• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Falisha

3/11 Dalarna91, första barnet. 
    9/11 chilins, första barnet
    12/11 emphz, tredje barnet 
    14/11 värmekudde, första barnet
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet

• Grodan90
    8/11 Grodan90, tredje barnet
  • Grodan90
  • Thasz

Tog mig friheten att sortera också ????

18/11 Thasz, första barnet

• Holy93
    15/11 Holy93, andra barnet
  • Värmekudde

en som inte kom med på listan, jag lade till den:)

15/11 Holy93, andra barnet
    25/11 norrpigan, fjärde barnet
  • Värmekudde

Är i vecka 6 nu (5+3) och idag började illamåendet på morgonen. Har gått och väntat på att illamåendet ska börja men nu ångrar jag mig att den är härSkrikandes får se hur länge det håller i sig..
    Tycker det är så svårt att dölja illamåendet från kollegor på jobbet. Någon annan som känner så?

• Pico
    Värmekudde skrev 2022-03-18 10:59:03 följande:

Är i vecka 6 nu (5+3) och idag började illamåendet på morgonen. Har gått och väntat på att illamåendet ska börja men nu ångrar jag mig att den är härSkrikandes får se hur länge det håller i sig..
    Tycker det är så svårt att dölja illamåendet från kollegor på jobbet. Någon annan som känner så?

Åh! Jag gick in i v 6 idag, bara väntar på det precis som du gjort men det är hemskt när/om det kommer, men ändå ett kvitto på att det händer mer i kroppen Drömmer
    Jag har en kollega på jobb som vet om att jag är gravid så jag tänker att jag ska försöka att bara visa det för henne Flört sist funkade åksjuketabletter bra för mig så jag hoppas på att de ska hjälpa mig även denna gång om det behövs!
  • Grodan90
    Värmekudde skrev 2022-03-18 10:59:03 följande:

Jag hade det jättejobbigt med illamående förra graviditeten. Fick gå och smygäta på jobbet för att inte det skulle bli värre. Det värsta var när man kom in i personalrummet och det luktade kaffe, klarade inte av den lukten ett bra tag. Usch det var hemskt!! Denna gången är jag föräldraledig och är så glad för det, nu kan man gå här hemma och hulka i fred haha! 
  • Värmekudde
    Grodan90 skrev 2022-03-18 11:25:51 följande:
    Jag hade det jättejobbigt med illamående förra graviditeten. Fick gå och smygäta på jobbet för att inte det skulle bli värre. Det värsta var när man kom in i personalrummet och det luktade kaffe, klarade inte av den lukten ett bra tag. Usch det var hemskt!! Denna gången är jag föräldraledig och är så glad för det, nu kan man gå här hemma och hulka i fred haha! 
    Pico: ja det underlättar ju att berätta för en kollega, problemet för mig är att jag arbetar skift och har så många kollegor jag jobbar med så det blir svårt då måste jag berätta för alla. Min förra graviditet när jag fick ma hade jag så otroligt mycket illamående och betedde mig jätte konstigt framför kollegor för att dölja mitt hulkande. Kunde inte ens ha kläder som satt tight runt halsen för få spydde jag haha

Grodan90: vad skönt att du får hulka ifred haha! Än så länge är jag inte känslig för lukter men har fått ett super luktsinne så det kommer nog snart. Ska försöka småäta om illamåendet blir värre.
Svar på tråden Gravid med bf november 2022