• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • zarizael

Åhhhh nej. Håller tummarna för dig. Hoppas hematomet försvinner och att lillen klarar sig Hjärta

• Positiv94

Hej alla krigare! 

jag har varit med och läst i tråden sen start nästan och är så redo att va delaktig nu! 

har genom ivf nu äntligen fått bekräftat (igår) att de slår ett till hjärta i mig. har ma i bagaget och är så otroligt tacksam att jag kommit så långt. Dock har mitt konstanta illamående sen v 7 varit ett stort hinder För mig psykiskt då det kickat igång ångest och panikattacker :( men går in i v9 imorgon och håller tummarna att de släpper snart !  Oj mycket info nu ser jag men är SÅÅ taggad!! BF 11/11 Hjärta

• zarizael
    Välkommen positiv Skrattande

Ja det jäkla illamåendet alltså. Man undrar varför man går igenom detta frivilligt igen just nu haha. Men mitt har varit bättre nu i två dagar och inte lika dödstrött. Vilket förstås gör att man oroar sig något enormt att något hänt liten istället. Man är ju fasiken aldrig nöjd haha så extremt dumt. Mår man illa önskar man att det vore mindre illamående. Och mår man inte illa så nojar man att något gått fel. 
    Har mest extrem växtvärk/mensvärk senaste dagarna. Häromnatten vaknade jag o gick på toa. Sedan kunde jag inte somna om för det gjorde så ont

Är typ 9+1 idag. Mådde fruktansvärt pyton med sonen denna vecka minns jag så är orolig nu när jag inte mår pyton denna vecka nu Rynkar på näsan

• RH93
    Positiv94 skrev 2022-04-01 13:44:34 följande:

Hej alla krigare! 

jag har varit med och läst i tråden sen start nästan och är så redo att va delaktig nu! 

har genom ivf nu äntligen fått bekräftat (igår) att de slår ett till hjärta i mig. har ma i bagaget och är så otroligt tacksam att jag kommit så långt. Dock har mitt konstanta illamående sen v 7 varit ett stort hinder För mig psykiskt då det kickat igång ångest och panikattacker :( men går in i v9 imorgon och håller tummarna att de släpper snart !  Oj mycket info nu ser jag men är SÅÅ taggad!! BF 11/11 Hjärta

Grattis. Så skönt att allt såg bra ut. Förstår så din känsla, vi hade också vul i veckan :) 
  • karas

Här verkar det inte gå vägen Obestämd var iväg på vul igår, skulle ha varit i 8+6 ungefär, men läkaren kunde bara mäta fostret till Max 6+ nån enstaka dag, o inget hjärtljud kunde han se.. 
    Fick en ny tid den 11/4 så får vi se status då! 
    Men han va inte jätte positiv inställd, utan jag skulle ställa in mig på ett troligt ma o i så fall kontakta kvinnokliniken efter den 11 för att få hjälp att få igång missfallet ???? 

Ni som haft ma, hur var det för er? 

• Pico
    karas skrev 2022-04-01 17:08:20 följande:

Här verkar det inte gå vägen Obestämd var iväg på vul igår, skulle ha varit i 8+6 ungefär, men läkaren kunde bara mäta fostret till Max 6+ nån enstaka dag, o inget hjärtljud kunde han se.. 
    Fick en ny tid den 11/4 så får vi se status då! 
    Men han va inte jätte positiv inställd, utan jag skulle ställa in mig på ett troligt ma o i så fall kontakta kvinnokliniken efter den 11 för att få hjälp att få igång missfallet ???? 

Ni som haft ma, hur var det för er? 

Åh vad jag lider med dig!! Hjärta hoppas hoppas hoppas att det inte är ett MA och att du får positiva besked den 11:e, fruktansvärt att behöva gå så länge Rynkar på näsan

Vid mitt MA så hade jag först sett hjärtat slå fint i v8 och sen fick jag bruna flytningar i v9 som då gjorde att jag fick ett nytt VUL där de kunde se att hjärtat mest troligt slutat slå 9+0. Flytningarna kom ju redan före det så vet inte om de hade med saken att göra.. För min del gick det fort därefter, två dagar senare bekräftade sjukhuset mitt MA och jag fick tabletter för att starta missfallet Gråter min lilla böna var ju större så det var ju kanske lite lättare för dem att se att det faktiskt inte levde längre. För din del så kanske du bara är kortare gången än beräknat? I så fall kanske inte hjärtat hunnit utvecklas än, håller tummarna för dig Hjärta
  • zarizael

Urs o fy så jobbigt :( 
    Hemskt o behöva vänta så länge på nästa vul. Måste kännas som en plåga. 

Jag har sluppit ma. Tack o lov. Bara haft tidiga missfall.  Men en kollega/kompis gick igenom det för några år sedan. Då försvann alla symtom för henne. Konstaterades på kub ultraljudet att fostret dött i v8. Hon fick nytt ul några dagar senare med läkare som konstaterade samma sak och så fick hon tabletter på en gång. 

Styrkekramar till dig

• emphz
    zarizael skrev 2022-04-02 14:26:34 följande:

Hur går det för dig Emphz???
    orolig för dig :(

Tack snälla som frågar! 

jag blöder fortfarande dagligen, mycket mörkt, men skulle bara söka akut om det var klumpar eller jag har ont vilket inte hänt än. Försöker inte hoppas för mycket. allt såg ju bra ut med bebis men risken för missfall är större. Vill bara ha den 11/4 så vi får veta mer.. 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022