• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • MariaNathalie

Allt har stannat av och magen har sjunkit och blivit platt igen. Testet visar knappt något och jag vill bara gå och lägga mig under täcket och aldrig komma upp igen.
    Två missfall på ett halvår. Vet att jag inte är ensam. Men
    stressen av att bli gravid innan jag fyller 40 har gjort mig lite smått pressad. Nu känns det typ kört. 40 år och bara missfall. Vet inte om jag orkar ett till. 

Mina cykler är typ uppe i 40 dagar nu Oxå så det är as drygt att börja om igen hela tiden Oxå. 
    Provade rosenrot denna Gång och blev gravid men hade hoppats på kortare cykel. 
    åt bidrottninggele i Jan och den blev längre då Oxå. 

känns bara sååå hopplöst just nu. 

förlåt För långt och tråkigt inlägg 

• Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-19 07:41:44 följande:

Chilins; .  Jag har sen igår kväll haft lite små hugg vänster sida. Men inte så super ont utan mer obehag. Är nu i vecka 8. När du hade utomkvedshavandeskap. Hur kändes det och vilket vecka?

Du märker om det är ett utomkvedshavandeskap :) jag kunde inte röra mig när smärtan kom. Låg bara ner och försökte djupandas. Det är en fruktansvärd smärta som började en morgon, på gick från och till under hela dagen och sen på kvällen kom en blödning med färskt blod. Tror inte alls att du behöver oroa dig :) jag har denna gång lite småhugg och är i vecka 7 nu. Åkte in på sjukhuset under denna vecka förra gången, typ 6+3. 
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-03-19 13:57:36 följande:
    Du märker om det är ett utomkvedshavandeskap :) jag kunde inte röra mig när smärtan kom. Låg bara ner och försökte djupandas. Det är en fruktansvärd smärta som började en morgon, på gick från och till under hela dagen och sen på kvällen kom en blödning med färskt blod. Tror inte alls att du behöver oroa dig :) jag har denna gång lite småhugg och är i vecka 7 nu. Åkte in på sjukhuset under denna vecka förra gången, typ 6+3. 
    Tack, då kan jag andas ut. Typ alla symtom stämde förutom väldig smärta. Men har som sagt bara obehag så då är det nog inte det :) 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-19 14:38:31 följande:
    Tack, då kan jag andas ut. Typ alla symtom stämde förutom väldig smärta. Men har som sagt bara obehag så då är det nog inte det :) 
    Tror inte att det är det :) när jag ringde 1177 då sa dom att det är väldigt vanligt med värk när livmodern växer men jag hade en fruktansvärd värk. Så blir det så mycket att du inte kan röra dig - åk in. Annars är det säkert ingen fara :) 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-19 14:38:31 följande:
    Glöm inte att utomkvedshavandeskap också drabbar väldigt få. Typ 2-3% av alla graviditeter så man ska ha väldigt otur om det drabbar en. :) så det är inget vanligt man ska vara orolig för 
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-03-19 14:42:48 följande:
    Glöm inte att utomkvedshavandeskap också drabbar väldigt få. Typ 2-3% av alla graviditeter så man ska ha väldigt otur om det drabbar en. :) så det är inget vanligt man ska vara orolig för 
    Då andas jag ut. Har inte haft något sen imorse :) 
    Hur mår du nu? 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-19 15:18:16 följande:
    Då andas jag ut. Har inte haft något sen imorse :) 
    Hur mår du nu? 
    Du kan vara helt lugn skulle jag säga :) som den icke-expert jag är ;) jag mår bra :) inga symptom i princip. Lite illamående någon dag men undrar om det var inbillning. Har haft lite små känningar ibland långt ner i magen men inte mycket. Oroar mig lite för nästa ultraljud nästa vecka då det är dags att se om det finns något foster i hinnsäcken, det var nämligen allt vi kunde se sist.. så känner mig ganska orolig. Känns så avgörande. Hur mår du? 
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-03-19 15:33:01 följande:
    Du kan vara helt lugn skulle jag säga :) som den icke-expert jag är ;) jag mår bra :) inga symptom i princip. Lite illamående någon dag men undrar om det var inbillning. Har haft lite små känningar ibland långt ner i magen men inte mycket. Oroar mig lite för nästa ultraljud nästa vecka då det är dags att se om det finns något foster i hinnsäcken, det var nämligen allt vi kunde se sist.. så känner mig ganska orolig. Känns så avgörande. Hur mår du? 
    Precis som du faktiskt. Inga symtomer, lite illamående någon gång men precis som dig, kan lika gärna vara inbillning. Men jag är mer hungrig och kissar en gång per dag och flera gånger per dag. Såg många brukar bli förstoppade som symtom, hos mig är det nästan tvärtom. Vi har bestämt oss att inte ta något ultraljud förrän man gör det på BVC. Så någon gång i april. 
    Hade varit trevligt med lite symtomer men det man läst ska man vara glad man inte har illamående osv :). 
  • Bebis2021

Är idag i vecka 4+0, vet inte om jag inbillar mig men tycker faktiskt jag känner mig lite illamående, nde lite på förmiddagen sen har de vart bra men nu på em kom det igen, jag hoppas de är pga graviditet å inte inbillning, känns liksom liite bättre med symtom iallafall har alltid haft väldigt lindriga symtom både vid mina barn graviditeter och mina ma. Så symtom för mig är som positivt hur mår ni andra som är kring vecka 5? Ja är även trött, å blev lite små förkyld här i veckan vilket ja läst inte är så ovanligt kring när man plussar

• bubbelfika

Tog ett test 6dag bara för att det harit svårt qtt ta in att jag plussat. Plussade på bil+1 vilket är två veckor sen på tisdag. Är i v 6 (5+1) och blev väldigt glad av stegringen sol blivit. Även om allt kan avstanna imorgon,  så gav det mig lugn här och nu. Jag är faktiskt gravid :) <3

Test från bim+1 och dagens test (5+1)

Svar på tråden Gravid med bf november 2022