• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Grodan90
    Laktrisens skrev 2022-03-15 06:42:10 följande:

Nu så var de ingen tvekan att jag fått missfall. Så jag lämnar :(
    Önskar er lycka till alla fina människor här!<3

BeklagarHjärta
  • MariaNathalie

Hej 

testade positivt på äl+ 10 i Söndags så jag hoppar in här.

Detta är mitt tredje barn. 
    ska bli jätte skoj att följas åt 

• Grodan90
    MariaNathalie skrev 2022-03-15 10:14:51 följande:

Hej 

testade positivt på äl+ 10 i Söndags så jag hoppar in här.

Detta är mitt tredje barn. 
    ska bli jätte skoj att följas åt 

Grattis! Har du fått några symtom än? Glad
  • Thasz

Är typ i vecka 5 nu, plussade i förrigår. Det är min första graviditet och jag
    är superpeppad! 

Har världens huvudvärk och även illamående, men är van vid illamående så det känns inte som en big deal just nu. Känns skönt att vara beredd på den delen iaf. 

Däremot så har min vilopuls totalt skenat sedan ÄL, bifogar bild och det röda krysset är tiden för ÄL (ish, den ska egentligen vara något steg åt vänster). Har gått från att ligga på snitt 65 till idag - 87. Är stressad i övrigt i livet och kan inte avgöra om vilopulsen beror på graviditet eller stress. Någon som fått ökad vilopuls vid graviditet? Blir annars också lättare andfådd, och pulsen går lätt upp vid minsta lilla rörelse.

• MariaNathalie

Grodan 90: Tack 
    inte så mkt symtom. Lite molvärk i ländryggen, lätt illamående, lite smått öm i brösten. Har mer symtom på kvällen/natten. Känner att det drar i ligamenten och det stramar i magen. 

hur mår du? 

• Pico
    Thasz- grattis! Jag har haft liknande med ökande puls både nu och vid min förra graviditet (som tyvärr slutade med missfall) men jag tror att det är normalt att pulsen går upp vid graviditet Solig det är ju mycket som händer i kroppen! Drömmer
  • bubbelfika

Jag känner mig typ inte gravid alls. Har lite molvärk långt ner i magen lite då och då, men sen är det inte så mycket mer. Jag är ju bara i v5, så är ju supertidigt. Jag minns inte hur hag mådde och kände i min första graviditet såhär i början. Drömde även inatt att jag typ bara missförstått allt och inte ens var gravid. 

• Cinapuffen
    bubbelfika skrev 2022-03-15 16:45:37 följande:

Jag känner mig typ inte gravid alls. Har lite molvärk långt ner i magen lite då och då, men sen är det inte så mycket mer. Jag är ju bara i v5, så är ju supertidigt. Jag minns inte hur hag mådde och kände i min första graviditet såhär i början. Drömde även inatt att jag typ bara missförstått allt och inte ens var gravid. 

Jag har en sån dag idag. Känner mig inte alls gravid och har fått för mig att det är ett missförstånd. Iofs är brösten fortfarande ömma och jag var lite illamående i förmiddags. Men jag tog ett rfsu gravtest imorse och det var inte ens ett svagt streck. Nu har dom aldrig visat streck för mig iofs, så det har ju inte blivit svagare. Men jag har tagit 2 st digitala CB som sagt gravid och jag har inte blött något alls, inte ens en droppe. Så jag får väl räkna med att jag är gravid. Ska nog köpa ett test med veckoindikator. Obestämd
  • Grodan90
    MariaNathalie skrev 2022-03-15 13:28:00 följande:

Grodan 90: Tack 
    inte så mkt symtom. Lite molvärk i ländryggen, lätt illamående, lite smått öm i brösten. Har mer symtom på kvällen/natten. Känner att det drar i ligamenten och det stramar i magen. 

hur mår du? 

Hoppas det fortsätter så och inte blir värre!
    Jag mår rätt bra, illamåendet har blivit värre dock och känner mig trött men känns skönt att ha lite symtom också :)
Svar på tråden Gravid med bf november 2022