• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Värmekudde
    emphz skrev 2022-03-20 05:05:28 följande:

Ny morgon och återigen rosa på pappret, inte haft något alls sen igår cirka en timme efter jag vaknade. Även om jag vet att det kan vara helt lugnt gör det att hela ens värld rasar..

Förstår verkligen din oro. Men även en blödning eller rosa flytningar kan vara helt normalt. Hört flera solskenshistorier där kvinnor blödit under graviditeten men har friska bebisar idagGlad Har du ont någonstans och har du bokat tid för vul? 
  • Dalarna91
    Men också att mitt HCG ökat väldigt kraftigt vilket ju är positivt. Dock blev jag lite skrämd sist av att man inte såg mer än att hinnsäcken växt. Då började BM prata om missed abortion, tidig graviditet eller nytt X Vilket kändes vidrigt att höra. men efter det fick jag veta att HCG ökat som det skulle men känner mig väldigt nervös för nästa koll 
  • Dalarna91
    Dalarna91 skrev 2022-03-20 08:43:28 följande:
    Men också att mitt HCG ökat väldigt kraftigt vilket ju är positivt. Dock blev jag lite skrämd sist av att man inte såg mer än att hinnsäcken växt. Då började BM prata om missed abortion, tidig graviditet eller nytt X Vilket kändes vidrigt att höra. men efter det fick jag veta att HCG ökat som det skulle men känner mig väldigt nervös för nästa koll 
    Detta blev helt fel. Fel ställe xD
  • Dalarna91

Emphz; jag har också haft ljus rosa flytning vid tork, ibland brun färg. Första gången det hände fick jag panik! Haft ett missfall, då hade jag röd färg och intensiv smärta i mage och ryggen. Så jag försöker tänka på det när jag får den färgen. Jag har inte haft någon färg på två dagar. Men imorse va det ljus rosa flytning. Men jag har inte ont i mage eller rygg, så är ganska lugn när jag ser den färgen. 

• Februariblomma

Hej och grattis till er alla!
    Har äntligen plussat igen efter att ha kämpat i 3,5 år (med ett ma i v13 i somras). Så jag håller tummarna att vår son får ett syskon i november :) Vet dock inte vad jag ska fylla i I listan, det är ju på sätt och vis både andra och tredje barnet liksom.

3/11 Zarizael, fjärde barnet
    8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    9/11 Elimil, fjärde barnet 
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    10/11 RH93, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet

12/11 emphz, tredje barnet 
    14/11 värmekudde, första barnet
    15/11 Holy93, andra barnet
    15/11 Hanna95u, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    19/11 MySecret, fjärde barnet
    21/11 Smlan, tredje barnet 
    22/11 Leopard91, andra barnet
    23/11 Februariblomman, tredje barnet
    25/11 norrpigan, fjärde barnet

• Dalarna91

Lägger in mig igen. 

3/11 Dalarna91, första barnet
  • zarizael

Februari. Vi räknar med vilket barn det blir i ordningen om allt går bra. Många här har haft missfall. Så även jag. Men jag har tre barn idag så om allt går bra blir detta fjärde :)

så snyggar till listan

3/11 Dalarna91, första barnet

• emphz

Tack för alla svar! lugnande att fler upplevt det och allt varit okej. 

vi har inte haft sex, så beror inte på det. verkar vara ljusrosa någon timmar på förmiddagen sen avtar det.. inte gått på toa på nån timme nu så vet inte men det är verkligen inte mycket. Tycker jag haft lite mer ont idag men det kan vara inbillning eller växtvärk..

• emphz
    Värmekudde skrev 2022-03-20 08:40:00 följande:
    Förstår verkligen din oro. Men även en blödning eller rosa flytningar kan vara helt normalt. Hört flera solskenshistorier där kvinnor blödit under graviditeten men har friska bebisar idagGlad Har du ont någonstans och har du bokat tid för vul? 
    lite ont men det har jag haft hela tiden och tror det beror på växtvärk. Har vul nästa måndag!
Svar på tråden Gravid med bf november 2022