Inlägg från: Matildaa2020 |Visa alla inlägg
  • Matildaa2020

Gravid med bf november 2022

Jag gjorde ultraljud i vecka åtta min förra graviditet och fick då förklarat för mig att det är väldigt liten risk att det ska hända något efter om man ser ett hjärta slå. Jag ska göra ett tidigt om några dagar den här gången också. Väl investerade pengar för mig:)

• Matildaa2020
    Cinapuffen skrev 2022-03-14 12:27:51 följande:

Jag ringde barnmorskan idag för att boka inskrivningssamtal. Frågade då om man får göra vul eftersom jag inte hann ha någon mens innan jag blev gravid. Men då sa hon att dom går på när spiralen togs ut och sen får jag göra ultraljud i v.12. Men då undrar jag nu, hur vet dom när v.12 är? Jag tog ju ut spiralen 2/2 och kan lika gärna haft ägglossning 2 dagar efter det eller 3 veckor efter. Är ju lite skillnad det. Drömmer

Har du tagit ett test med veckoindikator?
  • Matildaa2020
    Värmekudde skrev 2022-03-17 09:10:38 följande:

Är det någon annan som upplever halsbränna på morgnarna och har något tips på vad man kan göra för att underlätta det? 

Omeprazol brukar funka bra tycker jag :)
  • Matildaa2020
    Värmekudde skrev 2022-03-17 12:01:37 följande:

Är så nojig över att äta medicin när jag är gravid men om det blir värre kanske det är ett alternativ, men tack för tipset! Skrattande

Jag testade mig precis med veckoindikator och fick 3+. Blev överlycklig! Fy så nervös jag var precis innan. Nu ska jag försöka att inte testa mer och invänta vul istället. 

Okej, den kan man iaf äta som gravid. www.kronansapotek.se/tipsochrad/mage-tarm/halsbranna/ Här kan du hitta lite mer info.
Svar på tråden Gravid med bf november 2022