Inlägg från: Butembobaby |Visa alla inlägg
  • Butembobaby

Gravid med bf november 2022

Hej alla glada! 

Jag plussade igår och enligt uträkningar har jag BF den 17/11. 

Har en dotter sedan tidigare som är två år samt två missfall I bagaget (v.4 och v. 9). 

Nu försöker jag att skaka av mig tankarna på MF och hoppas att denna graviditet blir smooth sailing ;) 

• Butembobaby

Har läst igenom tråden lite och undrar om det finns någon facebookgrupp skapad? 

Min tidigare graviditet så skapade vi en lite mindre grupp med bara tjejer från familjeliv, och det var väldigt kul att kunna följas åt i graviditeterna. Glad

• Butembobaby

Ush, är på riktigt dåligt humör idag. 
    Tog ett test I morse för att se om det blivit starkare sedan sist, men det var fortfarande jättesvagt. 
    Hade ett tidigt missfall I Januari, straxt efter att jag plussade, så nu blir jag ju jättenojjig Rynkar på näsan

Känner mig gravid, så tror att jag ska försöka släppa oron och inte testa mer förän nästa vecka och då kolla om min veckoindikator stigit. 

Är det någon annan här som har haft problem med att testlagrets stickor visar svagt såhär i början? 

• Butembobaby
    Grodan90 skrev 2022-03-11 07:42:40 följande:
    Jag fick också väldigt svaga streck på testlagrets stickor, det var inte förrän några dagar efter bim strecket började bli starkare.
    Tack för ditt svar Hjärta

Det lugnade mig litegrann
  • Butembobaby
    Jowalowa skrev 2022-03-11 11:11:23 följande:

Har också använt testlagrets och det är inte förens idag som den visade starkt så har också gått och oroat mig. Men tog även med veckoindikator och enligt den så ökar det som det ska! 

När jag plussade med gravid v 1-2 på clearblue så var det nästan bara som en skugga på testlagrets och sambon kunde inte se något alls sa han.

tror det är lite farligt att testa för mycket för man kanske sitter och tolkar saker i onödan och oroar sig men jag kan inte låta bli!

Så skönt att höra att man inte är ensam Hjärta

Ska försöka hålla mig en vecka från att testa igen nu, för jag blir bara orolig av det. Men det är svårt. 

Får jag fråga hur långt gången du är? :) 
  • Butembobaby

God morgon gänget! 

Har lyckats hålla mig två dagar nu från att testa igen efter mina svaga test i fredags. 

Det känns skönt att inte testa, men samtidigt känner jag fortfarande oro över de svaga testen. Har svårt att förstå att jag faktiskt är gravid. Dessutom tycker jag att symptomen har minskat, vilket känns jobbigt. 

Tror att jag ska ta ett till digitalt test på torsdag. Då har det gått över en vecka sedan mitt senaste som visade v.1-2. Har testet stigit då så ska jag försöka släppa oron. 

• Butembobaby
    Laktrisens skrev 2022-03-13 08:22:09 följande:

Butembobaby har beställt två digitala test jag ska ta nästa vecka. Förhoppningvis har de ökat till 3+ o de borde ju ändå vara ett bra tecken trots rosa o bruna flytningar ? 
    tog test förra måndagen då var de 2-3. 

Jag tänker att det borde vara ett gott tecken om det har ökat :) 

Rent krast så är det ju ändå inget man kan påverka, så egentligen är det ju trist nog bara att vänta och se
  • Butembobaby

Det verkar tyvärr bli upprepning av Januari för mig Rynkar på näsan

Började blöda i morse, och testen är nu helt blanka igen. 

Känns så jävla orättvist att man ska behöva gå igenom det här igen. 

Lycka till allihop Hjärta

Svar på tråden Gravid med bf november 2022