Inlägg från: bubbelfika |Visa alla inlägg
  • bubbelfika

Gravid med bf november 2022

Jag plussade idag. Bf 17/11. Har inte hunnit bli glad än, känner mig mest orolig för att börja blöda...  Har ett barn födda 2017 sen innan. Jag hoppas så att detta ska gå vägen. <3 

• bubbelfika
    sofia2022 skrev 2022-03-09 11:15:16 följande:

Hej alla förhoppningsvis blivande november mammor! Kan Ni inte dela med Er av en bild på Era gravtest från dagen Ni plussade (om Ni har dem kvar), vore så kul och se Skäms

Fick även positivt CB med 2-3 veckor.  Bim+1

• bubbelfika

Alltså har haft så mycket flytningar sen jag plussade i tisdags att de känns som i början när mensen börjar komma. Usch, svårt att inte könna sig orolig!

• bubbelfika
    Laktrisens skrev 2022-03-12 06:37:39 följande:

Hoppet är de sista som överger en?
    inte blödit eller haft bruna flytningar sen igår vid ett tillfälle. de kom väldigt lite, både rött, rosa o brunt. Tänkte de va kört men efter de inte fått någon mer blödning. Hoppas verkligen att de inte är missfall, hoppas jag slipper blöda mer. För tidigt för vul också, så får glatt vänta 2 veckor på att få veta. Har molvärk konstant men inte ondare än så. Får bara hoppas nu.

Jag hade små blödningar flera gånger tidigt i min första graviditet, men han är 4.5 år nu <3 jag är livrädd för blod, har typ redan beredskap med bindor med hela tiden, för det är så läskigt och typ bara väntar på att det skakomma.  Men blod behöver inte innebära missfall, håller tummarna för dig!
  • bubbelfika

Jag känner mig typ inte gravid alls. Har lite molvärk långt ner i magen lite då och då, men sen är det inte så mycket mer. Jag är ju bara i v5, så är ju supertidigt. Jag minns inte hur hag mådde och kände i min första graviditet såhär i början. Drömde även inatt att jag typ bara missförstått allt och inte ens var gravid. 

• bubbelfika
    Cinapuffen skrev 2022-03-15 16:59:58 följande:
    Jag har en sån dag idag. Känner mig inte alls gravid och har fått för mig att det är ett missförstånd. Iofs är brösten fortfarande ömma och jag var lite illamående i förmiddags. Men jag tog ett rfsu gravtest imorse och det var inte ens ett svagt streck. Nu har dom aldrig visat streck för mig iofs, så det har ju inte blivit svagare. Men jag har tagit 2 st digitala CB som sagt gravid och jag har inte blött något alls, inte ens en droppe. Så jag får väl räkna med att jag är gravid. Ska nog köpa ett test med veckoindikator. Obestämd
    Jag tog med veckoindikator nör jag plussade, 2-3 veckor.  Så jag tänkte kanske ta ett nytt nästa vecka för att se om det ökat. Veckorna till första ultraljudet känns vääääääldigt långa, om  jag kommer dit :)
  • bubbelfika
    Cinapuffen skrev 2022-03-15 18:00:41 följande:
    Ja precis, var så jag tänkte oxå. Då kanske man kan slappna av lite. Glad Och jag håller med dig, tiden går sååå sakta! Skrikandes 

Jag ska på inskrivningsamtal nästa onsdag. Är mitt tredje barn men pappans första och mina barn blir 10 och 14 år, så det var ett tag sen man var gravid. Känns nästan som vid första graviditeten, allt är så spännande. Drömmer
    Ja, jag har en 4.5 åring och en vidrig förlossning i bagaget så trodde nog inte haf skulle bli redo för ett syskon faktiskt.. Det har varit så ångestladdat, men nu  är jag väldigt glad att ha plussat (det var planerat). Tänkte ta kontakt med BM typ nästa vecka om art boka inskrivningssamtal. 
    Jag mådde generellt väldigt bra i min första graviditet, så får se hur det blir denna gång!
  • bubbelfika
    Cinapuffen skrev 2022-03-16 13:42:15 följande:
    Japp, där kom det. Kände när jag hämtade sonen i skolan att jag fick lite mensvärk typ. Nu när jag var på toaletten kom det lite ljusrosa på pappret. När jag tittade ner i toan så flöt en liten röd boll ner, liten som en äppelkärna. Så det är väl bara att ta nya tag.

Lycka till allihopa, hoppas det går bra för er.  Hjärta
    Beklagar verkligen. Lycka till när ni försöker igen <3
  • bubbelfika
    Thasz skrev 2022-03-16 14:58:59 följande:

Lite nyfiken, vilka kosttillskott tar ni? Jag tänkte köpa någon multivitamin imorgon för gravida men funderar på att kanske börja med någon omega 3. Är vegan så får i mig en del via frön, nötter och rapsolja men tänker att det kanske är bra att komplettera.

Åh bra fråga! Den följer jag. Jag tar ju folsyra, men tänker också omega 3 då jag har svårt för fisk. Men även funderat på något annat. Min förra graviditet åt jag magnesium för qtt minska sendrag och kryp i benen, men det började jag ju med eftersom jag upplevde att det var påfrestande med ständigt kryp!
  • bubbelfika
    Falisha skrev 2022-03-17 06:31:35 följande:

Hej! Här är en till med bf i november 11/11. 3e barnet.
    Hur har ni mått hittills? 

Jag har mått bra, en del molvärk I magen som mensvärk. Lite ömma bröst då och då, sen lite uppblåst mage.  Får se hur det uvecklar sig. Själv då?
Svar på tråden Gravid med bf november 2022