• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • sofia2022
    Dalarna91 skrev 2022-03-16 06:23:04 följande:
    Så roligt att höra! Själv är på vecka 7 (6+5). Inga symtomer. Jag har stor bröst så tycker det är svårt att avgöra om dom har blivit större. Men känns inte som så. Enda symtom jag fortsatt har är spänning i livmodern av och till, sen kissar jag x 1 / natt och oftare på dagen. Så just nu är kan väldigt orolig. Sitter och funderar på om man ska göra ultraljud nu eller inte. 
    Tycker ni det är elakt om man gör det i smyg? 
    Klart du ska göra ett ul om det kan stilla din oro!
  • Cinapuffen

Jahapp, det verkar som att jag har ett MA. Gråter Hade en konstig känsla igår som att jag inte var gravid längre. Tog ett digitalt CB med veckoindikator imorse och det stod inte gravid. Rynkar på näsan Men jag har inte blött en droppe ens. Och jag fick positivt i fredags och i söndags med veckoindikator 1-2. Så hormonerna försvann fort.. jag ska ringa barnmorskan idag. 

• Dalarna91
    sofia2022 skrev 2022-03-16 06:50:56 följande:
    Klart du ska göra ett ul om det kan stilla din oro!
    Fast jag går bakom min sambos rygg. Han är inte emot men förstår inte vitsen med ultraljud. Sen tycker han vi kan vänta till vecka 12. Inatt drömde jag mardröm om missfall, mindre roligt att vakna till. 
  • sofia2022
    Dalarna91 skrev 2022-03-16 07:02:15 följande:
    Fast jag går bakom min sambos rygg. Han är inte emot men förstår inte vitsen med ultraljud. Sen tycker han vi kan vänta till vecka 12. Inatt drömde jag mardröm om missfall, mindre roligt att vakna till. 
    Säg till han att du gärna vill göra ett för att stilla din oro, du behöver väl inte gå bakom hans rygg  
  • Värmekudde

Dalarna 91: jag tycker du ska göra ett vul så att din oro minskar men berätta för din sambo att du planerar att göra det så han får möjligheten att följa med. 

• Värmekudde

Cinapuffen: åhh stor kram till dig. Hoppas på ett mirakel och att det kanske bara inte var tillräckligt med hormoner i kisset precis när du testade dig. Testade du med morgonutin?

• Cinapuffen
    Värmekudde skrev 2022-03-16 08:21:56 följande:

Cinapuffen: åhh stor kram till dig. Hoppas på ett mirakel och att det kanske bara inte var tillräckligt med hormoner i kisset precis när du testade dig. Testade du med morgonutin?

Ja jag gjorde ju det. Rynkar på näsan Väntar på att gynmottagningen ska ringa upp..
  • Cinapuffen
    Barnmorskan tyckte jag skulle ringa gynmottagningen på sjukhuset. Så jag ringde dom och hon som svarade ville rådfråga barnmorskan och ringa upp om en stund. Hon sa att det borde inte vara en missed abortion men det skulle kunna vara en kemisk graviditet, men då skulle jag ha blött. Och hon tyckte det var konstigt att jag hade så mycket symtom. Så vi får se vad dom säger när dom ringer upp.
  • Cinapuffen

Nu ringde de upp. Dom tror att det var en kemisk graviditet och att jag ska vänta in blödningen. Jag kände på tappen imorse och den är tokstängd. Om ingen blödning kommer så ska jag ta nytt test om 3-4 veckor. Hon sa att det kanske var för tidigt och testet inte var tillräckligt känsligt. Och det var ingen idé med ultraljud för dom skulle inte se något iaf. Så nu är det bara att vänta och se. Fy vad jobbigt! Rynkar på näsan

• Grodan90
    Cinapuffen skrev 2022-03-16 09:17:03 följande:

Nu ringde de upp. Dom tror att det var en kemisk graviditet och att jag ska vänta in blödningen. Jag kände på tappen imorse och den är tokstängd. Om ingen blödning kommer så ska jag ta nytt test om 3-4 veckor. Hon sa att det kanske var för tidigt och testet inte var tillräckligt känsligt. Och det var ingen idé med ultraljud för dom skulle inte se något iaf. Så nu är det bara att vänta och se. Fy vad jobbigt! Rynkar på näsan

Kan det inte bara ha varit fel på testet du använde imorse? Eller tog du flera? Håller verkligen tummarna att det går bra för dig!
Svar på tråden Gravid med bf november 2022