karas skrev 2022-04-01 17:08:20 följande:
Här verkar det inte gå vägen
var iväg på vul igår, skulle ha varit i 8+6 ungefär, men läkaren kunde bara mäta fostret till Max 6+ nån enstaka dag, o inget hjärtljud kunde han se..
Fick en ny tid den 11/4 så får vi se status då!
Men han va inte jätte positiv inställd, utan jag skulle ställa in mig på ett troligt ma o i så fall kontakta kvinnokliniken efter den 11 för att få hjälp att få igång missfallet ????
Ni som haft ma, hur var det för er?
Åh vad jag lider med dig!!

hoppas hoppas hoppas att det inte är ett MA och att du får positiva besked den 11:e, fruktansvärt att behöva gå så länge
Vid mitt MA så hade jag först sett hjärtat slå fint i v8 och sen fick jag bruna flytningar i v9 som då gjorde att jag fick ett nytt VUL där de kunde se att hjärtat mest troligt slutat slå 9+0. Flytningarna kom ju redan före det så vet inte om de hade med saken att göra.. För min del gick det fort därefter, två dagar senare bekräftade sjukhuset mitt MA och jag fick tabletter för att starta missfallet

min lilla böna var ju större så det var ju kanske lite lättare för dem att se att det faktiskt inte levde längre. För din del så kanske du bara är kortare gången än beräknat? I så fall kanske inte hjärtat hunnit utvecklas än, håller tummarna för dig