• Vienna20

Gravid med bf november 2022

Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

• Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Värmekudde
    Grodan90 skrev 2022-04-03 16:09:57 följande:
    Åh spännande! Vilken vecka är du i? Håller tummarna för oss imorgon!
    Jag ska också på ultraljud första gången i morgon. 7+ 5 idag om jag räknat rätt. Har verkligen sysselsatt mig jätte mycket nu dagarna innan så har inte hunnit tänka på det. Men vet att nervositeten kommer slå till rejält imorgon.
  • Grodan90
    Värmekudde skrev 2022-04-03 17:56:44 följande:
    Jag ska också på ultraljud första gången i morgon. 7+ 5 idag om jag räknat rätt. Har verkligen sysselsatt mig jätte mycket nu dagarna innan så har inte hunnit tänka på det. Men vet att nervositeten kommer slå till rejält imorgon.
    Spännande! Håller tummarna för digHjärta
  • Värmekudde
    Grodan90 skrev 2022-04-03 20:56:31 följande:
    Spännande! Håller tummarna för digHjärta
    Håller tummarna för dig ocksåHjärta
    Är så jävla nervös just nu känner det i hela kroppen. Måste sysselsätta mig för annars svävar orostankarna iväg. 
  • emphz

ska bli så roligt och höra hur det gått för alla idag, håller tummarna för er!! 

• zarizael

Lycka till alla idag. 

Själv får man vänta till den 26e när det är dax för kub. 

Skönt att höra att blödningen verkar stanna av nu emphz :) hoppas den försvinner helt

• Holy93
    zarizael skrev 2022-04-04 09:38:31 följande:

Lycka till alla idag. 

Själv får man vänta till den 26e när det är dax för kub. 

Skönt att höra att blödningen verkar stanna av nu emphz :) hoppas den försvinner helt

Jag får nog också vänta till kub, har inskrivningssamtal till mvc imorgon och ska berätta att jag har haft bruna flytningar i början. Men antar att hon kommer säga att det är vanligt, jag har ingen aning om hur man gör för att få ett tidigt vaginalt ul? Är det om man har stark oro?
    För jag känner ju mest att "det blir som det blir" och att missfall etc. inte är något man kan kontrollera..

För övrigt så är jag väldigt nervös inför mvc imorgon, med tanke på att mitt första barn är 8 månader gammal så jag var ju "nyss" där. Jag vill inte få dömande kommentarer, det är ju så här jag vill ha det Skäms
  • Värmekudde

Jag var på vul precis och där inne låg det ett litet frö med tickande hjärtaHjärta Är så lättad och överlyckligHjärta och beräkningen stämde nästan exakt med bara en dag diff. Jag är 7+5 Glad

• Loppster
    Värmekudde skrev 2022-04-04 12:17:41 följande:

Jag var på vul precis och där inne låg det ett litet frö med tickande hjärtaHjärta Är så lättad och överlyckligHjärta och beräkningen stämde nästan exakt med bara en dag diff. Jag är 7+5 Glad

Åh vad skönt för er Hjärta
  • Grodan90
    Värmekudde skrev 2022-04-04 12:17:41 följande:

Grattis!Hjärta
    Nu har jag också varit på ultraljud och fick se en
    minibebis med tickande hjärta! Så glad! Blev även framflyttad tre dagar vilket bara är positivt så är i 9+1 :)
  • Värmekudde
    Grodan90 skrev 2022-04-04 13:23:29 följande:
    Grattis!Hjärta
    Nu har jag också varit på ultraljud och fick se en
    minibebis med tickande hjärta! Så glad! Blev även framflyttad tre dagar vilket bara är positivt så är i 9+1 :)
    Åhh grattis till er med! Hjärta Nu kan man pusta ut lite! Skrattande
Svar på tråden Gravid med bf november 2022