• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • zarizael

Thazs det är inget ovanligt att pulsen stiger. Din blodmängd kommer oxå stiga, vilket så klart påverkar pulsen. 

Jag tränar regelbundet men blir anfådd av o gå upp för trappen nu ???? 

Tappade alla symtom utom förbaskad mensvärk delux i två dagar o var säker på att det var kört. Men idag mår jag tjyvens igen. Man får akta sig för vad man önskar haha

• zarizael

Ok familjeliv klarar inte emojis då vet jag det. Försäker man med sånna blir det ???? Haha 
    varning alla andra som inte vet om det oxå :D

• bubbelfika
    Cinapuffen skrev 2022-03-15 16:59:58 följande:
    Jag har en sån dag idag. Känner mig inte alls gravid och har fått för mig att det är ett missförstånd. Iofs är brösten fortfarande ömma och jag var lite illamående i förmiddags. Men jag tog ett rfsu gravtest imorse och det var inte ens ett svagt streck. Nu har dom aldrig visat streck för mig iofs, så det har ju inte blivit svagare. Men jag har tagit 2 st digitala CB som sagt gravid och jag har inte blött något alls, inte ens en droppe. Så jag får väl räkna med att jag är gravid. Ska nog köpa ett test med veckoindikator. Obestämd
    Jag tog med veckoindikator nör jag plussade, 2-3 veckor.  Så jag tänkte kanske ta ett nytt nästa vecka för att se om det ökat. Veckorna till första ultraljudet känns vääääääldigt långa, om  jag kommer dit :)
  • MariaNathalie

Grodan90 Ja man är glad över symtomen 
    nu under dagen har jag börjat känna mig yrslig och hunger som kommer från ingenstans. 
    såhär i början blir man mest orolig om man inte känner något alls. Så man är bara glad att känna något 

• Grodan90
    MariaNathalie skrev 2022-03-15 17:44:38 följande:

Grodan90 Ja man är glad över symtomen 
    nu under dagen har jag börjat känna mig yrslig och hunger som kommer från ingenstans. 
    såhär i början blir man mest orolig om man inte känner något alls. Så man är bara glad att känna något 

Ja verkligen men om några veckor lär man vara trött på alla symtom Tungan ute
  • Cinapuffen
    bubbelfika skrev 2022-03-15 17:33:22 följande:
    Jag tog med veckoindikator nör jag plussade, 2-3 veckor.  Så jag tänkte kanske ta ett nytt nästa vecka för att se om det ökat. Veckorna till första ultraljudet känns vääääääldigt långa, om  jag kommer dit :)
    Ja precis, var så jag tänkte oxå. Då kanske man kan slappna av lite. Glad Och jag håller med dig, tiden går sååå sakta! Skrikandes 

Jag ska på inskrivningsamtal nästa onsdag. Är mitt tredje barn men pappans första och mina barn blir 10 och 14 år, så det var ett tag sen man var gravid. Känns nästan som vid första graviditeten, allt är så spännande. Drömmer
  • bubbelfika
    Cinapuffen skrev 2022-03-15 18:00:41 följande:
    Ja precis, var så jag tänkte oxå. Då kanske man kan slappna av lite. Glad Och jag håller med dig, tiden går sååå sakta! Skrikandes 

Jag ska på inskrivningsamtal nästa onsdag. Är mitt tredje barn men pappans första och mina barn blir 10 och 14 år, så det var ett tag sen man var gravid. Känns nästan som vid första graviditeten, allt är så spännande. Drömmer
    Ja, jag har en 4.5 åring och en vidrig förlossning i bagaget så trodde nog inte haf skulle bli redo för ett syskon faktiskt.. Det har varit så ångestladdat, men nu  är jag väldigt glad att ha plussat (det var planerat). Tänkte ta kontakt med BM typ nästa vecka om art boka inskrivningssamtal. 
    Jag mådde generellt väldigt bra i min första graviditet, så får se hur det blir denna gång!
  • Värmekudde

Gick in i vecka 6 idag, woho! Skrattande Oron försvinner inte men blir så glad för varje dag som går. Känner fortfarande knappt någon molvärk men försöker lugna mig med att det kan vara så och att allt kanske ändå är som det ska. Symptom hittills är att brösten helt klart växer men är inte ömma eller gör ont. Har börjat få mycket halsbränna när jag vaknar på morgnarna också men inget illamående. Har börjat vakna jätte tidigt på morgnarna också trots att jag vill sova vidare vilket inte är likt mig.. någon annan som har det så? 
    Har också fått jätte fin hy! Pregnancy glow haha

• Dalarna91
    Värmekudde skrev 2022-03-15 22:56:10 följande:

Gick in i vecka 6 idag, woho! Skrattande Oron försvinner inte men blir så glad för varje dag som går. Känner fortfarande knappt någon molvärk men försöker lugna mig med att det kan vara så och att allt kanske ändå är som det ska. Symptom hittills är att brösten helt klart växer men är inte ömma eller gör ont. Har börjat få mycket halsbränna när jag vaknar på morgnarna också men inget illamående. Har börjat vakna jätte tidigt på morgnarna också trots att jag vill sova vidare vilket inte är likt mig.. någon annan som har det så? 
    Har också fått jätte fin hy! Pregnancy glow haha

Så roligt att höra! Själv är på vecka 7 (6+5). Inga symtomer. Jag har stor bröst så tycker det är svårt att avgöra om dom har blivit större. Men känns inte som så. Enda symtom jag fortsatt har är spänning i livmodern av och till, sen kissar jag x 1 / natt och oftare på dagen. Så just nu är kan väldigt orolig. Sitter och funderar på om man ska göra ultraljud nu eller inte. 
    Tycker ni det är elakt om man gör det i smyg? 
Svar på tråden Gravid med bf november 2022