• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Holy93

Jag har haft lite blödningar efter sex med killen. Tidigare under veckan märkte jag att pappret blev lite brunt på toalettbesöket efter sexet, igår var det mera brunt efter mysstund. Jag hade aldrig någon blödning i första graviditet, så man tänker och funderar extra mycket. 
    För övrigt så har jag inte ont, lite växtvärk i livmodern till och från under dagarna och de symptom jag har känns som vanligt.

• Butembobaby

God morgon gänget! 

Har lyckats hålla mig två dagar nu från att testa igen efter mina svaga test i fredags. 

Det känns skönt att inte testa, men samtidigt känner jag fortfarande oro över de svaga testen. Har svårt att förstå att jag faktiskt är gravid. Dessutom tycker jag att symptomen har minskat, vilket känns jobbigt. 

Tror att jag ska ta ett till digitalt test på torsdag. Då har det gått över en vecka sedan mitt senaste som visade v.1-2. Har testet stigit då så ska jag försöka släppa oron. 

• Laktrisens

Dalarna91 ja jag hade lite ljusrosa idag på morgonen, Ingenting igår. Har inte ont utan bara molvärk, annars huvudvärk o svagt illamående. hade inte rosa eller bruna flytningar förra graviditeten så visst blir man orolig. 

hoppas att de ska gå bra.

• Laktrisens

Butembobaby har beställt två digitala test jag ska ta nästa vecka. Förhoppningvis har de ökat till 3+ o de borde ju ändå vara ett bra tecken trots rosa o bruna flytningar ? 
    tog test förra måndagen då var de 2-3. 

• Butembobaby
    Laktrisens skrev 2022-03-13 08:22:09 följande:

Butembobaby har beställt två digitala test jag ska ta nästa vecka. Förhoppningvis har de ökat till 3+ o de borde ju ändå vara ett bra tecken trots rosa o bruna flytningar ? 
    tog test förra måndagen då var de 2-3. 

Jag tänker att det borde vara ett gott tecken om det har ökat :) 

Rent krast så är det ju ändå inget man kan påverka, så egentligen är det ju trist nog bara att vänta och se
  • mimmi97

Vad roligt att ni skapat denna tråd! Jag plussade svagt för ca. 4 dagar sedan och tog ett digitalt CB för två dagar sedan, enligt appens beräkningar har jag BF ca. 20:e november. Det känns som att det enda man gör under sin graviditet är att vänta..

De symtom jag har känt av hittills är hunger, jag behöver äta något hela tiden. Jag har även känt av den klassiska molvärken i livmodern och så är jag extra känslig för lukter. Känns som att jag har fått ett superluktsinne! Har även närmare till mina känslor. 

Vad har ni haft för symtom så här tidigt?

• Dalarna91

Tack för svaren. Känns bättre när det är vanligare än man tror. Är 6+2 idag.
    Jag har inte så många symtomer. Hade ömma bröst tidigare i veckan men inte längre (lite stressande och jobbigt). Sen måste jag äta lite mer regelbundet mår, kan bli illamående annars. Men behöver inte små äta. De senaste två dagarna har jag haft mer spänning i livmodern, vilket är skönt att det växer. 
    Skulle vara glad om jag fick lite mer symtom men vill inte vara krav stor. Är så lycklig att jag är gravid. 

• Holy93
    mimmi97 skrev 2022-03-13 08:39:46 följande:

Vad roligt att ni skapat denna tråd! Jag plussade svagt för ca. 4 dagar sedan och tog ett digitalt CB för två dagar sedan, enligt appens beräkningar har jag BF ca. 20:e november. Det känns som att det enda man gör under sin graviditet är att vänta..

De symtom jag har känt av hittills är hunger, jag behöver äta något hela tiden. Jag har även känt av den klassiska molvärken i livmodern och så är jag extra känslig för lukter. Känns som att jag har fått ett superluktsinne! Har även närmare till mina känslor. 

Vad har ni haft för symtom så här tidigt?

Har lite lätta symptom som sura uppstötningar vilket ger lite illamående. Sedan lite känslig för lukt, tycker mitt barn luktar så illa de senaste dagarna (typ kräk/dregel/kiss vilket jag aldrig brukar reagera på annars). Molvärk ibland och lite känslig, annars inget mer 
  • sofia2022

I fredags fick jag en liten blödning, färskt blod, det var inte mycket men det var blod,  och nu är jag rädd, så rädd efter vårt förra MA! I torsdags visade stickan att jag var gravid 2-3 och i morse visade stickan starkt plus och den hade slagit om till 3+, vad tror Ni? Vi längtar efter dig flingan, kämpa Skäms

• Dalarna91

Sofia; hade du några symtomer när du hade ma?
    Men de positivt att testen har ökat :) 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022