• Smlan

Gravid med bf november 2022

Hej på er,

här kommer en till hoppsan Glad Eller vi vill ha ett till barn men inte riktigt just nu. Vi har kört med avbrutet sex men tydligen funkade det inte så bra den här gången. 

Jag plussade idag på BIM+4 och det var ingen tvekan om att det var plus. Dock har jag inga andra symptom förutom utebliven mens. Är så förvånad eftersom jag har märkt ganska tydligt de tidigare gångerna. Jag har även MF och MA i bagaget så jag tar inte ut något i förskott. Det här blir barn nr 3 om allt går vägen.

Eftersom jag plussade idag har varken jag eller mannen hunnit smälta detta än. Men det är klart jag är glad. Jag har dock precis börjat nytt jobb så det känns lite besvärligt att behöva berätta den här nyheten så småningom. I och med att det är barn nr 3 kommer väl magen komma supertidigt också.

BF blir 21/11. 

• Smlan

Lägger till mig själv i listan med vår hoppsan Glad

3/11 Dalarna91, första barnet. 
    3/11 Zarizael, fjärde barnet
    8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    9/11 Elimil, fjärde barnet 
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    10/11 RH93, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet

12/11 emphz, tredje barnet 
    14/11 värmekudde, första barnet
    15/11 Holy93, andra barnet
    15/11 Hanna95u, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    19/11 MySecret, fjärde barnet
    21/11 Smlan, tredje barnet 
    22/11 Leopard91, andra barnet 
    25/11 norrpigan, fjärde barnet

• Smlan

När kan man senast ringa för inskrivningsamtal för att inte missa tid till KUB etc? Jag har inte riktigt tagit in den här graviditeten än och har bokat ett privat ultraljud i vecka 7+4 för att se om det är nån krabat därinne. Kan man ringa efter det eller är det för sent då?

• Smlan
    zarizael skrev 2022-03-22 08:53:31 följande:

Smlan blodprovet för KUB tas efter 9+6 och ultraljudet görs efter 11+6

så du kan vänta till efter VUL. Jag är 7+5 idag och väntar på att BM ska ringa upp idag. Första kontakten här. Så vänta om du vill. Ingen panik. Har han barn sedan förut så vet man ju vad man får och inte får göra så bm brukar inte tycka man måste komma in på en gång. Minns inte när jag var där första gången sist, men inte lika tidigt som med första iallafall:)

Kub är enda anledningen till att jag ringde bm nu. Jag är ju gammal nu och kommer bli erbjuden ett :)

Skönt att höra. Då avvaktar jag lite. Jag har inte haft några som helst symptom så har inte riktigt våga tro att det här kommer gå vägen. Men igår slog den enorma tröttheten till så kanske att det är nåt där inne ändå Glad

Jag vill också mest ringa för att få en tid till KUB. Resten är inte så viktigt då det är barn nr 3 och jag har gjort det förut.
Svar på tråden Gravid med bf november 2022