• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • emphz

Tack för all omtanke!! 

allt såg fint ut idag, nämen ni förstår inte vilken lättnad. Bebis i rätt storlek med fin hjärtaktivitet. hematomet har minskat, de kan inte säga hur länge jag kommer blöda men allt går åt rätt håll!! Finns hopp om novemberbebis alltså Hjärta

• Thasz
    emphz skrev 2022-04-11 12:36:13 följande:

Tack för all omtanke!! 

allt såg fint ut idag, nämen ni förstår inte vilken lättnad. Bebis i rätt storlek med fin hjärtaktivitet. hematomet har minskat, de kan inte säga hur länge jag kommer blöda men allt går åt rätt håll!! Finns hopp om novemberbebis alltså Hjärta

Åh så underbart!! ??
  • Grodan90
    emphz skrev 2022-04-11 12:36:13 följande:

Tack för all omtanke!! 

Åh vad härligt o höra!
  • zarizael

Skönt att höra Emphz Hjärta

Bebis2021 kan du inte få göra vul för att se att allt är bra? Med tanke på din historik så borde det väll inte vara så svårt att ordna. 

Jag tillhör dom som mår illa o trugglar igenom dagarna. Men vissa mår ju knappt illa. Och andra spyr så fort dom dricker/äter och däremellan. 
    Jag är i v10+ nu och är inte heller svullen över magen. Det kommer senare. I början är det tarmarna som sväller av hormonerna och inte livmodern man känner än. Har svårt att fatta att man är gravid och vet inte om jag tror på det än. Mina symtom är illamående och trötthet. Inte mycket till molvärk och brösten slutade göra ont för flera veckor sedan. 
    Hoppas du får gå på vul och att du får se ett hjärta som slår

• Bebis2021
    zarizael skrev 2022-04-11 17:31:19 följande:

Skönt att höra Emphz Hjärta

Bebis2021 kan du inte få göra vul för att se att allt är bra? Med tanke på din historik så borde det väll inte vara så svårt att ordna. 

Jag tillhör dom som mår illa o trugglar igenom dagarna. Men vissa mår ju knappt illa. Och andra spyr så fort dom dricker/äter och däremellan. 
    Jag är i v10+ nu och är inte heller svullen över magen. Det kommer senare. I början är det tarmarna som sväller av hormonerna och inte livmodern man känner än. Har svårt att fatta att man är gravid och vet inte om jag tror på det än. Mina symtom är illamående och trötthet. Inte mycket till molvärk och brösten slutade göra ont för flera veckor sedan. 
    Hoppas du får gå på vul och att du får se ett hjärta som slår

Jo jag har bokat ett ull till nästa vecka så de ska bli skönt å hoppas de blir positivt, men oavsett ma eller ej blir de skönt med vul för ovissheten är nästan de värsta..
    Nä de är ju lite märkligt att va gravid å knappt känna av de, man vill ju som ha nå symtom samtidigt som de är jobbigt att må illa, tack så mycket de hoppas jag med <3
  • Bebis2021

Värmekudde:
    Tack för dina lugnande ord du har ju absolut rätt, men de är väl även de att man "känner igen" känslan av nät de är ett ma tyvärr.. men men ja lever på hoppet men mellan varven sköljer denna oro å lesshetskänsla över en av att aldrig komma framåt i en graviditet. Men men får invänta vul nästa vecka å hoppas på de bästa 

• 1992Gripen

Hejsan hoppas de inte gör något att jag kommer in o kraschar här i gruppen med er! 

BF 15-16/11-22 enl VUL 

Har en guldklimp på 10 år, så nästan allt är ju som på nytt igen.. 
    Allt från den enorma tröttheten, illamåendet från fan själv.  Sen givet dom rosa flytningarna som gör att man kryper ur skinnet o inte vet var man ska ta vägen. Ska dom bli värre eller ge med sig, o med dom kommer ju den underbara oron som håller en vaken. 

Behöver jag säga att början på min förra graviditet gick på räls? de var från andra halvan de blev kaos i den. Dottern är född V35. Så är förberedd på de igen men de här är ju så nytt med o känna sig totalt överkörd o verkligen förstå vad folk menar då dom säger att ?du känner då du är gravid??

Jag brukar alltid ha bra tips för att dämpa oro och illamående, men dom tipsen är ju piss värda för mig själv just nu.  Så hur gör man för att försöka njuta av pluset som man fått mitt i all den oro man känner? O hur överlever man den enorma tröttheten o illamåendet?! Speciellt med en unghund och en hormonstinn 10 åring som nyss fått mens?. 

Hoppas allt är bra med er! 

Är det någon fler än jag som sitter uppe i Boden/Luleå?

• soanho

Jag har väldigt lite symtom och det har varit så hela tiden, jag är i v. 10+5 nu. Mina bröstvårtor är lite ömma till och från och jag är väldigt trött och hungrig hela tiden + svullna fötter, men utöver det känner jag ingenting direkt. De senaste dagarna har jag dock mått lite illa på morgonen men jag tvingar i mig mat och då gör det över väldigt snabbt. Jag är på Bali just nu så jag tror att illamåendet till stor del kan bero på värmen och vätskebrist också. Är det någon som ska göra NIPT-test eller KUB-test? Jag ska göra NIPT-test imorgon här på Bali. Det känns lite nervöst att göra det här men det ska nog gå bra. Ta hand om er! Hjärta

Svar på tråden Gravid med bf november 2022