• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • bubbelfika
    Chilins skrev 2022-03-22 06:07:53 följande:
    Jag har haft mycket huvudvärk.. lider i vanliga fall av migrän som jag upplever är hormonstyrd och det lär nog inte bli bättre just nu även om jag inte upplevt något ordentligt migränanfall än typ bara spänningshuvudvärk.. skönt att inte vara ensam dock :)
    Jaa jag har också mycket huvudvärk annars men nu har det varit frän qtt jag vaknar på morgonen och inte lättat under dagen.  Jobbigt men är säkert hormoner. Känner mig uppsvälld som en ballong och varm också!
  • zarizael

Smlan blodprovet för KUB tas efter 9+6 och ultraljudet görs efter 11+6

så du kan vänta till efter VUL. Jag är 7+5 idag och väntar på att BM ska ringa upp idag. Första kontakten här. Så vänta om du vill. Ingen panik. Har han barn sedan förut så vet man ju vad man får och inte får göra så bm brukar inte tycka man måste komma in på en gång. Minns inte när jag var där första gången sist, men inte lika tidigt som med första iallafall:)

Kub är enda anledningen till att jag ringde bm nu. Jag är ju gammal nu och kommer bli erbjuden ett :)

• Chilins
    bubbelfika skrev 2022-03-22 08:25:08 följande:
    Jaa jag har också mycket huvudvärk annars men nu har det varit frän qtt jag vaknar på morgonen och inte lättat under dagen.  Jobbigt men är säkert hormoner. Känner mig uppsvälld som en ballong och varm också!
    Verkligen samma här! Är så varm. Har vaknat flera nätter typ sjöblöt i svett?. 
  • Värmekudde

Mitt inskrivning idag blev avbokad och finns knappt några tider förrän senare i april. Blev så besvikenGråter 

• Thasz

Första dagen tillbaka på jobbet idag efter att haft influensa förra veckan, och är bara så extremt trött. Illamåendet är däremot rätt okej nu, så det är skönt! ????

• Thasz
    Värmekudde skrev 2022-03-22 10:12:07 följande:

Mitt inskrivning idag blev avbokad och finns knappt några tider förrän senare i april. Blev så besvikenGråter 

Åh nej vad jobbigt! :( 

• Holy93

Har fått corona så jag avvaktar med att ringa till barnmorskan tills jag är frisk tror jag. 
    Känner mig illamående så fort jag blir lite hungrig, och idag gick det kalla kaffet inte ner haha (typiskt mammakaffe när man glömt det en timme) utan mådde illa av bara tanken på att dricka det kallt

• Jowalowa

Lägger till mig själv på listan och uppdaterar lite.
    Idag hade jag första inskrivningssamtalet och är verkligen supernöjd med min barnmorska!
    Fick lite blandade broschyrer, information och fick ta ett blodprov för att kolla sköldkörteln också.

Bokades in några olika tider för Information om Fosterdiagnostik, Ett andra inskrivningssamtal och även en tid med läkare nästa vecka då jag redan mår väldigt risigt. Fick lergigan comp utskrivet så vi får se om det hjälper något.
    Har inte spytt jättemånga gånger dock men får springa till toan och hulka lite då och då utan att det kommer något.
    De senaste arbetsdagarna har jag verkligen inte kunnat göra ett bra jobb och jag får hitta på ursäkter för att gå iväg när jag mår dåligt.. 

Även om man verkligen vill det här och man mår såhär av en anledning så får jag lite dåligt samvete för att jag inte känner mig så glad i det hela just nu då så himla mycket fokus och energi läggs på att bara överleva dagarna.

3/11 Zarizael, fjärde barnet

3/11 Dalarna91, första barnet
    7/11 Jowalowa, första barnet

8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    9/11 Elimil, fjärde barnet 
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    10/11 RH93, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet
    12/11 emphz, tredje barnet
    14/11 värmekudde, första barnet
    15/11 Holy93, andra barnet
    15/11 Hanna95u, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    19/11 MySecret, fjärde barnet
    21/11 Smlan, tredje barnet 
    22/11 Leopard91, andra barnet
    23/11 Februariblomma, andra barnet
    25/11 norrpigan, fjärde barnet
    27/11 DrLavernius, första barnet 

• Värmekudde

Fick äntligen tag på mottagningen och de ordnade en ny inskrivningstid till mig på måndag eftersom min tid idag blev avbokad :) 

• emphz

Idag var jag på tidigt vul, fick se en liten blobb och hjärtat hade börjat slå. helt magiskt. 

har ju haft lite blödningar sen i lördags men allt såg så fint ut!!! Lättnad för stunden.

Svar på tråden Gravid med bf november 2022