• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Pico

Åh vad glad man kan bli för någon annan Drömmer stooort grattis Hjärta

• Grodan90
    Värmekudde skrev 2022-04-04 13:40:14 följande:
    Åhh grattis till er med! Hjärta Nu kan man pusta ut lite! Skrattande
    Tack! Ja verkligen, så skönt!
    Å tack till er med Emphz och pico! Hjärta
  • MySecret

Så skönt att höra att era UL har gått bra Hjärta

Jag får vänta till 21/4 innan jag får se skrutt. 

• Erica2022

Helloj allihopa! Erica, 25år här. Jag fick ett lite oväntat och chockat plus igår på stickan då jag inte alls trodde att jag va gravid då jag inte haft några symtom alls. Detta blir mitt första om vi väljer att behålla. Jag vill ha det men min man är inte lika positiv som jag. 

Jag borde vara i 7+4 då senaste mensen va 10 feb. Ska på inskrivning i morgon Glad

• zarizael

Holy sist jag var hos bm i somras så var det för p-piller så hon var lite paff att se mig där. Men dom är proffs och dessutom har dom hört det mesta :)

Väljommen Erica. Här har du en till hopsan med en pappa som kommer bli allt annat än glad. Har oxå varit chockad och haft känslorna överallt. Men nu är jag bara glad och det är ju vi tjejer som bestämmer över vår kropp ;) 
    Spännande att inte märka av det förrän nu. Vilken överaskning :)

Grattis ni som sett hjärtan idag. Skönt att få bekräftat att något lever där inne :)

• zarizael

Ja just ja Erica. När jag blev gravid med äldsta var pappan inte glad i början men han vände ganska snabbt och innan förlossningen var han mer exalterad än mig haha

• Erica2022
    zarizael skrev 2022-04-04 15:23:49 följande:

Holy sist jag var hos bm i somras så var det för p-piller så hon var lite paff att se mig där. Men dom är proffs och dessutom har dom hört det mesta :)

Väljommen Erica. Här har du en till hopsan med en pappa som kommer bli allt annat än glad. Har oxå varit chockad och haft känslorna överallt. Men nu är jag bara glad och det är ju vi tjejer som bestämmer över vår kropp ;) 
    Spännande att inte märka av det förrän nu. Vilken överaskning :)

Grattis ni som sett hjärtan idag. Skönt att få bekräftat att något lever där inne :)

Tack! 

Jag vet att de är vi kvinnor som bestämmer men vi är gift så vill inte heller ta alla besluten utan honom. Men jag har velat ha barn i 6år så känner inte direkt mig jätte exalterad över en abort. Speciellt när jag under våra 2,5år inte ätit preventivmedel vilket han vetat om och ändå inte blivit gravid. 

• soanho
    Värmekudde skrev 2022-04-03 17:56:44 följande:
    Jag ska också på ultraljud första gången i morgon. 7+ 5 idag om jag räknat rätt. Har verkligen sysselsatt mig jätte mycket nu dagarna innan så har inte hunnit tänka på det. Men vet att nervositeten kommer slå till rejält imorgon.
    Fick reda på idag att jag är i v. 9+3, tre dagar kortare än vad jag trodde. Allt såg jättebra ut på ultraljudet idag och det var underbart att få se det lilla hjärtat slå HjärtaSå skönt att det såg bra ut för dig också!
  • soanho

Oj, ovan inlägg skulle besvara ett inlägg av Grodan90 och inte det inlägget från dig värmekudde. Jag vet inte hur jag tar bort :( 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022