• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Laktrisens

Nån mer som har svårt tro på att man är gravid? Tagit två tester. tog ett i tisdags som visade 2-3 så då hade de ökat från 1-2 iaf. Men inte mkt symptom igår, endast Lite huvudvärk. så jobbigt med ovissheten!:(

• sofia2022
    Laktrisens skrev 2022-03-10 07:34:38 följande:

Nån mer som har svårt tro på att man är gravid? Tagit två tester. tog ett i tisdags som visade 2-3 så då hade de ökat från 1-2 iaf. Men inte mkt symptom igår, endast Lite huvudvärk. så jobbigt med ovissheten!:(

Här har du en till! Jag känner verkligen ingenting förutom plusset på stickan vilket känns så oroväckande.......
  • Värmekudde
    sofia2022 skrev 2022-03-10 07:49:29 följande:
    Här har du en till! Jag känner verkligen ingenting förutom plusset på stickan vilket känns så oroväckande.......

Samma här! Blir så orolig för att jag inte känner mig gravid. Sitter verkligen och känner efter hela tiden och toalett besöken blir jag så nervös över är så rädd att det ska komma blod. Jag tyckte jag hade mer symptom de första dagarna med att jag kissade ofta, tröttheten osv. Men har googlat mycket och de står på diverse sidor att det kan vara så att man inte känner något i början. Jag menar vissa kan ju gå runt gravida ett bra tag utan att veta att dem är det så man får försöka lugna sig med det.

• Laktrisens
    sofia2022 skrev 2022-03-10 07:49:29 följande:

ja man blir så orolig så här i början när man inte vet liksom o sett på ultraljud. har bokat ett tidigt ultraljud iaf!

Ge in i vecka 6 imorgon. Vilken vecka är du i?

• Värmekudde
    Laktrisens skrev 2022-03-10 08:09:46 följande:

ja man blir så orolig så här i början när man inte vet liksom o sett på ultraljud. har bokat ett tidigt ultraljud iaf!

Ge in i vecka 6 imorgon. Vilken vecka är du i?

Jag har också suttit och funderat på vilken dag jag ska välja för vul men vågar inte gå för tidigt annars kanske de inte ser något hjärta. från vilken vecka tror ni är bäst för Vul vecka 7 eller 8 eller ännu senare? 
  • Butembobaby

Har läst igenom tråden lite och undrar om det finns någon facebookgrupp skapad? 

Min tidigare graviditet så skapade vi en lite mindre grupp med bara tjejer från familjeliv, och det var väldigt kul att kunna följas åt i graviditeterna. Glad

• Dalarna91
    Butembobaby skrev 2022-03-10 08:54:30 följande:

Har läst igenom tråden lite och undrar om det finns någon facebookgrupp skapad? 

Min tidigare graviditet så skapade vi en lite mindre grupp med bara tjejer från familjeliv, och det var väldigt kul att kunna följas åt i graviditeterna. Glad

Vet det finns 1 grupp på Facebook men de är folk från hela Sverige. 
  • Laktrisens

Värmekudde jag kommer vara i vecka 7+4 Om jag räknat rätt när jag gör ultraljudet. bokat den 29e. Räknar ner o vill att de ska gå fort fram till dess..
    Dom räknar ju dock på 28 dagars cykel o jag har typ 31-32 dagar så vet inte riktigt hur man ska tänka där

• karas

Ni som bokat tidigt ul, har ni bokat privat då eller får ni göra vid landstinget i eran stad?

• Värmekudde
    Laktrisens skrev 2022-03-10 09:35:56 följande:

Värmekudde jag kommer vara i vecka 7+4 Om jag räknat rätt när jag gör ultraljudet. bokat den 29e. Räknar ner o vill att de ska gå fort fram till dess..
    Dom räknar ju dock på 28 dagars cykel o jag har typ 31-32 dagar så vet inte riktigt hur man ska tänka där

Okej för jag har också funderat på att boka så jag är mellan 7-8 veckor vid Vul. Vill såklart gå tidigare men tror att det kan ge mer stress om de skulle vara så att de inte kan se något hjärtslag vid tex vecka 6.

Vill också bara spola fram tiden så man kan få se att allt ser bra ut! Jag är 4+2 nu (om jag räknat rätt) så det är ett bra tag kvar till vul.. Det hjälper att vara med i den här gruppen faktiskt för man får ventilera och prata med andra. Kanske en fb är aktuellt för mig när jag är mer långt gången och nerverna kanske släppt lite.  

Svar på tråden Gravid med bf november 2022