• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Jowalowa
    Butembobaby skrev 2022-03-11 11:47:08 följande:
    Så skönt att höra att man inte är ensam Hjärta

Ska försöka hålla mig en vecka från att testa igen nu, för jag blir bara orolig av det. Men det är svårt. 

Får jag fråga hur långt gången du är? :) 
    Ja jag googlade som en galning om flera hade samma sak med testlagret!

Har laddat ner så många appar och dom säger lite olika men de flesta är överens om 5+3.

vill beställa fler tester då jag tog mitt sista jag hade idag men funderar på om man borde låta bli.. 

Har bokat in ett privat VUL 25/3 då jag borde vara v7+3 så kanske bäst att bara försöka slappna av tills dess.
    Är väl lite tidigt kanske men känns som att jag skulle lugna mig lite om jag fick se att det faktiskt är något där inne. Även kul för sambon att få vara med och se att något faktiskt händer. Och om det skulle bli dåliga nyheter så är jag iallafall inte själv som man än så länge måste vara inom primärvården hos oss..
  • Grodan90
    sofia2022 skrev 2022-03-11 10:40:51 följande:

Hej Alla. När fick Ni omslag till 3+ på testen? ( Om ni har testat vill säga) Cool

Jag fick 3+ i tisdags och var då i vecka 4+6 enligt min beräkning men har inte exakt koll. Dock har jag inte testat innan så kan inte säga när det slog om :)
  • Laktrisens

Har troligtvis fått missfall. ont i magen o kommer blod o rosa på pappret när jag torkar. Så tråkigt, vet inte om jag vågar bli gravid igen. De känns också som många symptom avtagit senaste dagarna så jag var beredd på detta. 

önskar stort lycka till er andra!<3

• Chilins
    Laktrisens skrev 2022-03-11 13:22:13 följande:

Har troligtvis fått missfall. ont i magen o kommer blod o rosa på pappret när jag torkar. Så tråkigt, vet inte om jag vågar bli gravid igen. De känns också som många symptom avtagit senaste dagarna så jag var beredd på detta. 

Skickar många kramar Hjärta
  • Cinapuffen
    Laktrisens skrev 2022-03-11 13:22:13 följande:

Åh nej, trist att höra. Kramar i massor! Hjärta
  • Pico

Hej!

Plussade i onsdags Bim -1 och är enligt NC v4+0 idag. drabbades av MA i v11 (foster v9) i somras, så har fått inbokat ett VUL 30/3. Är så orolig att det ska gå fel denna gång också Gråter men försöker fokusera på det positiva i det hela Hjärta tiden har aldrig gått så långsamt som det senaste halvåret haha, och nu ska man vänta igen, hoppas hoppas hoppas!!!
  • Pico
    Pico skrev 2022-03-11 16:42:18 följande:
    Hej!

Plussade i onsdags Bim -1 och är enligt NC v4+0 idag. drabbades av MA i v11 (foster v9) i somras, så har fått inbokat ett VUL 30/3. Är så orolig att det ska gå fel denna gång också Gråter men försöker fokusera på det positiva i det hela Hjärta tiden har aldrig gått så långsamt som det senaste halvåret haha, och nu ska man vänta igen, hoppas hoppas hoppas!!!
    Glömde skriva BF 18/11 just nu, ska även ta ett TSH-prov i nästa vecka så då får jag träffa bm lite kort och prata av mig lite, kan behövas Drömmer
  • Cinapuffen
    Pico skrev 2022-03-11 16:42:18 följande:
    Hej!

Grattis till Plus Solig Skönt att du får göra VUL med tanke på er historia. Hjärta
  • Laktrisens

Hoppet är de sista som överger en?
    inte blödit eller haft bruna flytningar sen igår vid ett tillfälle. de kom väldigt lite, både rött, rosa o brunt. Tänkte de va kört men efter de inte fått någon mer blödning. Hoppas verkligen att de inte är missfall, hoppas jag slipper blöda mer. För tidigt för vul också, så får glatt vänta 2 veckor på att få veta. Har molvärk konstant men inte ondare än så. Får bara hoppas nu.

• EliMil
    Laktrisens skrev 2022-03-12 06:37:39 följande:

Hoppet är de sista som överger en?
    inte blödit eller haft bruna flytningar sen igår vid ett tillfälle. de kom väldigt lite, både rött, rosa o brunt. Tänkte de va kört men efter de inte fått någon mer blödning. Hoppas verkligen att de inte är missfall, hoppas jag slipper blöda mer. För tidigt för vul också, så får glatt vänta 2 veckor på att få veta. Har molvärk konstant men inte ondare än så. Får bara hoppas nu.

Jag hoppas med dig! 
Svar på tråden Gravid med bf november 2022