• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Värmekudde

Grodan90: åhh tack för tipset jag ska testa det! Hoppas verkligen det funkar. Illamåendet har faktist varit mycket bättre idag fast jag inte har tagit någon tablett sedan 12.00 igår.

• Grodan90
    Värmekudde skrev 2022-03-27 13:52:29 följande:

Grodan90: åhh tack för tipset jag ska testa det! Hoppas verkligen det funkar. Illamåendet har faktist varit mycket bättre idag fast jag inte har tagit någon tablett sedan 12.00 igår.

Ja hoppas det funkar för dig med. Man blir fortfarande trött men inte alls så däckad som när man tar den på dagen. Håller tummarna för dig :)
  • Loppster

mina Bröst är så ömma nu. Känns som två sår med blåmärken. Går inte röra dem, gör ont när jag går eller rör mig. Haha. Man har ju haft ont innan runt mens men detta är en helt annan ömhet. Haha 

• Pico

Hallå där!

Hur går det för er - någon som varit på VUL? Dags för mig på onsdag och jag är så jävla orolig Gråter sist jag var där hade hjärtat slutar slå 4 dagar tidigare.. svårt att inte tänka i negativa banor :(

• Februariblomma
    Pico skrev 2022-03-28 18:58:13 följande:

Hallå där!

Hur går det för er - någon som varit på VUL? Dags för mig på onsdag och jag är så jävla orolig Gråter sist jag var där hade hjärtat slutar slå 4 dagar tidigare.. svårt att inte tänka i negativa banor :(

Från vilken vecka kan man göra VUL? Jag vill gärna göra men vet inte om jag lyckas få igenom det.

Jag håller alla tummar för att det ser bra ut för dig <3
  • Värmekudde

Pico: jag hade inskrivning idag och bm skickade iväg en remiss för tidigt ultraljud så någon gång nästa vecka kommer jag förmodligen att få gå på vul. Förstår dig verkligen för jag har upplevt liknande där hjärtat inte slog och det är inte konstigt att man blir nervös och får oros tankar inför vul. Jag försöker tänka att vul dagen är den dagen då jag får svar och förhoppningsvis är det positiva nyheter att allt ser ut som det skaHjärtaSer verkligen fram emot det samtidigt som jag såklart har lite katastroftankar som dyker upp ibland. Kommer att sysselsätta mig dagarna innan så jag inte grubblar för mycket. Önskar dig llycka till på vul! Hoppas det blir en magisk upplevelseGlad

• Thasz

Vilka har ni berättat om graviditeten om?

Jg och sambon har kommit överens om att vänta till vecka 12, men jag kommer kanske behöva berätta för jobbet redan i veckan (trots att jag bara är inne i vecka 7). Mår så otroligt illa, även om sea band hjälper något, och är klubbad om kvällarna pga trötthet. Det ställer till det på jobbet eftersom jag dels jobbar sent på ungdomsgård men också inom lägerverksamhet. Bävar lite inför ett helgläger om knappt två veckor. Tyst

• Februariblomma
    Thasz skrev 2022-03-28 19:55:24 följande:

Vilka har ni berättat om graviditeten om?

Jg och sambon har kommit överens om att vänta till vecka 12, men jag kommer kanske behöva berätta för jobbet redan i veckan (trots att jag bara är inne i vecka 7). Mår så otroligt illa, även om sea band hjälper något, och är klubbad om kvällarna pga trötthet. Det ställer till det på jobbet eftersom jag dels jobbar sent på ungdomsgård men också inom lägerverksamhet. Bävar lite inför ett helgläger om knappt två veckor. Tyst

Min bästa vän vet det. Sen har jag berättat för tre stycken på jobbet. Jag jobbar ju i vården och i och med covid så behövde jag berätta eftersom jag inte får gå in till misstänka/konstaterade. Eftersom vi fick ma i v 13 förra gången vill sambon egentligen vänta tills efter kub. Jag vill hellre att mina närmaste inkl de närmaste på jobbet vet det för om någon skulle hända är det jätteskönt med stödet från dem. Så jag och sambon har inte riktigt samma åsikt tyvärr...
  • Loppster

Thasz: vi vill som ni vänta med att berätta för familj och nära vänner till efter kub. Iallafall berätta för de närmsta då annars blir det nog efter rutinultraljudet. sålänge illamåendet  är värst på förmiddagen som det är just nu så kommer det nog inte bli så svårt att hålla hemligt.

• Thasz
    Loppster skrev 2022-03-28 20:11:35 följande:

Thasz: vi vill som ni vänta med att berätta för familj och nära vänner till efter kub. Iallafall berätta för de närmsta då annars blir det nog efter rutinultraljudet. sålänge illamåendet  är värst på förmiddagen som det är just nu så kommer det nog inte bli så svårt att hålla hemligt.

Jag bor i Uppsala och är lite osäker på hur diagnostiken ser ut, det jag minns från inskrivningssamtalet var att rutinultraljudet skulle göras i vecka 18-20, vilket känns otroligt långt fram. Hon nämnde något om KUB, men jag kan verkligen inte komma ihåg om hon sa att jag skulle erbjudas det eller ej (är 29 år ). Sambon säger att han har för sig att hon sa att man kunde göra det i vecka tio, men ingen av oss är säker.
Svar på tråden Gravid med bf november 2022