• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Tjej2022

Hej! 

Har följt den här tråden ett tag och jag håller tummarna att vi alla kommer få ett positivt slut! 

Jag fick missfall i januari och blev gravid igen direkt utan nån mens i mellan så tror jag har bf 4/11. Men det känns svårt att vara glad och positiv när det enda jag tänker på är att det ska gå fel, igen.
    Undrar lite när ni ringde och skrev in er för första besöket hos barnmorskan? 

• Värmekudde
    Dalarna91 skrev 2022-03-20 18:34:37 följande:
    Jag skulle vara lugn om det bara va korsryggen du har ont i. Så länge det inte blöder med klumpar så är det nog bara växtvärk. Läst på flera ställen att det är vanligt med ont i korsrygg, tecken på växtvärk :) 
    Själv så är blodet kvar i mig, kände nyss när jag va på toaletten nyss. Inga klumpar, ingen smärta så försöker tänka positivt. Får se vad man vaknar till imorgon. 
    Ja tack för tryggande ord. Har också läst någonstans att man kan ha ont i korsryggen men aldrig hört någon annan nämna att de också har det så därför jag blir lite orolig. Det kommer och går. Annars mår jag bra:) 

Håller tummarna för dig att du vaknar imorgon och mår bra{#emotions_dlg.flower} 
  • Värmekudde

Tjej2022: Välkommen och grattis!
    Jag är i vecka 6 och kommer gå på inskrivning när jag är i vecka 7:) har bokat vul också när jag är mellan vecka 8-9. 

• JessicaJKM
    Tjej2022 skrev 2022-03-20 22:15:10 följande:

Hej! 

Har följt den här tråden ett tag och jag håller tummarna att vi alla kommer få ett positivt slut! 

Jag fick missfall i januari och blev gravid igen direkt utan nån mens i mellan så tror jag har bf 4/11. Men det känns svårt att vara glad och positiv när det enda jag tänker på är att det ska gå fel, igen.
    Undrar lite när ni ringde och skrev in er för första besöket hos barnmorskan? 

Jag väntade ca 1 vecka innan jag bokade tid via 1177 :) så har tid nu på tisdag!
  • JessicaJKM
    Värmekudde skrev 2022-03-20 22:31:45 följande:

Tjej2022: Välkommen och grattis!
    Jag är i vecka 6 och kommer gå på inskrivning när jag är i vecka 7:) har bokat vul också när jag är mellan vecka 8-9. 

Hur bokar man sånt? 
  • Holy93

Jag har inte hunnit kontakta mvc än, känner att det kanske är dags haha. Fullt upp på dagarna med en 7 månaders bebis.. Drömmer Jag hinner knappt tänka på att jag är gravid

• Dalarna91

Chilins; jag tror det går bra. Hade lite värk i magen när jag skulle sova men gick över. Nu på morgonen va det några droppar brun färg när jag torkar de mig. Men har binda på mig under dagen. Har som beslutsångest om vul. 
    Min sambo vill vänta för han känner på sig allt står bra till. Jag vill ju lita på honom men blir mer osäker då jag aldrig haft gravid symtomer direkt förutom växtvärk. 

• Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-21 06:21:50 följande:

Chilins; jag tror det går bra. Hade lite värk i magen när jag skulle sova men gick över. Nu på morgonen va det några droppar brun färg när jag torkar de mig. Men har binda på mig under dagen. Har som beslutsångest om vul. 
    Min sambo vill vänta för han känner på sig allt står bra till. Jag vill ju lita på honom men blir mer osäker då jag aldrig haft gravid symtomer direkt förutom växtvärk. 

När har ni bokat vul? :) jag tror också att ni kan vänta i och med att det avstannat. :) 
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-03-21 07:11:32 följande:
    När har ni bokat vul? :) jag tror också att ni kan vänta i och med att det avstannat. :) 
    Nej vi har inte bokat och tänker avvakta. Har lite värk i magen så hoppas på växtvärk. Ringde BVC kl 7 och de finns inga telefontider... 
Svar på tråden Gravid med bf november 2022