• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Grodan90
    Holy93 skrev 2022-03-21 06:20:30 följande:

Jag har inte hunnit kontakta mvc än, känner att det kanske är dags haha. Fullt upp på dagarna med en 7 månaders bebis.. Drömmer Jag hinner knappt tänka på att jag är gravid

Jag har heller inte hunnit ringa haha! Tänkte försöka ringa nu i veckan Tungan ute
  • MySecret

Jag har inte heller ringt barnmorska. Kan inte bestämma mig för var jag vill gå.
    Orkar jag åka till den större kommunen för att träffa barnmorskan jag har haft med tidigare barn? Eller ska jag välja en i kommunen jag tillhör? 
    Eller i den andra kommunen som är 5km bort. 

Jag vill ju ha en trevlig bm... Skrikandes

• bubbelfika

Jag bokade tid hos BM idag och ska dit på torsdag :) ska ha en ny barnmorska denna gång, inte samma som med sonen. :)

• Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-21 08:05:36 följande:
    Nej vi har inte bokat och tänker avvakta. Har lite värk i magen så hoppas på växtvärk. Ringde BVC kl 7 och de finns inga telefontider... 
    Hm? hur går det nu? Du kan inte gå in via 1177 och be dom kontakta dig och skriva vad Ärendet gäller? 
  • zarizael

Jag ringde idag 7+4 haha fick telefontid imorgon först. Kände att det kanske var dax. 

Idag slog illamåendet till. Från o vara av o till lite lätt börjar det nu bli jobbigt. Vet ju att om två veckor kommer det vara riktigt illa, längtar inte direkt :S Jag går konstant runt med ett grönt äpple jag kan knapra på när illamåendet slår till. Hjälper än så länge

• Tjej2022

Värmekudde: Tack så mycket! 

Det kanske är dags att ringa bm och skriva in sig. =)

• bubbelfika

Har någon av er haft mycket huvudvärk sedan Plussat? Känner typ att jag exploderar vissa dagar av huvudvärken.. idag är en sån dag.....

• Värmekudde
    bubbelfika skrev 2022-03-21 19:05:46 följande:

Har någon av er haft mycket huvudvärk sedan Plussat? Känner typ att jag exploderar vissa dagar av huvudvärken.. idag är en sån dag.....

Ja jag har haft i flera dagar. Huvudvärken var brutal i början jag var helt sängliggandes två dagar och resterande dagar har jag känt en dov huvudvärk typ en vecka. Jätte jobbigt för jag har inte heller velat ta alvedon, även fast jag vet att de är okej att ta det. Är så rädd för att ta mediciner när jag är gravid. Det är tydligen vanligt med huvudvärk för man får så mycket hormoner i kroppen. 

• Smlan

När kan man senast ringa för inskrivningsamtal för att inte missa tid till KUB etc? Jag har inte riktigt tagit in den här graviditeten än och har bokat ett privat ultraljud i vecka 7+4 för att se om det är nån krabat därinne. Kan man ringa efter det eller är det för sent då?

• Chilins
    bubbelfika skrev 2022-03-21 19:05:46 följande:

Jag har haft mycket huvudvärk.. lider i vanliga fall av migrän som jag upplever är hormonstyrd och det lär nog inte bli bättre just nu även om jag inte upplevt något ordentligt migränanfall än typ bara spänningshuvudvärk.. skönt att inte vara ensam dock :)
Svar på tråden Gravid med bf november 2022