• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Värmekudde

Dalarna91: åhh jag känner med dig. När jag fick mitt ma i höstas började det med små bruna flytningar och efter cirka en vecka började jag blöda lite för att senare få en massiv blödning. Vilken vecka är du i nu för du kanske kan åka till akuten och få ett vul där? Till mig sa dem i höstas att de ibland kunde se om man hade påbörjat missfall om jag gjorde ett vul. Dem sa också att ibland kan man blöda mycket och att det ändå är helt normalt. Känner två som blödde mycket och båda fortsatte sin graviditet som vanligt med friska barn. Håller verkligen tummarna att allt går braHjärta

• Grodan90
    bubbelfika skrev 2022-03-20 12:51:15 följande:
    Jag har ganska mycket växtvärk.  Sitter riktigt långt ner, vid blygdbenet typ. Eller värk och värk,  känns typ som det nyps och drar. Sen gasig/uppblåst. Och illamående  är jag idag men tror det beror på att 4årigen har magsjuka för första gången, då blir nan ju illamående per automatik typ. 
    Vad jobbigt, hoppas du slipper magsjukan iallafall! Räcker o vara gravid Tungan ute
  • Grodan90
    JessicaJKM skrev 2022-03-20 14:51:40 följande:
    Lite lätt illamående till och från och ytterst lite molande växtvärk men inget som stör så sätt så det känns väldigt bra! Får se hur resten av dagen urartar sig, ska jobba inatt och då brukar illamåendet bli värre!
    Skönt att det känns bra! Hoppas det fortsätter så :)
  • Dalarna91

Värmekudde; 

Jag har haft både bruna och ljus rosa flytningar sedan kanske vecka 6. Blödningen har avtagit så det har nästan slutat nu. Varade väldigt kort stund knappt en timme. Sambon och jag, mest han vill ha is i magen. Avvakta och se hur det går. Har inte haft ont i mage eller rygg som vid förra missfallet. Försöker ha hoppet att allt är bra och detta bara var en blödning. Känns så dumt att åka in till akuten, dom har nog att göra än att ta hand om dramatiska jag xD 
    Jag är i vecka 8 nu (7+2)
    Men planen att säga till familjen nästa vecka blir nog inte av. Tror jag kommer vilja vänta till efter ultraljudet i vecka 12-14.
  • Värmekudde
    Dalarna91 skrev 2022-03-20 15:39:54 följande:

Värmekudde; 

Jag har haft både bruna och ljus rosa flytningar sedan kanske vecka 6. Blödningen har avtagit så det har nästan slutat nu. Varade väldigt kort stund knappt en timme. Sambon och jag, mest han vill ha is i magen. Avvakta och se hur det går. Har inte haft ont i mage eller rygg som vid förra missfallet. Försöker ha hoppet att allt är bra och detta bara var en blödning. Känns så dumt att åka in till akuten, dom har nog att göra än att ta hand om dramatiska jag xD 
    Jag är i vecka 8 nu (7+2)
    Men planen att säga till familjen nästa vecka blir nog inte av. Tror jag kommer vilja vänta till efter ultraljudet i vecka 12-14.
    Förstår verkligen din oro och känsla av att man inte vill berätta för familjen ännu förrän man vet att det ser bra ut.  Men det är ju jätte bra att du inte har ont iallafall. Själv har jag ont i korsryggen av och till och det är så jobbigt.
  • Dalarna91
    Värmekudde skrev 2022-03-20 18:07:46 följande:
    Förstår verkligen din oro och känsla av att man inte vill berätta för familjen ännu förrän man vet att det ser bra ut.  Men det är ju jätte bra att du inte har ont iallafall. Själv har jag ont i korsryggen av och till och det är så jobbigt.
    Jag skulle vara lugn om det bara va korsryggen du har ont i. Så länge det inte blöder med klumpar så är det nog bara växtvärk. Läst på flera ställen att det är vanligt med ont i korsrygg, tecken på växtvärk :) 
    Själv så är blodet kvar i mig, kände nyss när jag va på toaletten nyss. Inga klumpar, ingen smärta så försöker tänka positivt. Får se vad man vaknar till imorgon. 
  • DrLavernius

Hej på er!

