• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • zarizael

Erica men då så :) vet han om det har han ju oxå gjort ett val på sätt o vis :) 

Det låter väldigt likt när jag blev gravid med första. Åt inte preventivmedel sedan något år, vi räknade cykeln när det var säkert o ej. Jag var 25år. Han var som sagt inte pepp i början men det tog inte lång tid innan det vände. Ge honom lite tid att låta chocken släppa så stackarn kan tänka rationellt igen ;)
    Du ska se att han ändrar sig så småningom. 
    Och som kollegan sa när hon skulle övertyga mannen om en tredje ?Du kommer aldrig att ångra ett barn?

:)

• Grodan90
    soanho skrev 2022-04-04 16:46:43 följande:
    Fick reda på idag att jag är i v. 9+3, tre dagar kortare än vad jag trodde. Allt såg jättebra ut på ultraljudet idag och det var underbart att få se det lilla hjärtat slå HjärtaSå skönt att det såg bra ut för dig också!
    Vad skönt, grattis! 
  • Värmekudde

Har verkligen känt mig mer lugn efter vul igår. Tittar på videon hela tiden. Känns mer verkligt nuGlad

• Grodan90
    Värmekudde skrev 2022-04-05 13:50:06 följande:

Har verkligen känt mig mer lugn efter vul igår. Tittar på videon hela tiden. Känns mer verkligt nuGlad

Ja samma här, det känns mycket mer verkligt när man fått se den lilla bönan :)
  • Loppster

Vaknade 05 imorse med kraftig molvärk. Tog mig upp för att värma en vetekudde och lägga på magen. Tog mig till toan och fick såna smärtor så det rann svett och jag kunde inte stödja på benen. Varade i ungefär 10 minuter och sen dess har jag inte haft ont. vet att man kan ha mycket molvärk men detta kändes som något annat. Smärtan kom ifrån där livmodern sitter. 
    just nu känns det bara som jag går och väntar på att jag ska börja blöd. hade missfall senast i januari så kris tankarna går ju igång direkt. 

någon som upplevt detta? 

• zarizael

Jag har haft så med andra dottern Loppster. Minns inte vilken vecka exakt men var någon stans mellan 7+ -9+

Hade så jäkla ont så jag knappt kunde stå på benen. Tänkte nu är det kört. Snodde en värmekudde på jobbet och ringde bm. Hon sa att det kan hända och om det hände igen skulle jag ringa kvinnokliniken. Väntade fasiken inte. Ringde och fick komma någon dag senare. Allt såg fint ut och dom såg inget som kunde orsakat smärtan. Idag är hon 8år. 
    Så det kan gå bra. Men förstår katastroftankarna. 

Själv fick jag blodstrimmor på pappret imorse och blev så klart panikslagen oxå. Inget mer nu. Men man tänker ju så klart att växtvärken är begynnande missfallsvärk. Spelar ingen roll att man vet att blodstrimmor är vanligt. Hjärnan går ju i katastrofmode på en gång. 

• Holy93
    Loppster skrev 2022-04-06 10:16:40 följande:

Vaknade 05 imorse med kraftig molvärk. Tog mig upp för att värma en vetekudde och lägga på magen. Tog mig till toan och fick såna smärtor så det rann svett och jag kunde inte stödja på benen. Varade i ungefär 10 minuter och sen dess har jag inte haft ont. vet att man kan ha mycket molvärk men detta kändes som något annat. Smärtan kom ifrån där livmodern sitter. 
    just nu känns det bara som jag går och väntar på att jag ska börja blöd. hade missfall senast i januari så kris tankarna går ju igång direkt. 

någon som upplevt detta? 

Jag fick också så i min förra graviditet några gånger mellan vecka 7-10, men efter orgasm haha. Det kändes verkligen som att jag skulle svimma av smärta, kräkas och fick liksom ligga helt blickstilla tills det gick över. Det var som en våg av smärta, nästan som en lång värk faktiskt, om det är samma som du fick
  • Loppster

Zarizael och holy93: skönt att höra att fler haft det så. Känner mig fortfarande rätt nojig men inget blod eller mer kramper sen inatt. Har inte ringt till bm men känns nästan inte lönt. man får nästan aldrig komma in på undersökning här där jag bor. 

mitt var inte efter en orgasm holy93 utan jag vaknade bara av att jag hade ont. 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022