• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • bubbelfika

Alltså har haft så mycket flytningar sen jag plussade i tisdags att de känns som i början när mensen börjar komma. Usch, svårt att inte könna sig orolig!

• Grodan90
    bubbelfika skrev 2022-03-10 14:34:11 följande:

Alltså har haft så mycket flytningar sen jag plussade i tisdags att de känns som i början när mensen börjar komma. Usch, svårt att inte könna sig orolig!

Har också haft mycket flytningar sedan några dagar innan jag plussade, rätt vanligt tror jag:)
  • Dalarna91

Chilins; enig i allt du skriver!! Har tills nu varit lugn men just idag när symtomerna inte finns kommer hjärn spöket. Men ska göra som du säger. Göra annat och tänka på andra saker. Skönt vi har varandra 

• Laktrisens

Idag har jag haft molvärk iaf annars varit pigg. ingen aning om de är ett bra tecken eller ej 

• Värmekudde

Det så svårt att veta vilken molande värk som är ?normal?. Fick lite ont nu i både ländryggen och svagt molande värk i magen blir så rädd när det kommer sådär plötsligt från att knappt ha känt något på några dagar.. 

• Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-10 15:49:19 följande:

Chilins; enig i allt du skriver!! Har tills nu varit lugn men just idag när symtomerna inte finns kommer hjärn spöket. Men ska göra som du säger. Göra annat och tänka på andra saker. Skönt vi har varandra 

Det är verkligen extremt svårt? jag har fått vara på ett ultraljud nu och vi kunde se en hinnsäck! vilket betyder att min enda äggledare som finns kvar klarade av uppgiften att leda rätt denna gång! Däremot är det så tidigt att det inte gick att se något mer så jag ska få komma tillbaka på ett till senare :) så glad för att min äggledare funkade. Vilken enorm bekräftelse 
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-03-10 18:30:58 följande:
    Det är verkligen extremt svårt? jag har fått vara på ett ultraljud nu och vi kunde se en hinnsäck! vilket betyder att min enda äggledare som finns kvar klarade av uppgiften att leda rätt denna gång! Däremot är det så tidigt att det inte gick att se något mer så jag ska få komma tillbaka på ett till senare :) så glad för att min äggledare funkade. Vilken enorm bekräftelse 
    Så glad jag blir att höra att den är på rätt ställe denna gång!! Kan tänka mig att det är en stor lättnad. 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-10 19:19:26 följande:
    Så glad jag blir att höra att den är på rätt ställe denna gång!! Kan tänka mig att det är en stor lättnad. 
    Tack fina du! <3 jag är så lättad. Nu vill man ju veta mer.. så att det verkligen finns något därinne? som sagt, man är aldrig nöjd ;) 
  • Vifslan

Hej! kul med fler med BF i november. Jag plussade i måndags svagt, tror jag har bf runt 11 november. Har dock ingen aning då jag inte haft mens på över ett år (ätit p-piller) Skäms ska in den 21a på ultraljud för att se om de kan se när jag blev gravid 

• Laktrisens
    Vifslan skrev 2022-03-10 21:09:47 följande:

Hej! kul med fler med BF i november. Jag plussade i måndags svagt, tror jag har bf runt 11 november. Har dock ingen aning då jag inte haft mens på över ett år (ätit p-piller) Skäms ska in den 21a på ultraljud för att se om de kan se när jag blev gravid 

Grattis :) skönt att kolla med ultraljud o få lite svar förhoppningvis! Har du några symptom ?
Svar på tråden Gravid med bf november 2022