Fick tidigt MF i september, och har legat lågt på FL sedan dess, men plussade äntligen igen idag! Vågar inte lita på att det ska gå vägen den här gången, men lägger till mig i listan i alla fall

3/11 Zarizael, fjärde barnet
    3/11 Dalarna91, första barnet
    8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    9/11 Elimil, fjärde barnet 
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    10/11 RH93, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet
    12/11 emphz, tredje barnet
    14/11 värmekudde, första barnet
    15/11 Holy93, andra barnet
    15/11 Hanna95u, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    19/11 MySecret, fjärde barnet
    21/11 Smlan, tredje barnet 
    22/11 Leopard91, andra barnet
    23/11 Februariblomma, andra barnet
    25/11 norrpigan, fjärde barnet
    27/11 DrLavernius, första barnet 

• Fjellen

Hoppar in här jag med!

Sambon och jag har försökt i ett halvår och i onsdags plussade vi äntligen. Är i v 5 (4+6) med BF 20/11. Har redan från ägglossningen haft svullna och ömma bröst men utöver det så molande värk som oftast känns när jag lagt mig att sova (antar att det är lättare att känna än när man är igång), luktkänslig men det har jag alltid varit i och för sig, halsont varje morgon, kvällstrött och sover sedan extremt dåligt med ett eller flera uppvak och svårt att somna om. Mycket mardrömmar. Vaknar av mig själv mellan 05:30-07 varje morgon och omöjligt att somna om trots helg. 

jag och min man är bägge 34 år och jag började bli väldigt orolig efter några månader så vi hoppas såklart att denna graviditet håller i sig! 

Något som oroar mig när man läser denna tråd är att det känns som att väldigt många får missfall? När jag försökt googla så verkar det vara en risk kring ca 20% men är det inte fler än så i denna grupp? Eller är det att min oroliga hjärna hakat upp mig på de inläggen?

• Grodan90
    Fjellen skrev 2022-03-20 19:04:59 följande:

Hoppar in här jag med!

Sambon och jag har försökt i ett halvår och i onsdags plussade vi äntligen. Är i v 5 (4+6) med BF 20/11. Har redan från ägglossningen haft svullna och ömma bröst men utöver det så molande värk som oftast känns när jag lagt mig att sova (antar att det är lättare att känna än när man är igång), luktkänslig men det har jag alltid varit i och för sig, halsont varje morgon, kvällstrött och sover sedan extremt dåligt med ett eller flera uppvak och svårt att somna om. Mycket mardrömmar. Vaknar av mig själv mellan 05:30-07 varje morgon och omöjligt att somna om trots helg. 

jag och min man är bägge 34 år och jag började bli väldigt orolig efter några månader så vi hoppas såklart att denna graviditet håller i sig! 

Något som oroar mig när man läser denna tråd är att det känns som att väldigt många får missfall? När jag försökt googla så verkar det vara en risk kring ca 20% men är det inte fler än så i denna grupp? Eller är det att min oroliga hjärna hakat upp mig på de inläggen?

Grattis till plusset!

Det är väl mer så att dom som får missfall eller har blödningar skriver för att få stöd i sin oro och det utmärker sig mer än andra inlägg. Det är väl det vi alla är oroliga över nu i början så inte så konstigt att det pratas mycket om det.
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-20 18:34:37 följande:
    Jag skulle vara lugn om det bara va korsryggen du har ont i. Så länge det inte blöder med klumpar så är det nog bara växtvärk. Läst på flera ställen att det är vanligt med ont i korsrygg, tecken på växtvärk :) 
    Själv så är blodet kvar i mig, kände nyss när jag va på toaletten nyss. Inga klumpar, ingen smärta så försöker tänka positivt. Får se vad man vaknar till imorgon. 
    Hur går det för dig? Hjärta
Svar på tråden Gravid med bf november 2022