• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Thasz

Haha, just att dölja illamåendet på jobbet är min stora fasa! har mått illa i en vecka nu och det går upp och ned. Jag har däremot också varit dunderförkyld och därför varit hemma men nästa vecka ska jag tillbaka. Jag jobbar som verksamhetsansvarig och vi har bland annat en ungdomsgård som jag jobbar på. Känns lite svårt att dölja illamåendet där om man måste ifrån och kräkas. :o

Däremot mest orolig för nästa helg när sambons föräldrar kommer hit hela helgen, hur tusan sk man dölja det då? :o Både illamåendet men också det faktum att man inte dricker alkohol. Kommer bara vara i vecka 7 då och vill inte berätta än. Någon som har tips? 

• Leopard91

3/11 Dalarna91, första barnet. 

8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    12/11 emphz, tredje barnet 
    14/11 värmekudde, första barnet

15/11 Holy93, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    22/11 Leopard91, andra barnet 
    25/11 norrpigan, fjärde barnet

Hej allihop, 

idag fick jag mitt efterlängtade plus så jag tog mig friheten att lägga till mig själv på listan. Nu håller jag tummarna och tår för att det ska gå vägen för oss allihop. <3

• Dalarna91

Jag går in i vecka 8 idag. Inget illamående men verkar som jag ska vara glad över det :p

Men hungrig. Jisses va hungrig jag har varit idag! Hoppas det inte är något jag kommer vara mycket framöver. 
  • bubbelfika

Jag tycker tiden hår såååååå sakta. Könns som det var 2 månader sen jag plussade, men är 1.5 vecka sen.  Vet att jag tyckte min första graviditet var så långdragen  (födde även på bf+15, bara gör att dra ut på det max, haha). Men alltså känns som dagarna går i snigelfart verkligen. 

När "ska" man ringa sin bm ang inskrivning? Jag har inte gjort det än. 

• Värmekudde

Thasz: jag har samma oro för vi ska hänga med min mans föräldrar nästa helg och om illamåendet blir värre blir det jobbigt att dölja det. Vill inte heller berätta ännu. Man får kanske skylla på något annat om det blir många toalett besök pga illamåendet hahaTungan ute

• Grodan90
    Thasz skrev 2022-03-18 12:58:55 följande:

Haha, just att dölja illamåendet på jobbet är min stora fasa! har mått illa i en vecka nu och det går upp och ned. Jag har däremot också varit dunderförkyld och därför varit hemma men nästa vecka ska jag tillbaka. Jag jobbar som verksamhetsansvarig och vi har bland annat en ungdomsgård som jag jobbar på. Känns lite svårt att dölja illamåendet där om man måste ifrån och kräkas. :o

Däremot mest orolig för nästa helg när sambons föräldrar kommer hit hela helgen, hur tusan sk man dölja det då? :o Både illamåendet men också det faktum att man inte dricker alkohol. Kommer bara vara i vecka 7 då och vill inte berätta än. Någon som har tips? 

Tidigare graviditeter har jag skyllt på magkatarr när vi varit bortbjudna och det serverats alkohol Tungan ute
  • Leopard91
    Värmekudde skrev 2022-03-18 13:19:31 följande:

Leopard91: Välkommen och grattis! Skrattande

Tack <3
  • Grodan90
    Leopard91 skrev 2022-03-18 13:03:27 följande:

3/11 Dalarna91, första barnet. 
    8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    12/11 emphz, tredje barnet 
    14/11 värmekudde, första barnet

15/11 Holy93, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    22/11 Leopard91, andra barnet 
    25/11 norrpigan, fjärde barnet

Hej allihop, 

idag fick jag mitt efterlängtade plus så jag tog mig friheten att lägga till mig själv på listan. Nu håller jag tummarna och tår för att det ska gå vägen för oss allihop. <3
    Grattis!
  • Värmekudde

Dalarna91: skönt och slippa illamåendet! Njut medan du kan man vet aldrig när eller om det slår till haha Skrattande

Bubbelfika: jag har redan ringt och bokat tid för inskrivning är i vecka 6 nu. Vi ska dit nästa vecka. Det ser jag fram emot! Skrattande

Svar på tråden Gravid med bf november 2022