästan alltid är kåt. Sååååååååååååååååå braaaaaaaaaaaaaaaa

Får jag låna din fru?
Svar på tråden Min fru vill aldrig ha sex - måste jag skaffa mig ett förhållande vid sidan av?