• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Chilins
    Laktrisens skrev 2022-03-12 06:37:39 följande:

Hoppet är de sista som överger en?
    inte blödit eller haft bruna flytningar sen igår vid ett tillfälle. de kom väldigt lite, både rött, rosa o brunt. Tänkte de va kört men efter de inte fått någon mer blödning. Hoppas verkligen att de inte är missfall, hoppas jag slipper blöda mer. För tidigt för vul också, så får glatt vänta 2 veckor på att få veta. Har molvärk konstant men inte ondare än så. Får bara hoppas nu.

Blödningar är inte ovanligt och det behöver inte vara någon fara men jag förstår att du blir orolig. häng kvar här med oss och så väntar vi på ditt vul tillsammans Hjärta
  • bubbelfika
    Laktrisens skrev 2022-03-12 06:37:39 följande:

Hoppet är de sista som överger en?
    inte blödit eller haft bruna flytningar sen igår vid ett tillfälle. de kom väldigt lite, både rött, rosa o brunt. Tänkte de va kört men efter de inte fått någon mer blödning. Hoppas verkligen att de inte är missfall, hoppas jag slipper blöda mer. För tidigt för vul också, så får glatt vänta 2 veckor på att få veta. Har molvärk konstant men inte ondare än så. Får bara hoppas nu.

Jag hade små blödningar flera gånger tidigt i min första graviditet, men han är 4.5 år nu <3 jag är livrädd för blod, har typ redan beredskap med bindor med hela tiden, för det är så läskigt och typ bara väntar på att det skakomma.  Men blod behöver inte innebära missfall, håller tummarna för dig!
  • Laktrisens
    bubbelfika skrev 2022-03-12 08:40:50 följande:
    Jag hade små blödningar flera gånger tidigt i min första graviditet, men han är 4.5 år nu <3 jag är livrädd för blod, har typ redan beredskap med bindor med hela tiden, för det är så läskigt och typ bara väntar på att det skakomma.  Men blod behöver inte innebära missfall, håller tummarna för dig!

Vad fint att höra att de gick bra för dig trots blödning. <3
    tack snälla. 

kan inte citera er andra men tack för ert pepp. <3 försöker vara lugn o inte oroa mig! Så får vi se om ett par veckor hur de ser ut. o hur de utvecklar sig. 

• Laktrisens

Tog ett test som visade starkt positivt. men de kanske de gör oavsett vad blödningen berodde på, men vi får se. Samt att jag är illamående, men de kanske är samma där. Jag hoppas iaf De ska gå vägen trots blödning. Försöker ej oroa mig för mkt men de är svårt!

• EliMil
    Bffeb2019 skrev 2022-03-12 12:27:53 följande:

Hej, jag har plussat idag. Enligt appen är bf 4/11.
    Är gärna med i fb-gruppen 

Grattis :)
  • Dalarna91

Då är det min tur att vara orolig. Har den senaste veckan haft brun flytning när jag torkar mig, har varit också ljusrosa i färg. Men har inte varit orolig då jag inte haft ont eller andra tecken på missfall. Men nyss när jag va på toaletten så va det lite mer färg, inte rött men lite klarar rosa färg. Har inte ont men känns som smärtan är på väg. Antar man får bara vänta och se hur det utvecklar sig. 

• Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-12 22:47:42 följande:

Då är det min tur att vara orolig. Har den senaste veckan haft brun flytning när jag torkar mig, har varit också ljusrosa i färg. Men har inte varit orolig då jag inte haft ont eller andra tecken på missfall. Men nyss när jag va på toaletten så va det lite mer färg, inte rött men lite klarar rosa färg. Har inte ont men känns som smärtan är på väg. Antar man får bara vänta och se hur det utvecklar sig. 

Åh? det kanske inte dämpar oron så mycket men det är mycket vanligare än man tror har jag förstått.. tyvärr behöver man ju vänta och se, typ det jobbigaste är att bara vänta, jag håller alla tummar för att det går braHjärta
  • Vifslan
    Laktrisens skrev 2022-03-11 07:25:32 följande:
    Grattis :) skönt att kolla med ultraljud o få lite svar förhoppningvis! Har du några symptom ?
    Är trött och allting luktar popcorn, själv då? Skäms
Svar på tråden Gravid med bf november 2022