• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Dalarna91
    MariaNathalie skrev 2022-03-17 19:40:28 följande:

Blir så sjukt nervös. Har bim idag och plussade i söndags. Har haft symtom hela veckan men idag känner jag mig bara svullen i magen. Brösten har vart ömma men det har minskat varje dag. Nu börjar ju oron som sist i nov när jag fick Mf 4 dagar efter att jag plussade. Plussade på bim förra gången. 
    Hur har ni haft? Har symtomen minskat så här tidigt men kommit tillbaka. Värsta oron Är ju att vakna Imorrn och blöda. 

Hade också ett mf tidigt i september. Går in i vecka 8 imorgon. Förstår din oro och stress. Hade ömma bröst i vecka 6, men det varade bara i 3 dagar. Har inga andra symtomer. Men kan inte hålla på att tänka negativa tankar. Får jag missfall så är det en grund. 
  • Smlan

Hej på er,

här kommer en till hoppsan Glad Eller vi vill ha ett till barn men inte riktigt just nu. Vi har kört med avbrutet sex men tydligen funkade det inte så bra den här gången. 

Jag plussade idag på BIM+4 och det var ingen tvekan om att det var plus. Dock har jag inga andra symptom förutom utebliven mens. Är så förvånad eftersom jag har märkt ganska tydligt de tidigare gångerna. Jag har även MF och MA i bagaget så jag tar inte ut något i förskott. Det här blir barn nr 3 om allt går vägen.

Eftersom jag plussade idag har varken jag eller mannen hunnit smälta detta än. Men det är klart jag är glad. Jag har dock precis börjat nytt jobb så det känns lite besvärligt att behöva berätta den här nyheten så småningom. I och med att det är barn nr 3 kommer väl magen komma supertidigt också.

BF blir 21/11. 

• Chilins

Kan vi inte göra en BF-lista? :) jag kan börja. 

BF NOVEMBER 2022 
    9/11 Chilins, första barnet 

• Värmekudde
    Chilins skrev 2022-03-17 21:20:33 följande:

BF NOVEMBER 2022 

BF NOVEMBER 2022

9/11 chilins, första barnet
    14/11 värmekudde, första barnet

• JessicaJKM
    Chilins skrev 2022-03-17 21:20:33 följande:

BF NOVEMBER 2022 

BF NOVEMBER 2022

10/11 JessicaJKM, första barnet

• Pico

BF NOVEMBER 2022

18/11 Pico, första barnet

• Dalarna91

Bra initiativ! Roligt det är flera som ska ha första barnet. 

3/11 Dalarna91, första barnet. 

• emphz

Kul!! 

12/11 emphz, tredje barnet 

• bubbelfika
    12/11 emphz, tredje barnet 
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
  • norrpigan

Jag plussade starkt idag, men svagt igår. Min bf är vad jag tror 25/11 Hjärta Fjärde barnet  

Svar på tråden Gravid med bf november 2022