• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Cinapuffen
    Butembobaby skrev 2022-03-14 07:34:23 följande:

Det verkar tyvärr bli upprepning av Januari för mig Rynkar på näsan

Började blöda i morse, och testen är nu helt blanka igen. 

Känns så jävla orättvist att man ska behöva gå igenom det här igen. 

Lycka till allihop Hjärta

Åh nej! Beklagar Hjärta
  • Grodan90
    Butembobaby skrev 2022-03-14 07:34:23 följande:

Det verkar tyvärr bli upprepning av Januari för mig Rynkar på näsan

Började blöda i morse, och testen är nu helt blanka igen. 

Känns så jävla orättvist att man ska behöva gå igenom det här igen. 

Lycka till allihop Hjärta

Nej vad tråkigt Gråterbeklagar!
  • Dalarna91

Sofia 2022; tack för svar. Blev lite lugnare nu. Har inte haft blödning utan mer ljus rosa flytning ibland. 

• Laktrisens

Ni som har haft blödningar, kommer ni kontakta gyn för att få ett vul? Jag funderar på att göra det. Vet inte hur mkt de kan se i vecka 6 dock.

• Laktrisens

Sofia2022, vul är den 29e. känns som en evighet dit verkligen..
    tack o desamma till dig!! 

• Dalarna91

Lakrisen; jag kommer inte boka ultraljud innan vecka 12. Man kanske ser hjärtljud vecka 8 men kan lika gärna sluta så vecka 9. 

• Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-14 10:12:44 följande:

Lakrisen; jag kommer inte boka ultraljud innan vecka 12. Man kanske ser hjärtljud vecka 8 men kan lika gärna sluta så vecka 9. 

Jag har förstått det som att om man ser hjärtat tidigt så minskar det avsevärt risken för missfall, även innan vecka 8, men det finns ju såklart alltid en risk ändå. Jag ska få göra mitt andra vul i slutet av vecka 6 och då sa barnmorskan att man kan ha tur och se ett pickande hjärta redan då :) 
  • Chilins

Att tillägga så skulle inte jag heller boka innan vecka 8, kanske vecka 10 tidigast, om jag inte haft medicinsk anledning (utomkvedshistoriken) men som jag förstår det kan man se hjärtat redan i vecka 6.. även om det kan sluta slå senare också såklart. 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022