• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Matildaa2020

Jag gjorde ultraljud i vecka åtta min förra graviditet och fick då förklarat för mig att det är väldigt liten risk att det ska hända något efter om man ser ett hjärta slå. Jag ska göra ett tidigt om några dagar den här gången också. Väl investerade pengar för mig:)

• Cinapuffen

Jag ringde barnmorskan idag för att boka inskrivningssamtal. Frågade då om man får göra vul eftersom jag inte hann ha någon mens innan jag blev gravid. Men då sa hon att dom går på när spiralen togs ut och sen får jag göra ultraljud i v.12. Men då undrar jag nu, hur vet dom när v.12 är? Jag tog ju ut spiralen 2/2 och kan lika gärna haft ägglossning 2 dagar efter det eller 3 veckor efter. Är ju lite skillnad det. Drömmer

• Matildaa2020
    Cinapuffen skrev 2022-03-14 12:27:51 följande:

Jag ringde barnmorskan idag för att boka inskrivningssamtal. Frågade då om man får göra vul eftersom jag inte hann ha någon mens innan jag blev gravid. Men då sa hon att dom går på när spiralen togs ut och sen får jag göra ultraljud i v.12. Men då undrar jag nu, hur vet dom när v.12 är? Jag tog ju ut spiralen 2/2 och kan lika gärna haft ägglossning 2 dagar efter det eller 3 veckor efter. Är ju lite skillnad det. Drömmer

Har du tagit ett test med veckoindikator?
  • Chilins
    Cinapuffen skrev 2022-03-14 12:27:51 följande:

Dom räknar nog 12 veckor från 2/2 och så tidsbestämmer dom när dom gjort ultraljudet så då kan du bli flyttad till rätt vecka :) 
  • Cinapuffen
    Matildaa2020 skrev 2022-03-14 12:35:48 följande:
    Har du tagit ett test med veckoindikator?
    Nope, men jag kanske får köpa ett sånt. Glad
    Chilins skrev 2022-03-14 13:20:26 följande:
    Dom räknar nog 12 veckor från 2/2 och så tidsbestämmer dom när dom gjort ultraljudet så då kan du bli flyttad till rätt vecka :) 

Ja det blir väl så. Trist bara att jag förmodligen inte kommer vara i v.12 då så man kommer inte se lika mycket. Men samtidigt skönt att få det tidigare så man kan se att allt står rätt till iaf. Drömmer
  • Chilins
    Cinapuffen skrev 2022-03-14 17:33:19 följande:
    Nope, men jag kanske får köpa ett sånt. Glad
    Chilins skrev 2022-03-14 13:20:26 följande:

Ja det blir väl så. Trist bara att jag förmodligen inte kommer vara i v.12 då så man kommer inte se lika mycket. Men samtidigt skönt att få det tidigare så man kan se att allt står rätt till iaf. Drömmer
    Precis :) du får se det som att du får se allt i alla fall. Jag hade senaste mens 3/2 så du får kanske göra ultraljudet typ mitten/slutet på april?:) 
  • Laktrisens

Nu så var de ingen tvekan att jag fått missfall. Så jag lämnar :(
    Önskar er lycka till alla fina människor här!<3

• Cinapuffen
    Laktrisens skrev 2022-03-15 06:42:10 följande:

Beklagar Gråter Lycka till i framtiden, håller tummarna för er! Hjärta
  • Chilins
    Laktrisens skrev 2022-03-15 06:42:10 följande:

Så tråkigt att höra? varm kram till dig och lycka till när ni är redo igen  Hjärta
Svar på tråden Gravid med bf november 2022