• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • zarizael

Loppster så tidigt brukar illamåendet komma o gå och inte vara så illa. Vissa dagar känner man sig knappt gravid. Sedan vid typ 6+/7+ börjar det bli illa o varje dag. Njut medan du kan ;)
    Minns nyår när jag var 9+ med sonen. Då mådde man pyton konstant, längtar inte. 

Nu när man mår pyton så får jag tänka på att det är några veckor kvar innan det vänder. Om några veckor toppar hcg värdet o sedan släpper illamåendet när det börjar sjunka. Typ två illa veckor kvar och sedan några halvtaskiga. Vid v14 hade det släppt helt med sonen :)

• Pico

Där fanns ett litet hjärta Hjärta och Natural Cycles hade räknat helt rätt (förutom en dag) så uppdaterat till 6+4 med BF 19/11. Blödningen såg inte ut att komma från livmodern så jag får bara hoppas att det inte blir värre. Enbart lite ljusbrunt idag, så det kanske försvinner inom ett par dagar. Nu håller jag alla tummar och tår för att detta lilla frö stannar kvar där inne! Drömmer

• Thasz
    Pico skrev 2022-03-30 16:14:26 följande:

Där fanns ett litet hjärta Hjärta och Natural Cycles hade räknat helt rätt (förutom en dag) så uppdaterat till 6+4 med BF 19/11. Blödningen såg inte ut att komma från livmodern så jag får bara hoppas att det inte blir värre. Enbart lite ljusbrunt idag, så det kanske försvinner inom ett par dagar. Nu håller jag alla tummar och tår för att detta lilla frö stannar kvar där inne! Drömmer

Jippi, vad bra!! Jag har tänkt på dig idag och hållit tummarna. Måste vara superskönt att veta att det fanns ett hjärta och att blödningen inte såg ut att komma från livmodern.
  • Pico
    Thasz skrev 2022-03-30 17:15:16 följande:
    Jippi, vad bra!! Jag har tänkt på dig idag och hållit tummarna. Måste vara superskönt att veta att det fanns ett hjärta och att blödningen inte såg ut att komma från livmodern.
    Åh tack Hjärta ja så skönt verkligen, var inställd på det värsta.. Nu hoppas jag att inte oron kommer tillbaka allt för snabbt. BM sa att vi får ett extra vul om vi vill innan kub så det känns också väldigt tryggt att veta. 
  • Thasz

Jag testade förresten Postafen igår och det gav ingen effekt whatsoever, inte ens trött. Haha, det var som att jag käkat ett sockerpiller. Däremot så hade jag en peak i illamåendet 1,5 h efter att jag tog det. 

• emphz

Idag vaknade jag av lite mer blod än tidigare. åkte in och fick konstaterat levande bebis men också ett stort hematom som är anledningen till mina blödningar, han sa att det ökar chansen till missfall men att det också kan gå bra. 

vaknar precis i ett hav av blod, blod i underkläderna, i sängen och insida lår. Svårt att hålla sig lugn.. 

• Pico
    emphz skrev 2022-03-31 23:56:50 följande:

Idag vaknade jag av lite mer blod än tidigare. åkte in och fick konstaterat levande bebis men också ett stort hematom som är anledningen till mina blödningar, han sa att det ökar chansen till missfall men att det också kan gå bra. 

vaknar precis i ett hav av blod, blod i underkläderna, i sängen och insida lår. Svårt att hålla sig lugn.. 

Åh jag skickar massa styrkekramar och håller tummarna att det inte är någon fara med lilla fröet Hjärta
  • Grodan90
    emphz skrev 2022-03-31 23:56:50 följande:

Håller tummarna för er att det går bra Hjärta
Svar på tråden Gravid med bf november 2022