Inlägg från: Cinapuffen |Visa alla inlägg
  • Cinapuffen

Gravid med bf november 2022

Butembobaby skrev 2022-03-11 07:35:04 följande:

Ush, är på riktigt dåligt humör idag. 
    Tog ett test I morse för att se om det blivit starkare sedan sist, men det var fortfarande jättesvagt. 
    Hade ett tidigt missfall I Januari, straxt efter att jag plussade, så nu blir jag ju jättenojjig Rynkar på näsan

Känner mig gravid, så tror att jag ska försöka släppa oron och inte testa mer förän nästa vecka och då kolla om min veckoindikator stigit. 

Är det någon annan här som har haft problem med att testlagrets stickor visar svagt såhär i början? 

Hej tjejer! Jag plussade idag på BIM -1 och har bf 19/11, än så länge.. tog ut spiralen 2/2 och hann aldrig få mens. Så det blir förmodligen flyttat. Drömmer Men jag hänger gärna här med er. Glad

Testade med testlagret som visade väldigt svagt streck och RFSU som inte visade nått alls. Tog ett CB digital som visade gravid. Har hört att testlagrets tester visar väldigt svagt länge. 

• Cinapuffen
    Laktrisens skrev 2022-03-11 13:22:13 följande:

Har troligtvis fått missfall. ont i magen o kommer blod o rosa på pappret när jag torkar. Så tråkigt, vet inte om jag vågar bli gravid igen. De känns också som många symptom avtagit senaste dagarna så jag var beredd på detta. 

önskar stort lycka till er andra!<3

Åh nej, trist att höra. Kramar i massor! Hjärta
  • Cinapuffen
    Pico skrev 2022-03-11 16:42:18 följande:
    Hej!

Plussade i onsdags Bim -1 och är enligt NC v4+0 idag. drabbades av MA i v11 (foster v9) i somras, så har fått inbokat ett VUL 30/3. Är så orolig att det ska gå fel denna gång också Gråter men försöker fokusera på det positiva i det hela Hjärta tiden har aldrig gått så långsamt som det senaste halvåret haha, och nu ska man vänta igen, hoppas hoppas hoppas!!!
    Grattis till Plus Solig Skönt att du får göra VUL med tanke på er historia. Hjärta
  • Cinapuffen
    sofia2022 skrev 2022-03-13 13:37:30 följande:

I fredags fick jag en liten blödning, färskt blod, det var inte mycket men det var blod,  och nu är jag rädd, så rädd efter vårt förra MA! I torsdags visade stickan att jag var gravid 2-3 och i morse visade stickan starkt plus och den hade slagit om till 3+, vad tror Ni? Vi längtar efter dig flingan, kämpa Skäms

Det låter ju bra att det slagit om och visar så starkt dessutom. Blödningar kan ju vara vänliga under graviditeten. Men förstår din oro. Hjärta
  • Cinapuffen
    Butembobaby skrev 2022-03-14 07:34:23 följande:

Det verkar tyvärr bli upprepning av Januari för mig Rynkar på näsan

Började blöda i morse, och testen är nu helt blanka igen. 

Känns så jävla orättvist att man ska behöva gå igenom det här igen. 

Lycka till allihop Hjärta

Åh nej! Beklagar Hjärta
  • Cinapuffen

Jag ringde barnmorskan idag för att boka inskrivningssamtal. Frågade då om man får göra vul eftersom jag inte hann ha någon mens innan jag blev gravid. Men då sa hon att dom går på när spiralen togs ut och sen får jag göra ultraljud i v.12. Men då undrar jag nu, hur vet dom när v.12 är? Jag tog ju ut spiralen 2/2 och kan lika gärna haft ägglossning 2 dagar efter det eller 3 veckor efter. Är ju lite skillnad det. Drömmer

• Cinapuffen
    Matildaa2020 skrev 2022-03-14 12:35:48 följande:
    Har du tagit ett test med veckoindikator?
    Nope, men jag kanske får köpa ett sånt. Glad
    Chilins skrev 2022-03-14 13:20:26 följande:
    Dom räknar nog 12 veckor från 2/2 och så tidsbestämmer dom när dom gjort ultraljudet så då kan du bli flyttad till rätt vecka :) 

Ja det blir väl så. Trist bara att jag förmodligen inte kommer vara i v.12 då så man kommer inte se lika mycket. Men samtidigt skönt att få det tidigare så man kan se att allt står rätt till iaf. Drömmer
  • Cinapuffen
    Laktrisens skrev 2022-03-15 06:42:10 följande:

Nu så var de ingen tvekan att jag fått missfall. Så jag lämnar :(
    Önskar er lycka till alla fina människor här!<3

Beklagar Gråter Lycka till i framtiden, håller tummarna för er! Hjärta
  • Cinapuffen
    bubbelfika skrev 2022-03-15 16:45:37 följande:

Jag känner mig typ inte gravid alls. Har lite molvärk långt ner i magen lite då och då, men sen är det inte så mycket mer. Jag är ju bara i v5, så är ju supertidigt. Jag minns inte hur hag mådde och kände i min första graviditet såhär i början. Drömde även inatt att jag typ bara missförstått allt och inte ens var gravid. 

