• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Thasz

Tack för all input kring tillskott! Jag landade i dessa, och ska kolla med bm på inskrivningssamtalet nu på torsdag. ???? Så spännande med första graviditeten, allt är så nytt!

• Thasz
    Thasz skrev 2022-03-17 14:34:59 följande:

Tack för all input kring tillskott! Jag landade i dessa, och ska kolla med bm på inskrivningssamtalet nu på torsdag. ???? Så spännande med första graviditeten, allt är så nytt!

Klassikern, glömde såklart bifoga bilden! 
  • Thasz
    bubbelfika skrev 2022-03-17 15:20:00 följande:

Finns det någon låst (hemlig) fb grupp för oss med kommande höstbebisar?

Yes, det finns en som heter BF november 2022! Jag kommer dock inte våga gå med förrän jag gått ut med det till vänenr och släkt, är sjukt nojig!
  • sofia2022

Hej. Var på Vul idag är i vecka 6+1, läkaren såg hinnsäck och nåt litet knyte där i men kunde ej se några hjärtljud än, hoppas innerligt att det var för tidigt ???????? Nån som varit med om detta? 

• Värmekudde
    sofia2022 skrev 2022-03-17 15:48:57 följande:

Hej. Var på Vul idag är i vecka 6+1, läkaren såg hinnsäck och nåt litet knyte där i men kunde ej se några hjärtljud än, hoppas innerligt att det var för tidigt ???????? Nån som varit med om detta? 

Jag förstår om du blir orolig men det är ju fortfarande tidigt tänker jag då du är i början av vecka 6. Därför många kliniker/gynekologer brukar rekommendera vul från och med vecka 8 då man mer säkert kan se hjärtslag. Jag har bokat mitt vul mellan vecka 8-9. Hjärtat utvecklas vecka 6 om jag förstått det rätt så det kanske håller på utvecklas ännu. Jag skulle gå dit igen om någon vecka om jag vore du:) 
  • Grodan90
    sofia2022 skrev 2022-03-17 15:48:57 följande:

Man rekommenderar att göra ultraljud tidigast vecka 7-8 för att kunna se hjärtslag. Vänta till vecka 8 så du garanterat ser hjärtat slå :)
  • Bebis2021

Hej på er, hänger lite försiktigt med i denna tråd men lägger inte upp mig i listan. Plussade i tisdags och om jag räknat rätt bör jag vara i vecka 3+5 och har bim på lördag och bf 25/11. Hade ma I dec och före det haft 3 ma, såå jag är försiktigt positiv å håller tummar och tår. Två barn sen tidigare på 4 och 6 år. Har börjat känna mig tröttare nu samt lite svullna bröst och molvärk,  brukar inte ha så mkt symtom men hoppas på de då de känns lite mer lugnande  någon annan med samma bf? Hur mår ni andra?

• MariaNathalie

Blir så sjukt nervös. Har bim idag och plussade i söndags. Har haft symtom hela veckan men idag känner jag mig bara svullen i magen. Brösten har vart ömma men det har minskat varje dag. Nu börjar ju oron som sist i nov när jag fick Mf 4 dagar efter att jag plussade. Plussade på bim förra gången. 
    Hur har ni haft? Har symtomen minskat så här tidigt men kommit tillbaka. Värsta oron Är ju att vakna Imorrn och blöda. 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022