• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Grodan90
    Värmekudde skrev 2022-03-24 17:32:17 följande:

Jag ska testa det!Glad I min förra graviditet började jag med postafen när illamåendet eskalerade och det funkade men sen bara någon dag efter fick jag ma så vet inte om det var att ma orsakade att illamåendet förvann eller om det var postafen som funkade på mig. Är dock lite noijg att jag ska bli orolig att illamåendet försvinner helt men man vill ju inte heller gå runt och må skitdåligt. Ska testa och seGlad

Ja idag har jag knappt mått illa alls och började undra om tabletten verkligen lyckas ta bort allt illamående eller om mina symtom bara försvunnit, men nu sitter jag här och mår illa som fan igen när tabletten slutat verka haha

har använt seaband också men det funkar inte längre på mig, funkade i början när inte illamåendet var så hemskt men nu gör dom ingen nytta :(
  • Värmekudde
    Grodan90 skrev 2022-03-24 19:18:04 följande:
    Ja idag har jag knappt mått illa alls och började undra om tabletten verkligen lyckas ta bort allt illamående eller om mina symtom bara försvunnit, men nu sitter jag här och mår illa som fan igen när tabletten slutat verka haha

har använt seaband också men det funkar inte längre på mig, funkade i början när inte illamåendet var så hemskt men nu gör dom ingen nytta :(

Det är så jobbigt att illamåendet är under en period också då jag helst vill dölja att jag är gravid, iaf fram till vecka 12 men det är ju oftast vecka 12 då illamåendet försvinner haha. Hade ju verkligen underlättat om omgivningen visste om det så jag slipper smyga med att jag mår illa. 

Är det någon som har upplevt några cravings eller avsmak för något? Ena dagen hade jag ett enormt sug efter ägg med bönor och tomatsås (usch inget jag skulle äta normalt) men sen dagen efter ville jag bara spy av att se på ägg med bönor. Min man fattade ingenting när han stod där och hade gjort i ordning ägg till mig och jag inte ens kunde titta på tallriken Haha

• Thasz
    Grodan90 skrev 2022-03-24 19:18:04 följande:

Jag oroar mig för att det ska sluta funka när (och om) illamåendet eskalerar. Rynkar på näsan Ifall jag börjar må så illa så att jag börjar spy så kommer jag antagligen testa Prostafen. Försöker i vilket fall att njuta av att inte ha illamåendet just nu i alla fall! 
  • Thasz
    Värmekudde skrev 2022-03-24 19:51:28 följande:

Det är så jobbigt att illamåendet är under en period också då jag helst vill dölja att jag är gravid, iaf fram till vecka 12 men det är ju oftast vecka 12 då illamåendet försvinner haha. Hade ju verkligen underlättat om omgivningen visste om det så jag slipper smyga med att jag mår illa. 

Är det någon som har upplevt några cravings eller avsmak för något? Ena dagen hade jag ett enormt sug efter ägg med bönor och tomatsås (usch inget jag skulle äta normalt) men sen dagen efter ville jag bara spy av att se på ägg med bönor. Min man fattade ingenting när han stod där och hade gjort i ordning ägg till mig och jag inte ens kunde titta på tallriken Haha

Håller med fullständigt! Hade varit enklare ifall illamåendet hade varit när man ändå kunde berätta.

Jag vet faktiskt inte om jag har cravings eller o-cravings. Går upp och ned och jag funderar på om det snarare är illamåendet än cravings. I vilket fall så har jag varit mer sugen på paprika och vindruvor, och generellt lite mer syrligare saker. Även ofta varit sugen på mangoyoghurt. Mått illa av tanken på flötiga saker som t.ex. klyftpotatis, friterat, pizza, burgare. Samt kolsyrat. Känns bra det här, hade varit jobbigare om det var tvärtom. Tungan ute
  • Loppster

Värmekudde: vet inte om det är cravings men är sugen på soya. haha typ sushi med massa soya eller padthai. sen Typ allt mat som är fräsch och kall. har rätt dålig aptit just nu Så får bli det man är sugen på. Haha 

• LLvin

Jag är i vecka 8 (7+5) och jag fick Lergigan comp av läkaren eftersom jag knappt klarar av att jobba p.g.a. att jag mår så illa och spyr. De funkade tre dagar. Jag mådde inte jättebra men jag överlevde dagarna på jobbet i alla fall.. idag har jag redan hunnit spy på morgonen så tabletterna verkar inte hjälpa så mycket Gråter. Någon som har andra idéer? Jag känner mig helt uppgiven för jag vill inte bli sjukskriven... 

• Bebis2021

Är de bara jag som inte har några symtom? har endast lite molvärk till och från, kanske lite trött men svårt å veta om det är pga barn som vaknar på nätterna eller graviditet, har aldrig haft så mkt symtom vid någon graviditet men med mina grabbar började jag iaf ha lite illamående i början av graviditeten, går in i vecka 6 idag 

• Holy93

De senaste dagarna har vart så jobbiga, corona och gravid. Jag vill bara sova, är så satans trött men är ju inte lätt med ett barn som inte alls vill sova. Dessutom har barnet haft feber, inatt vaknade han säkert varje halvtimme så jag är helt slut. Känner inga direkt gravidsymptom heller, men antar att det är för att jag är sjuk. Enda är att jag absolut inte kan dricka kaffe längre, mår illa av att bara se en kaffekopp Tyst
    Är helt slutkörd, enda positiva är ju att sambon också har vart hemma så vi kan hjälpas åt.
    Jag läste lite angående covid och graviditet, att det är större chans att få missfall eller eventuellt föda för tidigt även om man hade corona under så tidigt i graviditeten. Så dumt gjort av mig, för nu oroar man sig ju ännu mer..

• Myeverything

Hej! 

Är gravid och har BF i slutet av November. Jag fick missfall i v10 förra våren så har det jobbigt psykiskt pga det. Jag lider troligen av Adenomyos och har ont i livmodern. Jag försökte slappna av men kan inte. Det är bara så skönt att få skriva det här. Känns som att jag lättat hjärtat lite. 

Kram till er 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022