Jag har en sån dag idag. Känner mig inte alls gravid och har fått för mig att det är ett missförstånd. Iofs är brösten fortfarande ömma och jag var lite illamående i förmiddags. Men jag tog ett rfsu gravtest imorse och det var inte ens ett svagt streck. Nu har dom aldrig visat streck för mig iofs, så det har ju inte blivit svagare. Men jag har tagit 2 st digitala CB som sagt gravid och jag har inte blött något alls, inte ens en droppe. Så jag får väl räkna med att jag är gravid. Ska nog köpa ett test med veckoindikator. Obestämd
  • Cinapuffen
    bubbelfika skrev 2022-03-15 17:33:22 följande:
    Jag tog med veckoindikator nör jag plussade, 2-3 veckor.  Så jag tänkte kanske ta ett nytt nästa vecka för att se om det ökat. Veckorna till första ultraljudet känns vääääääldigt långa, om  jag kommer dit :)
    Ja precis, var så jag tänkte oxå. Då kanske man kan slappna av lite. Glad Och jag håller med dig, tiden går sååå sakta! Skrikandes 

Jag ska på inskrivningsamtal nästa onsdag. Är mitt tredje barn men pappans första och mina barn blir 10 och 14 år, så det var ett tag sen man var gravid. Känns nästan som vid första graviditeten, allt är så spännande. Drömmer
  • Cinapuffen

Jahapp, det verkar som att jag har ett MA. Gråter Hade en konstig känsla igår som att jag inte var gravid längre. Tog ett digitalt CB med veckoindikator imorse och det stod inte gravid. Rynkar på näsan Men jag har inte blött en droppe ens. Och jag fick positivt i fredags och i söndags med veckoindikator 1-2. Så hormonerna försvann fort.. jag ska ringa barnmorskan idag. 

• Cinapuffen
    Värmekudde skrev 2022-03-16 08:21:56 följande:

Cinapuffen: åhh stor kram till dig. Hoppas på ett mirakel och att det kanske bara inte var tillräckligt med hormoner i kisset precis när du testade dig. Testade du med morgonutin?

Ja jag gjorde ju det. Rynkar på näsan Väntar på att gynmottagningen ska ringa upp..
  • Cinapuffen
    Barnmorskan tyckte jag skulle ringa gynmottagningen på sjukhuset. Så jag ringde dom och hon som svarade ville rådfråga barnmorskan och ringa upp om en stund. Hon sa att det borde inte vara en missed abortion men det skulle kunna vara en kemisk graviditet, men då skulle jag ha blött. Och hon tyckte det var konstigt att jag hade så mycket symtom. Så vi får se vad dom säger när dom ringer upp.
  • Cinapuffen

Nu ringde de upp. Dom tror att det var en kemisk graviditet och att jag ska vänta in blödningen. Jag kände på tappen imorse och den är tokstängd. Om ingen blödning kommer så ska jag ta nytt test om 3-4 veckor. Hon sa att det kanske var för tidigt och testet inte var tillräckligt känsligt. Och det var ingen idé med ultraljud för dom skulle inte se något iaf. Så nu är det bara att vänta och se. Fy vad jobbigt! Rynkar på näsan

• Cinapuffen
    Grodan90 skrev 2022-03-16 09:26:50 följande:
    Kan det inte bara ha varit fel på testet du använde imorse? Eller tog du flera? Håller verkligen tummarna att det går bra för dig!
    Tog ett test igår kväll oxå. Och det stod ej gravid. Men jag hade druckit jättemycket och urinen såg ut som vatten för det var så utspädd. Så därför tog jag ett imorse oxå med morgonurin. Trodde verkligen det skulle stå gravid då. Obestämd Men antar att man får vänta och se nu då. Antingen en blödning eller ett positivt test längre fram. Jag hänger kvar här så länge, om det är ok? {#emotions_dlg.flower}
  • Cinapuffen
    Grodan90 skrev 2022-03-16 10:00:01 följande:
    När var det du hade bim? Håller tummarna att det bara är för tidigt för att få klara positiva test! Klart du ska hänga kvarHjärta
    Vet ej BIM eftersom jag tog ut spiralen och sen aldrig hann få mens. Vet ej hur lång lutealfas jag har. Men hade positivt ägglossningstest 26e och 27e februari. Och sen testade jag positivt med testa tidigt CB digitalt i fredags 11e mars och i söndags 13e med CB veckoindikator som visade gravid 1-2. 
  • Cinapuffen
    Grodan90 skrev 2022-03-16 12:32:36 följande:
    Då är det ju tidigt fortfarande så hoppas verkligen det bara behövs lite tid för ett positivt resultat igen!
    Tack Hjärta
  • Cinapuffen
    Japp, där kom det. Kände när jag hämtade sonen i skolan att jag fick lite mensvärk typ. Nu när jag var på toaletten kom det lite ljusrosa på pappret. När jag tittade ner i toan så flöt en liten röd boll ner, liten som en äppelkärna. Så det är väl bara att ta nya tag.

Lycka till allihopa, hoppas det går bra för er.  Hjärta
Svar på tråden Gravid med bf november 2022