• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Cinapuffen
    Grodan90 skrev 2022-03-16 09:26:50 följande:
    Kan det inte bara ha varit fel på testet du använde imorse? Eller tog du flera? Håller verkligen tummarna att det går bra för dig!
    Tog ett test igår kväll oxå. Och det stod ej gravid. Men jag hade druckit jättemycket och urinen såg ut som vatten för det var så utspädd. Så därför tog jag ett imorse oxå med morgonurin. Trodde verkligen det skulle stå gravid då. Obestämd Men antar att man får vänta och se nu då. Antingen en blödning eller ett positivt test längre fram. Jag hänger kvar här så länge, om det är ok? {#emotions_dlg.flower}
  • Grodan90
    Cinapuffen skrev 2022-03-16 09:43:00 följande:
    Tog ett test igår kväll oxå. Och det stod ej gravid. Men jag hade druckit jättemycket och urinen såg ut som vatten för det var så utspädd. Så därför tog jag ett imorse oxå med morgonurin. Trodde verkligen det skulle stå gravid då. Obestämd Men antar att man får vänta och se nu då. Antingen en blödning eller ett positivt test längre fram. Jag hänger kvar här så länge, om det är ok? {#emotions_dlg.flower}
    När var det du hade bim? Håller tummarna att det bara är för tidigt för att få klara positiva test! Klart du ska hänga kvarHjärta
  • Cinapuffen
    Grodan90 skrev 2022-03-16 10:00:01 följande:
    När var det du hade bim? Håller tummarna att det bara är för tidigt för att få klara positiva test! Klart du ska hänga kvarHjärta
    Vet ej BIM eftersom jag tog ut spiralen och sen aldrig hann få mens. Vet ej hur lång lutealfas jag har. Men hade positivt ägglossningstest 26e och 27e februari. Och sen testade jag positivt med testa tidigt CB digitalt i fredags 11e mars och i söndags 13e med CB veckoindikator som visade gravid 1-2. 
  • Grodan90
    Cinapuffen skrev 2022-03-16 12:04:23 följande:
    Vet ej BIM eftersom jag tog ut spiralen och sen aldrig hann få mens. Vet ej hur lång lutealfas jag har. Men hade positivt ägglossningstest 26e och 27e februari. Och sen testade jag positivt med testa tidigt CB digitalt i fredags 11e mars och i söndags 13e med CB veckoindikator som visade gravid 1-2. 
    Då är det ju tidigt fortfarande så hoppas verkligen det bara behövs lite tid för ett positivt resultat igen!
  • Cinapuffen
    Grodan90 skrev 2022-03-16 12:32:36 följande:
    Då är det ju tidigt fortfarande så hoppas verkligen det bara behövs lite tid för ett positivt resultat igen!
    Tack Hjärta
  • Cinapuffen
    Japp, där kom det. Kände när jag hämtade sonen i skolan att jag fick lite mensvärk typ. Nu när jag var på toaletten kom det lite ljusrosa på pappret. När jag tittade ner i toan så flöt en liten röd boll ner, liten som en äppelkärna. Så det är väl bara att ta nya tag.

Lycka till allihopa, hoppas det går bra för er.  Hjärta
  • Thasz

Lite nyfiken, vilka kosttillskott tar ni? Jag tänkte köpa någon multivitamin imorgon för gravida men funderar på att kanske börja med någon omega 3. Är vegan så får i mig en del via frön, nötter och rapsolja men tänker att det kanske är bra att komplettera.

• bubbelfika
    Cinapuffen skrev 2022-03-16 13:42:15 följande:
    Japp, där kom det. Kände när jag hämtade sonen i skolan att jag fick lite mensvärk typ. Nu när jag var på toaletten kom det lite ljusrosa på pappret. När jag tittade ner i toan så flöt en liten röd boll ner, liten som en äppelkärna. Så det är väl bara att ta nya tag.

Lycka till allihopa, hoppas det går bra för er.  Hjärta
    Beklagar verkligen. Lycka till när ni försöker igen <3
  • bubbelfika
    Thasz skrev 2022-03-16 14:58:59 följande:

Lite nyfiken, vilka kosttillskott tar ni? Jag tänkte köpa någon multivitamin imorgon för gravida men funderar på att kanske börja med någon omega 3. Är vegan så får i mig en del via frön, nötter och rapsolja men tänker att det kanske är bra att komplettera.

Åh bra fråga! Den följer jag. Jag tar ju folsyra, men tänker också omega 3 då jag har svårt för fisk. Men även funderat på något annat. Min förra graviditet åt jag magnesium för qtt minska sendrag och kryp i benen, men det började jag ju med eftersom jag upplevde att det var påfrestande med ständigt kryp!
  • zarizael

Köpte någon gravid vitamin. Sedan tar jag folsyra b-vitamin och järn då jag har värdelösa hb värden redan. 

läste någonstans att B6-vitamin kan hjälpa mot illamåendet så knaprar extra. Vet inte om det hjälper dock haha

Någon annan här som tar levaxin? Äter 50mg nu. Får se om man får gå upp i dos under tiden. Hört att man får kontrollera värdena var 4-6vecka

Svar på tråden Gravid med bf november 2022